Jednací řád pracovních skupin zřízených Řídící skupinou
Článek I – Úvodní ustanovení
Jednací řád je závazným pro jednání pracovních skupin zřízených Pracovní skupinou pro vznik a realizaci střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb v Moravskoslezském kraji (dále jen "Řídící skupina").
Článek II – Působnost včetně práv a povinností
- Řídící skupina zřizuje pracovní skupinu, organizuje její činnost a zadává ke zpracování strategické úkoly.
- Pracovní skupina postupuje v souladu se sociální politikou kraje (v návaznosti na principy národní sociální politiky, legislativu, strategické materiály kraje v sociální oblasti).
- Pracovní skupina zpracovává strategické úkoly zadané Řídící skupinou a dílčí úkoly vyplývající z aktuální situace a potřeb procesu střednědobého plánování, které si vytváří sama pracovní skupina. Výstupy ze své činnosti, dotazy a připomínky členů skupiny předkládá vedoucí pracovní skupiny Řídící skupině, které je skupina ze své činnosti odpovědna.
- Pracovní skupina může spolupracovat s dalšími subjekty za účelem plnění výše uvedených úkolů a tvorby střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb.
- Pracovní skupina zřizuje v případě potřeby pracovní podskupinu (podskupiny).
- Členové pracovní skupiny projednávají a vyhodnocují výstupy dílčích pracovních podskupin, mohou vznášet dotazy a připomínky na jednotlivé pracovní podskupiny.
- Členové pracovní skupiny se zapojují do činnosti pracovních podskupin.
Článek III – Složení pracovní skupiny
- Řídící skupina stanovuje strukturu pracovní skupiny, písemně formou usnesení jmenuje a odvolává její členy.
- Členové pracovní skupiny navrhují na základě konsensu vedoucího pracovní skupiny a jeho zástupce (1. zástupce, příp. dle uvážení skupiny 2. zástupce). Vedoucí pracovní skupiny je do své funkce jmenován Řídící skupinou.
- Vedoucí pracovní skupiny je členem Řídící skupiny.
- Členové pracovní skupiny jsou za svou činnost odpovědni vedoucímu pracovní skupiny.
- Každý člen pracovní skupiny může kdykoliv oznámit rezignaci na svou funkci či členství. Své rozhodnutí oznamuje vedoucímu pracovní skupiny a krajskému koordinátorovi.
- Člen pracovní skupiny může být ze své funkce odvolán z důvodu dlouhodobé nečinnosti či opakované neomluvené neúčasti na jednáních pracovní skupiny, neplněním stanovených povinností, z důvodu střetu zájmů nebo z důvodu ukončení pracovní činnosti v oblasti sociálních služeb. Jedná se o nečinnost a neúčast, resp. nezajištění zástupce na jednání v rozmezí absence a nečinnosti během jednoho roku. Návrh na odvolání předkládá vedoucí pracovní skupiny Řídící skupině.
- Jednání pracovní skupiny se mohou se souhlasem vedoucího (příp. jeho zástupce) účastnit hosté.
- Členové Řídící skupiny se mohou zapojit do činnosti pracovní skupiny.
- V případě nutnosti rychlého projednání určité záležitosti je možné komunikovat elektronickou formou.
Článek IV – Jednání
- Jednání pracovní skupiny svolává vedoucí pracovní skupiny. Řídí průběh jednání, zabezpečuje dodržování programu a zajišťuje hlasování, včetně vyhlášení jeho výsledku.
- Při avizované nepřítomnosti vedoucího pracovní skupiny je výkonem činností vyplývajících z jeho role pověřen jeho 1. zástupce, v případě jeho nepřítomnosti 2. zástupce. Zástupci vedoucího jsou voleni členy pracovní skupiny.
- Organizační a technicko-administrativní záležitosti zajišťuje koordinátor dané pracovní skupiny – pracovník odboru sociálních věcí krajského úřadu. Ve spolupráci s vedoucím pracovní skupiny připravuje program a shromažďuje podklady pro jednání pracovní skupiny, zabezpečuje informační propojení všech členů.
- Koordinátor zasílá pozvánku s programem, případně materiály k projednání, všem členům pracovní skupiny, případně hostům, nejpozději 15 kalendářních dnů před jednáním. V odůvodněných případech lze lhůtu zkrátit. V rámci operativnosti komunikace jsou podklady k jednání zasílány e‑mailem na určené adresy členů pracovní skupiny. Členové pracovní skupiny, příp. hosté, potvrdí svou účast koordinátorovi nejpozději 2 dny před jednáním, a to telefonicky či e‑mailem.
- Pracovní skupina se schází dle potřeby, nejméně 2krát ročně.
- Členové pracovní skupiny se účastní všech jednání osobně. Výjimkou je Pracovní skupina pro plánování sociálních služeb obcí s pověřeným úřadem, kdy za obec delegovaný člen může být, při své avizované nepřítomnosti, zastoupen jiným zástupcem, jenž je v rámci jednání pověřen výkonem všech činností vyplývajících z role řádného člena pracovní skupiny.
- Jednání pracovní skupiny je neveřejné.
- Koordinátor vyhotovuje a rozesílá členům pracovní skupiny ověřený zápis o průběhu jednání do 15 kalendářních dnů od jeho konání. Zápis ověřuje a podepisuje ten, kdo jednání řídil. Za vyhotovení a rozeslání zápisu odpovídá koordinátor.
- Koordinátor pracovní skupiny zveřejňuje ověřený zápis z jednání pracovní skupiny do 8 dnů po jeho rozeslání členům pracovní skupiny na webových stránkách kraje.
Článek V – Rozhodování, hlasování, usnesení
- Pracovní skupina je usnášeníschopná při přítomnosti vedoucího (nebo aspoň jednoho jeho zástupce) a nadpoloviční většiny všech členů pracovní skupiny.
- Při avizované nepřítomnosti vedoucího, příp. zástupců, nebo při avizované neúčasti nadpoloviční většiny členů pracovní skupiny, je jednání přesunuto na jiný termín.
- Přizvaní hosté a rovněž členové Řídící skupiny, kteří nejsou řádnými členy skupiny, mají hlas poradní.
- Pracovní skupina přijímá usnesení prostřednictvím konsenzu. Nejde‑li ho dosáhnout, pak je z rozhodnutí vedoucího pracovní skupiny, příp. jeho zástupce rozhodnuto o hlasování.
- Usnesení je přijato a je platné, je‑li vysloven souhlas nadpoloviční většiny všech přítomných členů. Body usnesení formuluje ten, kdo jednání řídil.
- Usnesení musí obsahově odpovídat výsledkům jednání. Závěry, opatření a způsob kontroly jsou v usnesení formulovány stručně, adresně, s termíny a určení odpovědné osoby za splnění úkolů.
- V případě nutnosti rychlého rozhodnutí hlasuje pracovní skupina elektronickou formou v souladu s tímto článkem. Organizaci elektronického hlasování zajišťuje koordinátor.
Článek VI – Závěrečná ustanovení
- Změny a doplňky jednacího řádu podléhají schválení Řídící skupiny.
- Tento jednací řád byl projednán a schválen Řídící skupinou dne 24. 1. 2013.
- Jednací řád nabývá platnosti a účinnosti dnem podpisu vedoucím Řídící skupiny.
V Ostravě dne 24. 1. 2013
Ing. RSDr. Svatomír Recman
náměstek hejtmana kraje
Související zprávy
- Pracovní skupina pro naplňování Strategie integrace romské komunity Moravskoslezského kraje
- Pracovní skupina protidrogové prevence v Moravskoslezském kraji
- Pracovní skupina pro transformaci v Moravskoslezském kraji
- Pracovní skupina pro tvorbu systému financování sociálních služeb v Moravskoslezském kraji
- Pracovní skupina pro kvalitu sociálních služeb v Moravskoslezském kraji
- Pracovní skupina pro plánování sociálních služeb obcí s rozšířenou působností
Úřední hodiny pro veřejnost:
Po, St: 8:00‑17:00 hod.
Út, Čt: 8:00‑14:30 hod.
Pá: 8:00‑13:00 hod.