Menu

Jak to u nás chodí, když vybíráme nové kolegy?

Na krajském úřadě se výběrová řízení řídí zákonem č. 312/2002 Sb., zákon o úřednících územně samosprávných celků.

Prvním krokem je zaslání přihlášky včetně souvisejících příloh

  1. přihláška
  2. životopis
    • uvedou se údaje o dosavadních zaměstnáních, o odborných znalostech a dovednostech týkajících se správních činností
  3. výpis z rejstříku trestů
    • ne starší 3 měsíců, u cizích státních příslušníků doklad osvědčující bezúhonnost vydaný domovským státem, popř. čestné prohlášení
    • lze využít i Portál občana
  4. kopii dokladu o nejvyšším dosaženém vzdělání
    • maturitní vysvědčení nebo vysokoškolský diplom
  5. souhlas se zpracováním osobních údajů

Pokud se ucházíte o vedoucí pozici (nevztahuje se na občany narozené po 1. prosinci 1971), doložte také (zákon č. 451/1991 Sb., § 4 odst. 1. a 3.):

Jak podat přihlášku a související dokumenty k výběrovému řízení

Všechny dokumenty musí být doručeny na krajský úřad do data uvedeného v oznámení o výběrovém řízení.

Do předmětu v rámci zaslání datovou schránkou, e–mailem, doručovacími službami na obálku nebo osobně, napište: VÝBĚROVÉ ŘÍZENÍ č. (napište číslo daného VŘ) – NEOTEVÍRAT.

Jak napsat, nachystat, vytvořit některé dokumenty, co vás čeká u výběrového řízení?

Životopis – zrcadlo uchazeče

Životopis je jedním z důležitých faktorů při hledání zaměstnání. V současné době očekáváme strukturovaný životopis, kde v heslech a krátkých větách je uvedeno vše podstatné.

Zásady psaní životopisu

Průběh výběrového řízení a příprava na osobní pohovor

  1. ředitel krajského úřadu jmenuje členy výběrové komise (ta se skládá ze zaměstnanců KÚ MSK)
  2. do data podání přihlášek shromažďujeme všechny zaslané přihlášky vč. příloh, pokud některý z dokladů schází, vyzveme vás k doplnění
  3. výběrová komise rozhodne, zda se uskuteční ústní pohovory (termín pohovorů s vybranými uchazeči je oznámen e‑mailem) a koho k nim pozve
  4. na základě seznámení s uchazeči daného výběrového řízení nebo po skončení ústních pohovorů, předloží členové výběrového komise návrh doporučení vhodného kandidáta řediteli krajského úřadu
  5. po schválení zprávy z výběrového řízení jsou vyrozumění všichni uchazeči výběrového řízení e‑mailem o skončení výběrového řízení, vybraný vhodný uchazeč je kontaktován telefonicky
  6. uchazečům výběrového řízení jsou na požádání dokumenty vráceny

Osobní pohovor

Pozvánka k osobnímu setkání s výběrovou komisí signalizuje, že jste vyhověli požadavkům a podmínkám výběrového řízení.

Vše zkontrolujte a před samotným setkáním se ujistěte, že máte dostatek informací (termín a hodinu setkání, přesnou adresu, kontaktní osobu, spojení MHD či odhadněte čas potřebný na cestu vozem, důležitý je však včasný příchod na schůzku).

Na setkání zvolte vhodný oděv, který vás bude prezentovat, volte neformální styl.

Průběh vlastního rozhovoru

Chovejte se přirozeně, potlačte nervozitu. Pokud se při setkání budete držet následujících rad, budete jistější, co se odrazí na celkovém dojmu:

Při osobním setkání se zástupcem krajského úřadu vás čekají otázky, na které je dobré se připravit, aby nedošlo k dlouhému rozmyšlení odpovědí. Při pohovoru budete mít i vy možnost zeptat se na to, co vás s ohledem na pozici i zaměstnavatele zajímá.

Na závěr schůzky poděkujte za setkání a čas, který jste společně mohli strávit.

Pokud se hlásíte do více výběrových řízení, nemusíte doklady znovu připojovat k přihlášce, stačí na přihlášce uvést, že jsou přílohou jiného výběrového řízení.

Po oznámení o úspěšném absolvování výběrového řízení s vámi personalistka zahájí příslušné kroky vedoucí k uzavření pracovního poměru a stáváte se platným členem kolektivu krajského úřadu.

Potřebujete více informací? Neváhejte nás kontaktovat!

BO SME FAJNA PARTYJA!

Jak to vypadá u nás na MSK?

Úřední hodiny pro veřejnost:

Po, St: 8:00‑17:00 hod.

Út, Čt: 8:00‑14:30 hod.

Pá: 8:00‑13:00 hod.