Menu

MORAVSKOSLEZSKÝ KRAJ
KRAJSKÝ ÚŘAD

FUNKČNÍ (PRACOVNÍ) NÁPLŇ

Referent/ka krizového řízení

Popis činnosti:

- koordinuje a metodicky usměrňuje opatření pro mimořádné události a krizové stavy kraje, zpracovávání samostatných částí krizového plánu kraje,
- koordinuje a metodicky zajišťuje připravenost obecních úřadů v kraji na řešení krizových situací,
- podílí se na projednávání koncepce požární ochrany v kraji, vytváření podmínek pro dislokaci a vybavení jednotek HZS kraje,
- zajišťuje, podle pokynů, plnění opatření k řešení krizových situací a ke zmírnění jejich následků,
- soustřeďuje nároky na finanční prostředky na zabezpečení krizových opatření,
- projednává přestupky a rozhoduje o nich podle zákona č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení a o změně některých zákonů,
- kontroluje činnost obecních úřadů obcí s rozšířenou působností na úseku přípravy na mimořádné události, záchranné a likvidační práce a ochranu obyvatelstva,
- připomínkuje případné návrhy zákonů a nařízení týkající se oblasti krizového řízení,
- plní úkoly zákona č. 12/2002 Sb., o státní pomoci při obnově území postiženého živelní nebo jinou pohromou na území kraje,
- připravuje materiály pro radu a zastupitelstvo kraje,
- plní stanovené úkoly ve stálé pracovní skupině krizového štábu kraje,
- je pověřen řízením služebního vozidla,
- metodicky zajišťuje úkoly pro řešení mimořádných událostí a krizových situací včetně organizování a koordinace těchto činností v rámci kraje, vede přehled rizik na území kraje,
- uplatňuje požadavky na financování výdajů potřebných pro zpracování dokumentace IZS, ochranu obyvatelstva, ověřování připravenosti k záchranným a likvidačním pracím a na budování a provozování společně užívaných zařízení pro potřeby IZS a krizového štábu kraje,
- zabezpečuje podklady pro správní řízení na úseku činnosti PO, IZS, havarijní a krizové připravenosti,
- kontroluje ve vymezeném rozsahu dodržování zákona o IZS a zákona o krizovém řízení a navrhuje příslušné sankce,
- zpracovává podklady pro tvorbu a následnou realizaci strategie kraje v oblasti krizového řízení a hospodářských opatření pro krizové stavy,
- spolupracuje při vydávání nařízení kraje na úseku požární ochrany a kontroluje jejich plnění v kraji,
- organizuje přípravu členů krizového štábu kraje, spolupracuje s obcemi s rozšířenou působností při přípravě a výcviku jejich krizových štábů,
- spolupracuje se složkami IZS, příslušnými orgány a organizacemi v oblasti krizového řízení a krizového plánování,
- spolupracuje s HZS kraje na přípravě podkladů pro organizaci nouzového ubytování, nouzového zásobování pitnou vodou, potravinami a dalšími nezbytnými prostředky pro přežití obyvatelstva při krizových situacích,
- připravuje komplexní podklady pro předběžná oznámení a pro požadavky na uskutečnění veřejných zakázek včetně následného převzetí a předání zboží,
- plní další úkoly související s druhem vykonávané práce,
- metodicky usměrňuje rozsah a obsah činností na úseku hospodářských opatření pro krizové stavy, prevence závažných havárií včetně kontrolní činnosti v kraji,
- posuzuje požadavky oprávněných subjektů na utváření státních hmotných rezerv,
- analyzuje prostředky k zajištění hospodářských opatření pro krizové stavy a navrhování příslušných plánů a opatření,
- soustřeďuje nároky na finanční prostředky na zabezpečení krizových opatření,
- vykonává specializované odborné činnosti na úseku hospodářských opatření pro krizové stavy, nezbytné dodávky k uspokojení základních životních potřeb obyvatel na území kraje, vyžadování, shromažďování a evidenci údajů pro zpracování plánu nezbytných dodávek na vymezeném území kraje s využitím k tomu určeného informačního systému,
- koordinace a podpora procesů při řešení požadavků na věcné zdroje za krizových stavů s využitím k tomu určeného informačního systému krizové komunikace,
- navrhuje a organizuje použití pohotovostních zásob,
- navrhuje a organizuje použití zásob pro humanitární pomoc, poskytnutých SSHR a přehled nabídek a požadavků na humanitární pomoc,
- navrhuje a organizuje provedení regulačních opatření,
- zabezpečuje úkoly související s rozhodnutím o vyhlášení regulačních opatření, přidělováním zásob pro humanitární pomoc a ukládání povinnosti právnickým nebo podnikajícím fyzickým osobám,
- podílí se na přípravě a zavedení opatření k omezení spotřeby ropy a ropných produktů dle ustanovení zákona č. 189/1999 Sb., o nouzových zásobách ropy,
- vede evidenci a spravuje majetek odboru.

Legenda:
♿ – pracovní pozice vhodná i pro osoby se zdravotním postižením
🎓 – pracovní pozice vhodná i pro absolventy


Mohlo by vás zajímat:

Úřední hodiny pro veřejnost:

Po, St: 8:00‑17:00 hod.

Út, Čt: 8:00‑14:30 hod.

Pá: 8:00‑13:00 hod.