Podmínky dotačního programu Vouchery pro univerzity v Moravskoslezském kraji – 1. výzva
I. Charakter a identifikace Programu
- Program se řídí ustanoveními Závazných pokynů výzvy č. 42/2023 pro zastřešující projekty Vouchery pro univerzity (dále jen „Pokyny“) vyhlášené Ministerstvem životního prostředí prostřednictvím Státního fondu životního prostředí v rámci Operačního programu Spravedlivá transformace (dále jen „OPST“) (příloha č. 1 Programu).
- V rámci Pokynů se pro oprávněného žadatele a příjemce používá pojem konečný žadatel / konečný příjemce. V rámci tohoto Programu jsou však výše uvedené pojmy nahrazeny pojmem žadatel / příjemce.
- Podpora v rámci programu je hrazena z prostředků OPST, projektu Vouchery pro univerzity v Moravskoslezském kraji, reg. č. CZ.10.03.01/00/23_042/0000390.
- Program má podobu průběžné nesoutěžní výzvy pro oba typy mobility uvedené v čl. IV Programu.
II. Vyhlašovatel Programu (poskytovatel dotace)
Vyhlašovatelem Programu a poskytovatelem dotace je Moravskoslezský kraj, 28. října 2771/117, 702 00 Ostrava, IČO 70890692, zastoupený hejtmanem kraje.
III. Administrátor Programu
- Administrátorem Programu za poskytovatele dotace je ustanoven odbor regionálního rozvoje a cestovního ruchu.
- Administrátor zajišťuje pro žadatele a příjemce informační servis v rámci konzultace obecných podmínek Programu (oprávněný žadatel/příjemce, rozpočet, uznatelné náklady a další), projektových záměrů, dotazů týkajících se systému pro podávání žádosti o dotaci, dotazů ve věci realizace projektů a smlouvy o poskytnutí dotace, konzultace vyúčtování a konzultace změn v projektu.
- Kontaktní osoba administrátora: Ing. Adam Škáva, tel. 595 622 461, e-mail adam.skava@msk.cz.
IV. Cíle a priority Programu (věcné zaměření)
- Program je jedním z nástrojů podpory OPST, který přispívá k jedinému specifickému cíli – umožnit regionům a lidem řešit sociální, hospodářské a environmentální dopady transformace, která spočívá v dosažení cílů Evropské unie (dále jen „EU“) v oblasti energetiky a klimatu pro rok 2030 a klimaticky neutrálního hospodářství EU do roku 2050, v souladu s Pařížskou dohodou. Konkrétně se zaměřuje na zmírňování negativních dopadů odklonu od uhlí v nejohroženějších regionech, které budou v této souvislosti v nejbližších letech čelit největším socioekonomickým nebo environmentálním výzvám.
- Program má povahu startovacího
grantu pro držitele Ph.D. (nebo jeho ekvivalentu) na realizaci
výzkumného projektu. Cílem Programu je:
- vznik postdoktorandských pozic pro excelentní zahraniční absolventy doktorských studijních programů nebo osoby s titulem Ph.D. a dlouhodobou zahraniční zkušeností na univerzitách v Moravskoslezském kraji;
vytváření excelentních výzkumných týmů na univerzitách v kraji s akcentem na uplatnění absolventů doktorských studijních programů, jejich následný kariérní rozvoj a posílení excelence ve výzkumu, vývoji a inovacích na univerzitách v Moravskoslezském kraji.
- K naplnění cíle Programu
bude konkrétně sloužit podpora dvou typů mobility:
Příchozí (Incoming)
- Příchozí držitelé titulu Ph.D. (nebo jeho ekvivalentu), který získali v zahraničí, jiné než české státní příslušnosti, kteří nejsou residenty v ČR nebo nestrávili v ČR více než 12 měsíců v posledních 36 měsících¹.
Reintegrace (Re-Integration)
- Držitelé titulu PhD. (nebo jeho ekvivalentu), české státní příslušnosti, kteří mají dlouhodobou zahraniční zkušenost. Za dlouhodobou zahraniční zkušenost lze považovat nejméně nepřetržitých 12 měsíců z posledních 36 měsíců², a to formou doktorského studia v zahraničí nebo formou zaměstnání na zahraniční vědecké instituci, popřípadě kombinovaně.
V. Alokace Programu
Předpokládaný rozpočet Programu je ve výši 93.457.900 Kč.
VI. Lokalizace Programu
Příjemce dotace musí projekt realizovat, resp. dopad realizace projektu musí být na území Moravskoslezského kraje.
VII. Vymezení okruhu příjemců (cílové skupiny)
- Oprávněným žadatelem a příjemcem dotace může být pouze veřejná vysoká škola³se sídlem nebo pobočkou na území Moravskoslezského kraje.
- Příjemcem dotace nemůže být osoba, vůči které je zakázána přímá či nepřímá finanční podpora ve smyslu čl. 5l nařízení Rady (EU) č. 833/2014 ze dne 31. července 2014 o omezujících opatřeních vzhledem k činnostem Ruska destabilizujícím situaci na Ukrajině (publikováno v Úředním věstníku Evropské unie dne 31. 7. 2014, částka L 229), ve znění Nařízení Rady (EU) 2022/576 ze dne 8. dubna 2022 (publikováno v Úředním věstníku Evropské unie dne 8. 4. 2022 pod č. L 111), tj. právnická osoba, subjekt nebo orgán usazený v Rusku, který je z více než 50 % ve veřejném vlastnictví či pod veřejnou kontrolou.
VIII. Forma a výše podpory
- Podpora v rámci Programu je poskytována formou nenávratné finanční podpory, tj. dotace.
- Dotace v rámci Programu je příjemcům poskytována mimo režim veřejné podpory.
- Dotace je poskytována ve výši 90 % ze způsobilých výdajů projektu formou neinvestiční dotace, přičemž poskytnutá dotace je tvořena v plné míře prostředky OPST.
- Podpora bude proplácena příjemci jednorázově ex-post na základě předložení úplného, správného a bezchybného závěrečného vyúčtování.
IX. Termíny Programu a období realizace
- Minimální délka realizace projektu v rámci Programu činí 24 měsíců.
- Maximální délka realizace projektu v rámci Programu činí 36 měsíců.
- Fyzická realizace projektu může být zahájena nejdříve dnem 2. 1. 2024.
- Fyzická realizace projektu musí být ukončena nejpozději do 31. 10. 2028.
- Změnu celkové délky projektu, časového posunu realizace projektu nebo předpokládaného data ukončení projektu nelze akceptovat (viz čl.XVIII odst. 4).
X. Předložení žádosti
- Žádost v rámci Programu se předkládá pouze elektronicky, a to prostřednictvím systému ePodatelna. Žadatel se přihlásí do systému ePodatelna, vyplní formulář žádosti, připojí požadované přílohy a odešle elektronickou žádost.
- Odesláním žádosti je na ní vygenerován prvotní identifikátor dokumentu (PID) a zároveň je jí přiřazeno jedinečné pořadové číslo v číselné řadě, a to podle času odeslání žádosti v systému.
- Má-li žadatel (člen statutárního orgánu žadatele) uznávaný
elektronický podpis (§ 6 zákona č. 297/2016 Sb.,
o službách vytvářejících důvěru pro elektronické
transakce, ve znění pozdějších předpisů) a opatřil-li
tímto podpisem žádost v souladu s podmínkami
odeslání žádosti uvedenými v systému ePodatelna,
nebo přihlásil-li se žadatel do systému ePodatelna
prostřednictvím identity občana (NIA) a přihlášení splňuje
úroveň ověření zástupce žadatele "ZNAČNÁ", je
žádost považována za podepsanou a žadatel nemusí
postupovat dle odstavce 4 tohoto článku. Avšak:
- je-li žadatel zastoupen na základě pověření nebo plné moci, nebo
- žadatel žádost v systému ePodatelna neopatřil uznávaným elektronickým podpisem ani se nepřihlásil do systému ePodatelna prostřednictvím identity občana (NIA) tak, že přihlášení splňuje úroveň ověření zástupce žadatele "ZNAČNÁ",
postupuje žadatel vždy dále dle odstavce 4 tohoto článku.
- Žádost je nutné, v souladu s § 10a odst. 3 zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů, doložit poskytovateli podepsanou do 5 pracovních dní od odeslání žádosti v systému ePodatelna, a to pouze v elektronické podobě prostřednictvím datové schránky. Žádost se doručuje do datové schránky Moravskoslezského kraje (název datové schránky: Moravskoslezský kraj, identifikátor datové schránky: 8x6bxsd, do buňky „k rukám“ uveďte „RRC“, do buňky „věc“ uveďte „Vouchery pro univerzity – žádost o dotaci“). Při doručení žádosti z vlastní datové schránky žadatele je možné uplatnit zákonnou fikci podpisu. V případě doručení žádosti z jiné než žadatelovy datové schránky musí být žádost opatřena uznávaným elektronickým podpisem (dle § 6 zákona č. 297/2016 Sb., o službách vytvářejících důvěru pro elektronické transakce, ve znění pozdějších předpisů) žadatele (člena statutárního orgánu žadatele). Je-li žadatel zastoupen na základě pověření nebo plné moci, musí být přílohou žádosti buď datový soubor vytvořený autorizovanou konverzí originálu nebo úředně ověřené kopie listinné plné moci nebo pověření tohoto zástupce včetně konverzní doložky (služba CzechPoint), nebo plná moc nebo pověření v elektronické podobě podepsaná(é) uznávaným elektronickým podpisem žadatele (člena statutárního orgánu žadatele).
- V rámci Programu může žadatel podat více žádostí. Nicméně předmětem každé žádosti musí být unikátní výzkumný projekt. Z dotace nelze podpořit stejný výzkumný projekt a stejného výzkumníka, který již podporu získal.
- Předložená žádost (včetně příloh) se archivuje a žadateli se nevrací.
XI. Přílohy k žádosti
Žadatel dokládá k žádosti v rámci systému ePodatelna tyto přílohy:
- doklad o názvu, právní formě žadatele, sídle a IČO (společenská smlouva, stanovy, statut, zřizovací listina, apod.) ve formátu .pdf, (pokud tyto údaje nevyplývají z veřejných rejstříků),
- doklad o volbě nebo jmenování člena statutárního orgánu a o tom, zda je oprávněn zastupovat žadatele samostatně, nebo společně s jiným členem statutárního orgánu (jen v případě, že tento údaj nevyplývá z veřejného rejstříku nebo žadatelem předložených dokladů dle písm. a. tohoto odstavce) – ve formátu .pdf,
- smlouvu o zřízení běžného účtu u peněžního ústavu nebo písemné potvrzení peněžního ústavu o vedení běžného účtu žadatele ve formátu .pdf.
- životopis příchozího výzkumníka ve formátu .pdf,
- zápis z vnitřního výběrového řízení příchozího výzkumníka ve formátu .pdf,
- zápis z vnitřního hodnocení žádosti ve formátu .pdf (hodnoticí kritéria pro výběr výzkumníků v rámci hostitelských institucí budou připravena na základě již existujících evropských kritérií pro obdobné programy);
- minimálně jeden doporučující dopis příchozího výzkumníka ze zahraničního pracoviště ve formátu .pdf.
XII. Lhůta pro předkládání žádostí
- Žádosti mohou být předkládány prostřednictvím systému ePodatelna ve lhůtě od 13. 1. 2025 10:00 hod. do 1. 11. 2026.
- Následné podání podepsané žádosti dle čl. X odst. 4 je nutné ve lhůtě 5 pracovních dní od odeslání žádosti v systému ePodatelna.
- V případě prokazatelné nefunkčnosti elektronického systému pro podávání žádostí na straně poskytovatele může administrátor programu prodloužit lhůtu pro podávání žádostí o dobu přiměřenou době nefunkčnosti elektronického systému. Informace o prodloužení lhůty pro podávání žádostí bude zveřejněna stejným způsobem jako podmínky tohoto dotačního programu.
- Příjem žádostí Programu bude ze strany poskytovatele ukončen buď:
uplynutím lhůty uvedené v odst. 1 tohoto článku nebo
v okamžiku, kdy částka požadované dotace všech předložených žádostí dosáhne alokace Programu dle článku V.
- Byla-li žádost doručena poskytovateli poté, co předchozí žádosti splňující kritéria Programu vyčerpaly prostředky vyčleněné v rozpočtu kraje na poskytování dotací v rámci tohoto Programu, bude žadatel zařazen mezi náhradní žadatele.
XIII. Hodnocení žádostí
- Hodnocení žádostí v Programu probíhá na základě kritérií formálních náležitostí (uvedených v příloze č. 3 Programu) a kritérií přijatelnosti (uvedených v příloze č. 4 Programu). Žádosti se hodnotí průběžně v pořadí dle času odeslání žádosti v systému ePodatelna.
- Hodnocení kritérií formálních náležitostí provádí administrátor prostřednictvím dvou svých zaměstnanců na předem stanoveném formuláři – Hodnoticím listu (příloha č. 3 Programu).
- V případě nesplnění jednoho či více kritérií při kontrole formálních náležitostí označených jako napravitelná, je žadatel vyzván k opravě/doplnění. Výzva k opravě/doplnění je žadateli zaslána výhradně prostřednictvím e-mailu uvedeného v předložené žádosti ve lhůtě maximálně 15 pracovních dní od identifikace nedostatku(ů).
- Oprava formálních náležitostí je možná maximálně dvakrát. Termín
pro každou nápravu chyb je maximálně 10 pracovních dní. Lhůta
pro nápravu chyb začíná běžet následujícím pracovním dnem
po doručení výzvy k opravě. Lhůta je závazná a není možné
žádat o její prodloužení.
V případě, že žadatel neodpoví na první výzvu ve lhůtě 10 pracovních dnů od doručení, bude takováto žádost o podporu vyřazena z procesu hodnocení přijatelnosti.
Pokud bude v žádosti nalezena jiná formální chyba, nebo žadatel správně neopraví požadovaný bod z první výzvy k opravě/doplnění, bude žadateli zaslána druhá výzva. V případě, že žadatel neopraví požadovaný bod na druhou výzvu, bude žádost vyřazena z procesu hodnocení přijatelnosti.
Pokud bude při kontrole formálních náležitostí zjištěno nesplnění jednoho či více kritérií označených jako nenapravitelná, bude žádost vyřazena z hodnoticího procesu.
- Hodnocení kritérií přijatelnosti provádí administrátor prostřednictvím svých zaměstnanců na předem stanoveném formuláři – Hodnoticím listu (příloha č. 4 Programu). Kritéria přijatelnosti hodnotí vždy dva hodnotitelé.
- Kritéria přijatelnosti jsou neopravitelná, tzn. nesplnění kteréhokoliv kritéria znamená neschválení žádosti bez možnosti opravy/doplnění.
XIV. Výběr žádostí
- Žádosti, které splní kontrolu formálních náležitostí a přijatelnosti, jsou administrátorem zpracovány do písemného vyhodnocení složeného ze seznamu žadatelů, kterým se navrhuje dotace poskytnout, a seznamu žadatelů, kterým se poskytnutí dotace nenavrhuje s uvedením důvodu(ů) neposkytnutí dotace.
- Písemné vyhodnocení dle odst. 1 předkládá administrátor příslušnému orgánu kraje dle jeho pravomocí vymezených zákonem č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení), ve znění pozdějších předpisů.
- Příslušný orgán kraje (dle odst. 2) rozhoduje:
o poskytnutí dotace na předložené projekty a uzavření smlouvy o poskytnutí dotace s žadateli,
o poskytnutí dotace náhradním žadatelům za stanovených podmínek,
- o neposkytnutí dotace žadatelům s uvedením důvodu(ů).
a to v pořadí dle pořadového čísla žádosti. O poskytnutí a neposkytnutí dotace bude rozhodnuto nejpozději do 31. 12. 2026.
- Schválen bude maximálně takový počet žádostí, u nichž součet požadované výše dotace nepřesáhne hodnotu alokace uvedené v čl. V Programu.
- Výsledky rozhodnutí příslušného orgánu kraje budou uveřejněny na webových stránkách kraje a jeho úřední desce do 10 kalendářních dnů po rozhodnutí příslušného orgánu kraje.
XV. Právní akt (smlouva o poskytnutí dotace)
- Smlouva o poskytnutí dotace (dle přílohy č. 5 Programu) může být uzavřena pouze s žadatelem, kterému byla schválena dotace rozhodnutím příslušného orgánu kraje dle č. XIV Programu.
- Uzavření smlouvy je podmíněno povinností žadatele předložit podepsaný návrh smlouvy o poskytnutí dotace z rozpočtu Moravskoslezského kraje do 2 měsíců od rozhodnutí příslušného orgánu kraje o poskytnutí dotace. Výsledek kontroly administrátor zaznamená do Hodnoticího listu – Kontrola před uzavřením smlouvy (příloha č. 6 Programu).
- V případě, že ze zjištění administrátora vyplyne, že žadatel má u poskytovatele nesplacené závazky po lhůtě splatnosti nebude s ním smlouva uzavřena a dotace mu nebude poskytnuta.
- V případě, že žadateli nebude dotace poskytnuta z důvodu nesplnění výše uvedených podmínek nebo žadatel odmítne či vrátí poskytnutou dotaci, vyzve administrátor pro přidělení dotace náhradního žadatele dle pořadníku náhradníků schváleného zastupitelstvem kraje, pokud výše uvolněných prostředků dosahuje výše dotace požadované náhradním žadatelem.
- V případě souhlasu náhradníka administrátor zašle náhradníkovi návrh smlouvy, vyzve jej k jejímu podpisu a zaslání poskytovateli. V případě nesouhlasu bude osloven další náhradník dle pořadníku.
- Smlouva o poskytnutí dotace je závazná a není možné ji měnit takovým způsobem, který by ovlivnil přijatelnost projektu příjemce nebo byl v rozporu s podmínkami Programu.
XVI. Obecná způsobilost výdajů Programu
- Podpora z Programu může být poskytnuta a proplacena pouze na výdaj,
který splňuje následující podmínky způsobilosti:
- je realizován v souladu s právními předpisy (tj. zejména legislativou ČR a EU);
- naplňuje pravidla a cíle programu OPST, podmínky tohoto Programu a smlouvy o poskytnutí dotace;
- je přímo a výhradně spojen s realizací projektu příjemce a je součástí jeho rozpočtu;
- vyhovuje zásadám účelnosti, efektivnosti a hospodárnosti dle zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole), ve znění pozdějších předpisů;
- vznikl příjemci v období realizace projektu stanoveném v žádosti (nejdříve však 2. 1. 2024 a nejpozději 31. 10. 2028), a byl příjemcem uhrazen až do lhůty pro předložení závěrečného vyúčtování, která je uvedena ve smlouvě o poskytnutí dotace;
- je realizován v místě dle čl. VI Programu.
XVII. Způsobilé výdaje Programu
- Způsobilé výdaje v rámci Programu jsou stanoveny pouze jednotkovým osobním nákladem a paušálem na nepřímé výdaje. Způsobilé výdaje jsou výdaji ve smyslu § 10a odst. 8 zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů.
- Jednotkový osobní náklad činí 103.180 Kč za měsíc při plném pracovním úvazku (1 FTE). Výše pracovního úvazku příchozího vědce musí činit min. 0,8 FTE. Jednotkový osobní náklad při stanovení úvazku příchozího vědce v rozsahu od 0,8 do 0,99 FTE se poměrově krátí, v důsledku čehož se krátí částky uvedené v odst. 3 a 4.
- Paušál na nepřímé výdaje je 40% z přímých výdajů (tj. jednotkového osobního nákladu). Měsíčně jde o 41.272 Kč.
- Způsobilé výdaje za měsíc projektu jsou 144.452 Kč. Celkové způsobilé výdaje za celou dobu realizaci projektu jsou 5.200.272 Kč.
- Výdaje, mimo ty specifikované v odst. 1 tohoto článku, jsou považovány za nezpůsobilé.
XVIII. Změny v projektu příjemce
- Změny v projektu je možné provádět až po uveřejnění smlouvy o poskytnutí dotace v Registru smluv. Změny se dle závažnosti dělí na změny v projektu podstatné a nepodstatné.
- Nepodstatné (formální) změny nepodléhají schválení ze strany poskytovatele dotace. Příjemce
je povinen nepodstatné změny oznámit administrátorovi písemně
na formuláři dle přílohy č. 7 Programu. Za nepodstatné změny se považuje:
- změna kontaktní osoby projektu (vč. změny kontaktních údajů) či adresy pro doručení písemností;
- změna v osobách vykonávajících funkci člena statutárního orgánu příjemce;
- změna adresy realizace projektu (touto změnou však musí být zachováno místo dopadu realizace projektu na území kraje);
- změna sídla, pokud nové sídlo bude umístěno na území kraje.
- Administrátor má právo posoudit změnu projektu příjemce nad rámec změn uvedených pod písmeny a. až d. jako změnu nepodstatnou.
- Ostatní změny, neuvedené v odst. 2, jsou považovány za podstatné. Jedná se o takové změny, které mají dopad na charakter, cíle, celkovou délku a časový posun realizace projektu či na předpokládané datum ukončení projektu. Tyto změny nelze akceptovat.
- Formulář hlášení nepodstatných změn se poskytovateli předkládá prostřednictvím datové schránky.
XIX. Průběžné a závěrečné vyúčtování
- Po ukončení realizace projektu je příjemce povinen zpracovat a předložit poskytovateli závěrečné vyúčtování celého realizovaného projektu (příloha č. 9 Programu) ve lhůtě uvedené ve smlouvě (do posledního dne měsíce následujícího po měsíci, v němž byla ukončena realizace projektu; byla-li realizace projektu ukončena v prosinci, do 16. 1. následujícího kalendářního roku; připadl-li by konec lhůty na sobotu, neděli nebo svátek, uvede se nejbližší následující pracovní den).
- Příjemce vyplní formulář závěrečného vyúčtování v elektronickém systému ePodatelna, připojí k němu požadované přílohy a odešle jej způsobem uvedeným v tomto formuláři.
- Závěrečné vyúčtování musí být zpracováno na formulářích předepsaných pro tento dotační program, musí být úplné (musí obsahovat všechny náležitosti vyžadované předepsanými formuláři včetně příloh, pokud se vztahují k danému příjemci a projektu) a bezchybné.
- V průběhu realizace projektu je příjemce povinen zpracovat a předložit poskytovateli průběžné vyúčtování realizace projektu (příloha č. 8 Programu) ve lhůtě uvedené ve smlouvě. Ustanovení tohoto článku upravující závěrečné vyúčtování se použijí na průběžné vyúčtování obdobně.
XX. Kontrola použití dotace
- Ověřování správnosti použití poskytnuté dotace, zejména zda byla hospodárně a účelně využita, podléhá kontrole poskytovatele podle zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole), ve znění pozdějších předpisů.
- Kontrola použití dotace je realizována v rámci předběžné kontroly (ex-ante), průběžné kontroly (interim) a následné kontroly (ex-post).
- Předběžnou kontrolu provádí administrátor před poskytnutím veřejné finanční podpory – dotace. Tento proces představuje kontrolní činnost, která je realizována před uzavřením smlouvy o poskytnutí dotace dle čl. XV Programu.
- Průběžnou kontrolu provádí administrátor od okamžiku uzavření smlouvy o poskytnutí dotace do okamžiku vyplacení finančních prostředků na základě předloženého finančního vypořádání dotace ve smyslu § 10a odst. 1 písm. d) zákona o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů. Příjemce je v rámci průběžné kontroly povinen umožnit administrátorovi v souladu se zákonem o finanční kontrole řádné provedení kontroly, a to přímo na místě realizace projektu.
- Následnou kontrolu provádí administrátor po použití veřejné finanční podpory – dotace, po celou dobu tzv. udržitelnosti projektu (blíže čl. XXII Programu). Příjemce je v rámci následné kontroly povinen umožnit administrátorovi v souladu se zákonem o finanční kontrole řádné provedení kontroly, a to přímo na místě realizace projektu.
- V případě provedení kontroly na místě si poskytovatel vyhrazuje právo
provést kontrolu u:
min.5 % podpořených projektů příjemců v rámci průběžné kontroly a
min.5 % podpořených projektů příjemců v rámci následné kontroly (u kterých vznikla povinnost udržitelnosti dle čl. XXII Programu).
- Příjemce podpory Programu je rovněž povinen strpět kontrolu i z úrovně ostatních subjektů, konkrétně Ministerstva životního prostředí, Státního fondu životního prostředí, Ministerstva financí, Evropské komise, Evropského účetního dvora, příp. Nejvyššího kontrolního úřadu. Uvedené subjekty mohou provést kontrolu na místě přímo u příjemce.
- Neoprávněné použití dotace nebo zadržení dotace bude klasifikováno jako porušení rozpočtové kázně podle § 22 zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů.
XXI. Publicita Programu
- Příjemce je v rámci realizace projektu povinen zajistit dostatečnou publicitu realizovaného projektu. Konkrétní opatření k zajištěné publicitě jsou uvedena ve smlouvě o poskytnutí dotace (příloha č. 5 Programu).
- K automatickému a snadnému vytváření podkladů povinné publicity mohou příjemci využít webovou aplikaci Generátor povinné publicity⁴. Pomocí generátoru si příjemci mohou sami vytvořit grafický podklad, který je již nastaven tak, aby odpovídal požadavkům publicity.
- Při realizaci konkrétních prvků publicity musí příjemce vždy uvádět registrační číslo projektu vyhlašovatele Programu (uvedené v čl. I odst. 3 Programu) a využít jednotné logo dle přílohy č. 10a Programu.
XXII. Udržitelnost projektu v rámci Programu
Na projekt realizovaný v rámci Programu se nevztahuje udržitelnost.
XXIII. Závěrečná ustanovení
- Dotaci lze použít pouze na úhradu účelově určených způsobilých výdajů v souladu s obsahem projektu, smlouvou, podmínkami Programu a strukturou rozpočtu projektu, který tvoří přílohu smlouvy.
- Dotace nesmí být použita na ty výdaje projektu, na které byla anebo bude použita jiná podpora z veřejných zdrojů, a to včetně podpory z prostředků EU.
- Realizace projektu ani dotace není převoditelná na jiný právní subjekt. Příjemce je povinen projekt realizovat vlastním jménem, na vlastní účet a na vlastní odpovědnost.
- Na poskytnutí dotace není právní nárok.
- Proti rozhodnutí příslušného orgánu kraje ohledně neschválení žádosti se nelze odvolat.
Seznam příloh Programu
- Příloha č. 1 – Závazné pokyny pro zastřešující projekty – Vouchery pro univerzity
- Příloha č. 2 – Formulář žádosti (vzor)
- Příloha č. 3 – Kritéria formálních náležitostí – Hodnoticí list
- Příloha č. 4 – Kritéria přijatelnosti – Hodnoticí list
- Příloha č. 5 – Smlouva o poskytnutí dotace
- Příloha č. 6 – Hodnoticí list – Kontrola před uzavřením smlouvy
- Příloha č. 7 – Formulář hlášení nepodstatných změn v projektu
- Příloha č. 8 – Průběžné vyúčtování projektu (vzor)
- Příloha č. 9 – Závěrečná vyúčtování projektu (vzor)
- Příloha č. 10a – Logo – povinná publicita (trojlogo)
- Příloha č. 10b – Logo – povinná publicita (MSK)
XXIV. Účinnost Programu
Program byl schválen usnesením Rady Moravskoslezského kraje č. 4/285 ze dne 9. 12. 2024 a nabývá účinnosti dne 11. 12. 2024.
Úřední hodiny pro veřejnost:
Po, St: 8:00‑17:00 hod.
Út, Čt: 8:00‑14:30 hod.
Pá: 8:00‑13:00 hod.