Menu

Podmínky dotačního programu Filmové vouchery v Moravskoslezském kraji (RRC/15/2024)

(dále jen Program)

I. Charakter a identifikace Programu

  1. Program se řídí ustanoveními Závazných pokynů výzvy č. 10_23_046 pro zastřešující projekty Filmové vouchery (dále jen "Pokyny") vyhlášené Ministerstvem životního prostředí prostřednictvím Státního fondu životního prostředí v rámci Operačního programu Spravedlivá transformace (dále jen "OPST") v jejich aktuálním znění dostupném na Operační program Spravedlivá transformace (opst.cz)
  2. V rámci Pokynů se pro oprávněného žadatele a příjemce používá pojem konečný žadatel/konečný příjemce. V rámci tohoto Programu jsou však výše uvedené pojmy nahrazeny pojmem žadatel/příjemce.
  3. Podpora v rámci Programu je hrazena z prostředků OPST, prostřednictvím zastřešujícího projektu "Filmové vouchery v Moravskoslezském kraji", reg. č. CZ.10.03.01/00/23_046/0000414.
  4. Program má podobu průběžné a jednotné nesoutěžní výzvy.

II. Vyhlašovatel programu, poskytovatel dotace

Vyhlašovatelem Programu a poskytovatelem dotace je Moravskoslezský kraj, IČO 70890692, se sídlem 28. října 2771/117, 702 00 Ostrava, zastoupený hejtmanem kraje.

III. Administrátor Programu, kontaktní osoba a konzultace

  1. Administrátorem tohoto dotačního programu je Odbor regionálního rozvoje a cestovního ruchu Krajského úřadu Moravskoslezského kraje, 28. října 2771/117, 702 00 Ostrava.
  2. Kontaktní osobou Programu je: Mgr. et Mgr. Hana Krátká, tel. 595 622 740, e‑mail: hana.kratka@msk.cz
  3. Konzultace žadatele o dotaci je povinnou součástí dotačního řízení. Bez její realizace bude žádost vyloučena z dotačního procesu.
  4. Konzultaci je možné realizovat osobně na Krajském úřadě Moravskoslezského kraje, nebo on‑line prostřednictvím aplikace Teams. Konzultace budou realizovány ve středu mezi 11 a 12 h, případně dle domluvy.
  5. O konzultaci bude sepsán záznam, který bude povinnou součástí žádosti o dotaci.

IV. Cíle a priority Programu (účelové určení)

  1. Cílem Programu je podpora realizace audiovizuálních děl (dále jen "AVD") v Moravskoslezském kraji, posílení lokální ekonomiky a podpora drobných dodavatelů filmového průmyslu (např. poskytovatelé ubytování, catering, řemeslníci apod.). Podpora příjemcům bude poskytována ve formě dotace na část způsobilých výdajů.
  2. Audiovizuálními díly pro účely tohoto dotačního programu jsou:
    1. celovečerní hraný film pro kina, případně pro mezinárodní festivalový okruh,
    2. celovečerní dokumentární film pro kina, případně pro mezinárodní festivalový okruh,
    3. projekt pro online a televizní vysílání (hrané či dokumentární seriály, epizody seriálů, minisérie nebo filmy),
    4. animovaný film (celovečerní film, krátký film, pilotní díl, seriál) určený pro distribuci v kinech nebo prostřednictvím televizního vysílání nebo služby video on demand, případně na mezinárodní festivalový okruh).
  3. Bez ohledu na výše uvedené nebude poskytnuta podpora na výrobu instruktážních, turistických, propagačních či reklamních audiovizuálních děl, audiovizuálních děl, jejichž obsah je v rozporu s právními předpisy, audiovizuálních děl pornografické povahy a audiovizuálních děl otevřeně schvalujících násilí, náboženskou nebo rasovou nesnášenlivost. Dále dotace nebude poskytnuta také audiovizuálním dílům financovaným politickými stranami a hnutími a propagujícím politické strany a taktéž dílům, která poškozují dobré jméno Moravskoslezského kraje.

V. Alokace Programu

Alokace programu činí 46.728.000 Kč.

VI. Lokalizace Programu

Příjemce dotace musí projekt realizovat na území Moravskoslezského kraje [všechny způsobilé výdaje se vztahují k plnění, které bylo příjemci poskytnuto na území Moravskoslezského kraje subjektem se sídlem, provozovnou, střediskem, pobočkou, nebo trvalým bydlištěm (v případě osobních výdajů) na území Moravskoslezského kraje].

VII. Vymezení okruhu žadatelů/příjemců

  1. Žadatel je konkrétní subjekt ze skupiny oprávněných žadatelů, který podal žádost o poskytnutí dotace (dále také jako "žádost") kraji. Žadatel přestává být žadatelem v okamžiku, kdy se stane příjemcem podpory, nebo zamítnutím žádosti o podporu.
  2. Příjemcem je žadatel, jehož žádost byla vybrána k financování a s nímž je uzavřena smlouva o poskytnutí dotace.
  3. Žadatel je právnická osoba, která má přidělené české IČ, je oprávněna k podnikání v odpovídající ekonomické činnosti, ve které je realizován projekt, v souladu s právními předpisy ČR, splňuje definici malého nebo středního podniku a je ve smyslu § 2 zákona č. 496/2012 Sb., o audiovizuálních dílech a podpoře kinematografie a o změně některých zákonů (zákon o audiovizi), ve znění pozdějších předpisů, výrobcem nebo koproducentem AVD, které je předmětem projektu.
  4. V případě, že se jedná o tzv. servisní natáčení, je oprávněným žadatelem výrobce AVD, který zprostředkovává natáčení na území Moravskoslezského kraje pro nezávislého výrobce z členských států Evropské unie a Evropského hospodářského prostoru, Švýcarské konfederace nebo Spojeného království.
  5. Příjemce podpory, který je výrobcem, musí mít sídlo, pobočku nebo provozovnu na území České republiky.
  6. Žadatel dále musí splňovat tyto podmínky:
    1. S žadatelem nebylo zahájeno insolvenční řízení.
    2. Není ve střetu zájmů dle § 4c zákona č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů, ve znění pozdějších předpisů.
    3. Je trestně bezúhonný (nebyl pravomocně odsouzen pro trestný čin, jehož skutková podstata souvisí s jeho předmětem podnikání, nebo pro trestný čin hospodářský nebo trestný čin proti majetku; tento předpoklad musí splňovat i statutární orgán nebo každý člen statutárního orgánu, a je‑li statutárním orgánem žadatele či členem statutárního orgánu žadatele právnická osoba, musí tento předpoklad splňovat statutární orgán nebo každý člen statutárního orgánu této právnické osoby)
    4. Na žadatele a související veřejnou zakázku se nevztahují sankční předpisy vydané v souvislosti s protiprávní činností Ruska vůči Ukrajině.
    5. Nemá formu společnosti s ručením omezeným, kde je k podílu (podílům) společníka (společníků) vydán kmenový list podle § 137 zákona č. 90/2012 Sb., o obchodních společnostech a družstvech (zákon o obchodních korporacích), ve znění pozdějších předpisů.
    6. Není podnikem v obtížích. Konečný žadatel je povinen vyplnit Formulář pro posouzení podniku v obtížích (kalkulačka) – příloha č. 4 a předložit ekonomické výkazy, na základě kterých kraj provede kontrolu dle Pokynu SFŽP pro hodnocení podniku v obtížích.
    7. Je registrován jako poplatník daně z příjmu v ČR.
    8. Má zapsány skutečné majitele právnické osoby podle zákona č. 37/2021 Sb., o evidenci skutečných majitelů, ve znění pozdějších předpisů.
    9. Má‑li žadatel podíly či akcie vloženy do svěřenského fondu, předloží statut a případně další dokumenty, ze kterých bude zřejmé, kdo je zakladatel, správce, obmyšlený, osoba oprávněná k výkonu dohledu nad správou.
    10. Nemá žádné nedoplatky vůči poskytovatelům podpory z projektů spolufinancovaných z rozpočtu Evropské unie.
    11. Není podnikem, vůči němuž byl v návaznosti na rozhodnutí Evropské komise, na základě kterého byla podpora obdržená od poskytovatele z České republiky prohlášena za protiprávní a neslučitelnou s vnitřním trhem, vystaven inkasní příkaz, který je nesplacený [§ 18 odst. 2 písm. i) zákona č. 130/2002 Sb. ve znění pozdějších předpisů].
    12. Statutární orgán žadatele či jeho člen a osoby v pracovním či obdobném poměru ke žadateli nejsou zároveň v pracovním či obdobném poměru či nejsou členem žádného orgánu dodavatelů služeb. V opačném případě je to důvodem pro vyloučení žádosti z výběrového procesu.
    13. Nejedná se o politickou stranu a politické hnutí dle zákona č. 424/1991 Sb., o sdružování v politických stranách a v politických hnutích, ve znění pozdějších předpisů.

VIII. Forma a výše podpory

  1. Podpora v rámci Programu je poskytována formou nenávratné finanční podpory, tj. dotace.
  2. Dotace v rámci Programu je příjemcům poskytována v režimu podpor malého rozsahu – de minimis dle Nařízení Komise (EU) 2023/2831 ze dne 13. 12. 2023, o použití článků 107 a 108 Smlouvy o fungování Evropské unie na podporu de minimis [publikováno v Úředním věstníku Evropské unie řadě L dne 15. 12. 2023, dále jen Nařízení Komise (EU) 2023/2831]. Pokud by požadovaná výše dotace obsažená v žádosti o podporu překročila limit podpory de minimis dle platného nařízení bude částka požadované dotace žadatele snížena v souladu s uvedeným nařízením a takto upravená částka bude předložena příslušnému orgánu kraje k rozhodnutí.
  3. Dotace poskytované příjemcům mají formu jednorázové neinvestiční dotace.
  4. Podpora příjemcům je poskytována jednorázově formou ex‑post platby¹ ve výši maximálně 90 % (celovečerní dokumentární film pro kina a animovaný film), 80 % (celovečerní hraný film pro kina) a 70 % (projekt pro online a televizní vysílání) ze způsobilých výdajů projektu příjemce², případně do výše, kterou umožňují pravidla pro podporu de minimis.
  5. Výše poskytované dotace:
    1. Celovečerní hraný film
      1. Minimální výše dotace na projekt: 500.000 Kč
      2. Maximální výše dotace na projekt: 2.000.000 Kč
    2. Celovečerní dokumentární film
      1. Minimální výše dotace na projekt: 250.000 Kč
      2. Maximální výše dotace na projekt: 1.000.000 Kč
    3. Projekt pro online a televizní vysílání
      1. Minimální výše dotace na projekt: 1.000.000 Kč
      2. Maximální výše dotace na projekt: 3.500.000 Kč
    4. Animovaný film
      1. Minimální výše dotace na projekt: 250.000 Kč
      2. Maximální výše dotace na projekt: 1.500.000 Kč

IX. Termíny Programu a období realizace

  1. Maximální délka realizace projektu je 2 roky, přičemž projekt může být zahájen nejdříve dne 1. 1. 2024 a ukončen nejpozději dne 30. 6. 2027³.

X. Obecná způsobilost výdajů Programu

  1. Podpora z Programu může být poskytnuta a proplacena pouze na výdaj, který splňuje následující podmínky způsobilosti:
    1. je realizován v souladu s právními předpisy (tj. zejména legislativou ČR a EU);
    2. naplňuje pravidla a cíle programu OPST, podmínky tohoto Programu a smlouvy o poskytnutí dotace;
    3. je přímo a výhradně spojen s realizací projektu příjemce a je součástí jeho rozpočtu;
    4. vyhovuje zásadám účelnosti, efektivnosti a hospodárnosti dle zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole), ve znění pozdějších předpisů;
    5. vznikl příjemci v období realizace projektu stanoveném ve smlouvě a byl příjemcem uhrazen do konce lhůty pro předložení závěrečné zprávy, která je uvedena ve smlouvě o poskytnutí dotace;
    6. je realizován v místě dle čl. VI Programu;
    7. je řádně identifikovatelný, prokazatelný, ověřitelný a doložitelný příslušným účetním, daňovým či bankovním dokladem, popřípadě podpůrnou dokumentací;
    8. nákup služeb se musí řídit aktuálními Pokyny pro zadávání zakázek v OPŽP21+ a OPST21+
      Operační program Spravedlivá transformace (opst.cz)
  2. Doklad dle odst. 1 písm. g. musí být zároveň označen větou: Financováno z prostředků EU prostřednictvím projektu Filmové vouchery v Moravskoslezském kraji, reg. č. CZ.10.03.01/00/23_046/0000414. Akceptovány jsou doklady vystavené dodavatelem jak v listinné, tak elektronické formě.

XI. Způsobilé výdaje projektu

Způsobilým výdajem projektu je výdaj, který splňuje všechny výše uvedené obecné podmínky způsobilosti a lze jej zařadit mezi následující druhy výdajů:

XII. Nezpůsobilé výdaje Programu

  1. Nezpůsobilými výdaji jsou:
    1. reprezentační náklady (rautové, cateringové, alkohol atp.) – za reprezentační náklady se nepovažuje filmový catering během natáčení poskytovaný výlučně osobám majícím přímou účast na natáčení;
    2. dary;
    3. nákup nemovitostí;
    4. odpisy dlouhodobého hmotného a nehmotného majetku;
    5. kapesné, stravné a úhrada cestovních náhrad nad rámec vymezený zákonem č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů;
    6. dotace poskytované jiným osobám;
    7. splátky úvěrů a půjček, úroky, penále, pokuty a jiné sankce, správní a místní poplatky, splátky leasingu, ztráty z devizových kurzů;
    8. stipendia nebo platby obdobného charakteru;
    9. spoje (poštovné, telekomunikační služby, internet);
    10. pořízení nebo technické zhodnocení dlouhodobého hmotného majetku, to neplatí pro drobný dlouhodobý hmotný majetek;
    11. výdaje na školení a kurzy, které nesouvisí s účelem, na který je dotace poskytována
    12. výdaje na pořádání workshopů, teambuildingů, apod.;
    13. odměny členů statutárních či kontrolních orgánů u příjemce;
    14. výdaje na vývoj projektu, přípravné studie nebo jiné přípravné činnosti včetně zpracování žádosti;
    15. oprava majetku;
    16. účetně nedoložitelné výdaje;
    17. výdaje nad rámec obvyklých ubytovacích a stravovacích výdajů členů štábu;
    18. daň silniční, daň z nemovitých věcí, poplatek za znečištění ovzduší, poplatek televizní a rozhlasový atp.;
    19. výdaje na koupi pohledávek;
    20. soudní spory vzniklé v souvislosti s projektem včetně soudního poplatku;
    21. výdaje na reklamu a propagaci příjemce podpory, která není přímo spojená s projektem;
    22. provozní výdaje žadatele, které se nevztahují výlučně k realizaci projektu;
    23. výdaje vzniklé před datem 1. 1. 2024, resp. před zahájením realizace projektu příjemcem;
    24. výdaje vzniklé po datu ukončení realizace projektu, nebo výdaje uhrazené po uplynutí lhůty pro předložení závěrečné zprávy nebo po 30. 6. 2027 (přičemž je rozhodující datum, které nastalo dříve);
    25. náklady příštích období – např. předplacené služby softwaru a licence, které spadají do období po ukončení realizace projektu;
    26. výdaj, který nesplňuje účel projektu;
    27. výdaj, který není řádně vykázán;
    28. DPH v případě, že konečný žadatel je plátcem DPH a má nárok na odpočet DPH;
    29. administrace projektu – zpracování žádosti o podporu, projektového záměru, studie proveditelnosti a závěrečné zprávy.

XIII. Předkládání žádostí o dotace

  1. Žadatel se přihlásí do elektronického systému ePodatelna a v tomto systému vyplní žádost o poskytnutí dotace na projekt.
  2. Následně vloží do systému povinné přílohy (jejich seznam uveden v čl. XIV Podmínek Programu).
  3. Po vyplnění celé žádosti v elektronickém systému a vložení příloh žadatel svou žádost odešle způsobem uvedeným ve formuláři žádosti (výčet způsobů odeslání žádosti může být v průběhu realizace Programu rozšířen úpravou formuláře žádosti).
  4. Jeden žadatel může podat i více než jednu žádost o dotaci, avšak v takovém případě se musí jednoho AVD týkat pouze jedna žádost.
  5. Žádost, resp. její přílohy musí být v českém nebo slovenském jazyce. Jsou‑li v jiném jazyce, musí k nim být přiložen úřední překlad do českého jazyka.
  6. Předložená žádost (včetně příloh) se archivuje a žadateli se nevrací.

XIV. Přílohy k žádosti

  1. Žádost o podporu sestává z vyplněného a podepsaného formuláře žádosti, který je přílohou č. 2 Programu, a následujících povinných příloh (číselně označených):
  1. synopse AVD (maximálně 2 strany A4);
  2. scénář AVD;
  3. položkový rozpočet celkových výdajů na AVD vč. plánovaných souhrnných výdajů vynaložených na území Moravskoslezského kraje;
  4. zdroje financování celkových výdajů na AVD
  5. doklady prokazující úspěšné splnění podmínek kulturně‑realizačního testu:
    1. Celovečerní hraný film:
      1. Deal Memo distributora;
      2. doklady potvrzující zajištění 60 % výdajů na výrobu AVD (Deal Memo, Koprodukční smlouvy);
      3. účast předchozího projektu žadatele na festivalech (viz. dále v textu), nebo návštěvnost v kinech min. 50.000 diváků (potvrzení od festivalů či internetové odkazy na stránky festivalů, potvrzení Unie filmových distributorů o dosažené návštěvnosti).
    2. Celovečerní dokumentární film:
      1. Deal Memo distributora;
      2. doklady potvrzující zajištění 60 % výdajů na výrobu AVD (Deal Memo, Koprodukční smlouvy);
      3. účast předchozího projektu žadatele na festivalech, nebo návštěvnost v kinech min. 10.000 diváků (potvrzení od festivalů či internetové odkazy na stránky festivalů, potvrzení Unie filmových distributorů o dosažené návštěvnosti).
    3. Projekt pro online a televizní vysílání:
      1. Deal Memo vysílatele;
      2. doklady potvrzující zajištění 60 % výdajů na výrobu AVD (Deal Memo, Koprodukční smlouvy¹⁰);
      3. doklady potvrzující realizaci minimálně jednoho obdobného projektu (potvrzení od vysílatele).
    4. Animovaný film
      1. Deal memo distributora či vysílatele
      2. doklady potvrzující zajištění 60 % výdajů na výrobu AVD (Deal Memo, Koprodukční smlouvy)
      3. účast žadatele na festivalech (viz. dále v textu), nebo návštěvnost v kinech min. 20.000 diváků (potvrzení od festivalů či internetové odkazy na stránky festivalů, potvrzení Unie filmových distributorů o dosažené návštěvnosti).
  6. kopie koprodukční smlouvy / koprodukčních smluv / servisní smlouvy, je‑li žadatel koproducentem nebo servisem;
  7. kopie smlouvy o založení účtu u peněžního ústavu nebo písemné potvrzení peněžního ústavu o vedení běžného účtu žadatele, a to v prosté kopii;
  8. pokud je žadatel plátcem DPH, je nutné doložit smlouvu o založení účtu registrovaného u správce daně;
  9. doklady o názvu/obchodní firmě, právní formě, sídle a IČ žadatele (např. společenská smlouva, stanovy, statut, zřizovací listina), pokud tyto údaje nevyplývají z veřejných rejstříků, a to v prosté kopii;
  10. doklad o ustanovení (např. volbě nebo jmenování) člena statutárního orgánu žadatele současně s dokladem osvědčujícím jeho oprávnění jednat jménem žadatele navenek, samostatně, nebo společně s jiným členem statutárního orgánu (jen v případě, že tento údaj nevyplývá z veřejného rejstříku nebo žadatelem předložených výše uvedených dokladů), a to v prosté kopii;
  11. rozhodnutí o registraci a přidělení DIČ (pokud má registrační povinnost, a to v prosté kopii;
  12. úplný výpis z evidence skutečných majitelů;
  13. výpisy z evidence rejstříku trestů (za právnickou osobu i všechny členy statutárního orgánu) – nesmí být starší než 3 měsíce k datu podání žádost;i
  14. má‑li žadatel podíly či akcie vloženy do svěřenských fondů, předloží statut a případně další dokumenty, ze kterých bude zřejmé, kdo je zakladatel, správce, obmyšlený, osoba oprávněná k výkonu dohledu nad správou;
  15. podklady ke zdůvodnění položek rozpočtu (např. indikativní nabídky, emailová komunikace, printscreen atd.), minimálně k položkám ubytování, catering, pronájem, ostraha a doprava;
  16. záznam z povinné konzultace
  17. formulář posouzení podniku v obtížích a ekonomické výkazy, na základě kterých bude provedena kontrola dle Pokynu SFŽP pro hodnocení podniku v obtížích
  18. formulář velikosti podniku

XV. Lhůta pro předkládání žádostí

  1. Před podáním žádosti o dotaci je nutno absolvovat povinnou konzultaci s administrátorem programu. Bez této konzultace bude žádost vyřazena z dotačního řízení. Termín konzultace je nutno dopředu domluvit s administrátorem Programu (viz čl. III dotačních podmínek).
  2. Žádosti mohou být předkládány prostřednictvím systému ePodatelna ve lhůtě od 1. 11. 2024 do 31. 12. 2026.
  3. Případné následné zaslání žádosti prostřednictvím systému datových schránek musí proběhnout do 3 pracovních dnů od odeslání žádosti v systému ePodatelna.
  4. Příjem žádostí bude ze strany poskytovatele ukončen buď:
    1. uplynutím lhůty uvedené v odst. 2 tohoto článku nebo
    2. poté, co součet částek požadované dotace ve všech předložených žádostech dosáhne výše 56.000.000 Kč (v takovém případě bude rozhodující čas podání žádosti v systému ePodatelna a žadateli, jehož žádost byla doručena po vyčerpání alokované částky dříve podanými žádostmi, nemusí být dotace poskytnuta),
    podle toho, která skutečnost nastane dříve.

XVI. Hodnocení žádostí

  1. V rámci hodnocení přijatých žádostí o podporu bude provedena kontrola formálních náležitostí a kontrola přijatelnosti.
  2. Žádosti o poskytnutí dotace se hodnotí průběžně v pořadí, v jakém byly doručeny.
  3. Uvedení neúplných či nepravdivých údajů je důvodem k vyřazení žádosti z procesu hodnocení. Vyřazeny budou také žádosti, které budou jakýmkoliv způsobem v rozporu s Programem. O vyřazení žádosti z procesu hodnocení bude žadatel informován prostřednictvím datové schránky.
  4. Podpoření budou pouze žadatelé, kteří splní formální kritéria, kritéria přijatelnosti a budou schváleni příslušným orgánem kraje.
  5. Formální kontrola přijatých žádostí o poskytnutí dotace představuje revizi splnění všech předepsaných formálních náležitostí žádosti včetně jejích příloh.
  6. V případě nesplnění jednoho či více kritérií při kontrole formálních náležitostí označených jako napravitelná bude žadatel vyzván k opravě/doplnění. Požadavek o nápravu bude odeslán na kontaktní e‑mailovou adresu uvedenou v žádosti. Oprava formálních náležitostí je možná maximálně dvakrát. Lhůta pro každou nápravu chyb je maximálně 10 pracovních dnů. Lhůta pro nápravu chyb začíná běžet následujícím pracovním dnem po doručení výzvy k opravě. Lhůta je závazná a není možno zažádat o její prodloužení.
    V případě, že žadatel neodpoví na 1. výzvu ve lhůtě 10 pracovních dnů od doručení, bude takováto žádost vyřazena z procesu hodnocení.
    Pokud bude v žádosti nalezena jiná formální chyba, nebo žadatel správně neopraví požadovaný bod z 1. výzvy k opravě/doplnění, bude žadateli zaslána 2. výzva. V případě, že žadatel neopraví požadovaný bod na 2. výzvu, bude žádost vyřazena z procesu hodnocení.
  7. Pokud bude při kontrole formálních náležitostí zjištěno nesplnění jednoho či více kritérií označených jako nenapravitelná, bude žádost o podporu vyřazena z procesu hodnocení.
  8. Žadatel při výzvě k opravě/doplnění může měnit pouze to, k čemu byl vyzván.
  9. Kontrolou přijatelnosti prochází projekt i žadatel za účelem ověření splnění základních podmínek programu, finančních a legislativních předpokladů, dle předem stanovených kritérií. Kritéria přijatelnosti – oprávnění žadatelé a obecné principy – jsou nenapravitelná, tj. nesplnění kteréhokoliv kritéria znamená vyloučení žádosti z hodnoticího procesu.
  10. Formální kritéria
    1. Nenapravitelná¹¹
      1. Žádost byla podána oprávněným žadatelem.
      2. Žádost je úplná, byla zaslána ve lhůtě a předepsaným způsobem.
      3. Žádost je opatřena uznávaným elektronickým podpisem (§ 6 zákona č. 297/2016 Sb., o službách vytvářejících důvěru pro elektronické transakce, ve znění pozdějších předpisů) osoby zastupující žadatele v případě, že žádost byla zaslána výlučně prostřednictvím systému ePodatelna. Žádost zaslaná do datové schránky je opatřena uznávaným elektronickým podpisem (§ 6 zákona č. 297/2016 Sb., o službách vytvářejících důvěru pro elektronické transakce, ve znění pozdějších předpisů) všech osob, jež mají zastupovat žadatele, vyplývá‑li ze stanov žadatele nebo obdobného dokumentu požadavek, aby žádost byla podepsána více osobami zastupujícími žadatele. Je‑li žadatel zastoupen na základě pověření nebo plné moci, je přílohou žádosti zaslané do datové schránky buď datový soubor vytvořený autorizovanou konverzí originálu nebo úředně ověřené kopie listinné plné moci nebo pověření tohoto zástupce včetně konverzní doložky (služba Czech POINT), nebo plná moc nebo pověření v elektronické podobě podepsaná uznávaným elektronickým podpisem žadatele (člena statutárního orgánu žadatele).
      4. V žádosti je uveden den vyhotovení žádosti.
      5. Žádost je v souladu s Programem a byla podána na předepsaných formulářích, které jsou přílohami Programu.
      6. Žádost včetně všech požadovaných dokumentů je v českém/slovenském jazyce.
      7. Žadatel nepředložil více žádostí týkajících se jednoho AVD.
      8. Projekt neporušuje horizontální politiky EU a jejich základní principy. Projekt je v souladu:
        1. se zásadami nediskriminace (především nediskriminace na základě rasy, genderu, náboženského vyznání, etnického původu, zdravotního postižení, věku nebo sexuální orientace),
        2. s principy udržitelného rozvoje,
        3. s Listinou základních práv Evropské unie.
      9. Ekonomická aktivita a dopad projektu je na území Moravskoslezského kraje.
      10. Předpokládaná doba realizace projektu nepřesahuje 2 roky.
      11. Projekt respektuje finanční limity rozpočtu a minimální a maximální hranici dotace stanovené Programem.
      12. Žadatel má vypořádány splatné závazky z titulu mzdových nároků jeho zaměstnanců.
      13. Žadatel je oprávněn k datu podání žádosti přijímat další podpory v režimu de minimis.
      14. Žadatel vyplnil čestné prohlášení k podpoře de minimis dle Nařízení Komise (EU) 2023/2831 a případně uvedl informace o dříve čerpaných prostředcích v rámci podpory de minimis.
      15. Pro účely prohlášení vyplňuje údaje o podpoře de minimis, která byla ve sledovaném období poskytnuta jemu a podnikům, se kterými je žadatel ve spojení dle definice jednoho podniku, kterou upravuje Příručka k pojmu jeden podnik¹². V případě, že se jedná o žadatele, který je ve spojení dle definice jednoho podniku s více podniky, může tento žadatel vyplnit pouze ty propojené podniky, které ve sledovaném období čerpaly podporu v režimu de minimis. Žadatel je v takovém případě povinen v části k propojeným podnikům uvést poznámku, že propojené podniky/ostatní neuvedené propojené podniky nečerpaly ve sledovaném období podporu v režimu de minimis. Informace o souhrnné poskytnuté podpoře de minimis za jednotlivé konečné příjemce podpory jsou veřejně dostupné na webu eAgri v Registru de minimis. Souhrny mají pouze informativní charakter a nenahrazují vlastní evidenci konečného příjemce podpory. Pro potřeby prohlášení je dostatečné, pokud konečný příjemce uvede za své propojené podniky pouze souhrnnou hodnotu, a to do sloupce "období n".
    2. Napravitelná¹³
      1. V žádosti jsou řádně vyplněny všechny povinné údaje.
      2. Údaje v žádosti souhlasí s údaji z veřejného rejstříku, ledaže údaje ve veřejném rejstříku nejsou aktuální a žadatel spolu s žádostí předložil doklady o aktuálních údajích.
      3. Žadatel k žádosti dodal relevantní čestná prohlášení a čestné prohlášení, kterým deklaruje správnost a úplnost údajů uvedených v žádosti i přílohách.
      4. K žádosti jsou přiloženy všechny povinné přílohy a v požadované formě dle Programu.
  11. Kritéria přijatelnosti – oprávnění žadatelé
    Žadatel musí k datu podání žádosti splňovat následující podmínky:
    1. Je právnickou osobou, která má přidělené české IČ, je oprávněna k podnikání v odpovídající ekonomické činnosti, ve které je realizován projekt, v souladu s právními předpisy ČR, splňuje definici malého a středního podniku¹⁴ a je ve smyslu § 2 zákona č. 496/2012 Sb., o audiovizuálních dílech a podpoře kinematografie a o změně některých zákonů (zákon o audiovizi), ve znění pozdějších předpisů, výrobcem nebo koproducentem AVD, které je předmětem projektu.
    2. V případě, že se jedná o tzv. servisní natáčení, je oprávněným žadatelem výrobce AVD, který zprostředkovává natáčení na území Moravskoslezského kraje pro nezávislého výrobce z členských států Evropské unie a Evropského hospodářského prostoru, Švýcarské konfederace nebo Spojeného království.¹⁵
    3. Má sídlo, pobočku nebo provozovnu na území České republiky.¹⁶
    4. S žadatelem nebylo zahájeno insolvenční řízení.¹⁷
    5. Není ve střetu zájmů dle § 4c zákona č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů, ve znění pozdějších předpisů.¹⁸
    6. Je trestně bezúhonný (nebyl pravomocně odsouzen pro trestný čin, jehož skutková podstata souvisí s jeho předmětem podnikání, nebo pro trestný čin hospodářský nebo trestný čin proti majetku; tento předpoklad musí splňovat i statutární orgán nebo každý člen statutárního orgánu, a je‑li statutárním orgánem žadatele či členem statutárního orgánu žadatele právnická osoba, musí tento předpoklad splňovat statutární orgán nebo každý člen statutárního orgánu této právnické osoby).¹⁹
    7. Na žadatele a související veřejnou zakázku se nevztahují sankční předpisy vydané v souvislosti s protiprávní činností Ruska vůči Ukrajině.²⁰
    8. Nemá formu společnosti s ručením omezeným, kde je k podílu (podílům) společníka (společníků) vydán kmenový list podle § 137 zákona č. 90/2012 Sb., o obchodních společnostech a družstvech (zákon o obchodních korporacích), ve znění pozdějších předpisů.²¹
    9. Není podnikem v obtížích. Žadatel je povinen²² vyplnit Formulář pro posouzení podniku v obtížích (kalkulačka) a předložit ekonomické výkazy, na základě kterých kraj provede kontrolu dle Pokynu SFŽP pro hodnocení podniku v obtížích.²³
    10. Je registrován jako poplatník daně z příjmu v ČR.²⁴
    11. Má zapsány skutečné majitele právnické osoby podle zákona č. 37/2021 Sb., o evidenci skutečných majitelů, ve znění pozdějších předpisů.²⁵
    12. Má‑li žadatel podíly či akcie vloženy do svěřenského fondu, předloží statut a případně další dokumenty, ze kterých bude zřejmé, kdo je zakladatel, správce, obmyšlený, osoba oprávněná k výkonu dohledu nad správou.²⁶
    13. Nemá žádné nedoplatky vůči poskytovatelům podpory z projektů spolufinancovaných z rozpočtu Evropské unie.²⁷
    14. Není podnikem, vůči němuž byl v návaznosti na rozhodnutí Evropské komise, na základě kterého byla podpora obdržená od poskytovatele z České republiky prohlášena za protiprávní a neslučitelnou s vnitřním trhem, vystaven inkasní příkaz, který je nesplacený (§ 18 odst. 2 písm. i) zákona č. 130/2002 Sb.).²⁸
    15. Statutární orgán žadatele či jeho člen a osoby v pracovním či obdobném poměru k žadateli nejsou zároveň v pracovním či obdobném poměru či nejsou členem žádného orgánu dodavatelů služeb.²⁹
    16. Nejedná se o politickou stranu a politické hnutí dle zákona č. 424/ 1991 Sb., o sdružování v politických stranách a v politických hnutích, ve znění pozdějších předpisů.³⁰
  12. Kritéria přijatelnosti – obecné principy³¹
    V rámci kritérií přijatelnosti budou kontrolována následující kritéria:
    1. Projekt prošel kulturně‑realizačním testem.
    2. Projekt odpovídá cílům Programu.
    3. Realizace projektu nebyla zahájena před 1. 1 2024.
    4. Projekt splňuje pravidla pro způsobilost výdajů.
    5. Žádost je v souladu s podporovanými aktivitami Programu.
    6. Rozpočet projektu je přiměřený plánovaným aktivitám, délce realizace a jeho plánovaným výstupům a požadovaná výše podpory je uvedena v souladu s podmínkami Programu.
    7. Žadatel dostatečně odůvodnil a doložil způsob stanovení rozpočtu projektu (indikativní nabídky apod.).
    8. V žádosti je dostatečně doložena představa o organizačním zajištění projektu a koordinaci činností jednotlivých účastníků.
    9. Navržené činnosti a metody jsou vhodné pro dosažení cílů projektu.
    10. Navrhovaná délka realizace projektu je přiměřená s ohledem na plánované činnosti.
    11. Žadatel předložil prohlášení, že má zajištěné spolufinancování projektu, a požadovaná výše podpory je uvedena v souladu s výzvou.
    12. Žadatel nemá dluhy vůči orgánům státní správy a samosprávy, finančnímu úřadu, zdravotním pojišťovnám a České správě sociálního zabezpečení).
    13. Projekt je v souladu s hlavními podnikatelskými/ekonomickými aktivitami žadatele.
    14. Předmětem projektu není výroba:
      • AVD, jehož obsah je v rozporu s právními předpisy,
      • AVD otevřeně schvalujícího násilí, náboženskou nebo rasovou nesnášenlivost, nebo AVD pornografické povahy,
      • turistického, propagačního, reklamního či instruktážního AVD,
      • AVD financovaného politickými stranami a hnutími a propagující politické strany.
      • AVD, které poškozuje dobré jméno Moravskoslezského kraje.
    15. Při kontrole žádosti o podporu nebylo zjištěno nic, co by nasvědčovalo spáchání trestného činu podvodu nebo dotačního podvodu, tj. především prokazatelné uvedení nepravdivých nebo neúplných údajů ze strany žadatele, pokud tyto údaje jsou způsobilé ovlivnit poskytnutí/neposkytnutí dotace.
  13. Kritéria kulturně‑realizačního testu
    1. V rámci hodnocení přijatelnosti bude u projektů proveden kulturně‑realizační test. U každého projektu jsou hodnocena jiná kritéria kulturně‑realizačního testu.
    2. Žadatel musí v žádosti jednoznačně popsat, jak aktivity, které v rámci projektu chce podpořit, přispějí k uvedeným cílům projektu.
    3. Celovečerní hraný film
      1. Zajištění distribuce
      2. Zajištění financování výroby k datu podání žádosti minimálně z 60 %
      3. Žadatel měl ve své produkci (majoritní producent, delegovaný producent, nebo koproducent, a nebo realizoval servis pro nezávislé producenty z členských států Evropské unie a Evropského hospodářského prostoru, Švýcarské konfederace nebo Spojeného království) v posledních šesti letech minimálně jeden celovečerní hraný film uvedený na třech mezinárodních filmových festivalech³² mimo Českou a Slovenskou republiku (výjimku tvoří MFF Karlovy Vary a MFF Zlín, které jsou rovněž uznatelné), nebo návštěvnost minimálně 50.000 diváků v českých kinech na jednom projektu.
      4. Spoluúčast na financování projektu v Moravskoslezském kraji 20 a více % způsobilých výdajů.

        Žadatel splnil kulturně‑realizační test, pokud je odpověď ano u všech čtyř otázek.
    4. Celovečerní dokumentární film
      1. Zajištění distribuce
      2. Zajištění financování výroby k datu podání žádosti minimálně z 60 %
      3. Žadatel měl ve své produkci (majoritní producent, delegovaný producent, nebo koproducent) v posledních šesti letech minimálně jeden dokumentární film uvedený na třech mezinárodních filmových festivalech³³ mimo Českou a Slovenskou republiku (výjimku tvoří MFF Karlovy Vary a MFDF Jihlava, které jsou rovněž uznatelné), nebo návštěvnost minimálně 10.000 diváků v českých kinech na jednom či více projektech.
      4. Spoluúčast na financování projektu v Moravskoslezském kraji 10 a více % způsobilých výdajů.

        Žadatel splnil kulturně‑realizační test, pokud je odpověď ano u všech čtyř otázek.
    5. Projekt pro online a televizní vysílání
      1. Zajištění vysílatele
      2. Zajištění financování výroby k datu podání žádosti minimálně z 60 %
      3. Žadatel měl ve své produkci (majoritní producent, delegovaný producent, a nebo realizoval servis pro nezávislé producenty z členských států Evropské unie a Evropského hospodářského prostoru, Švýcarské konfederace nebo Spojeného království) v posledních šesti letech minimálně jedno AVD určené k distribuci prostřednictvím televizního vysílání či služby Video od Demand (TVOD, SVOD)³⁴
      4. Spoluúčast na financování projektu v Moravskoslezském kraji 30 a více % způsobilých výdajů.

        Žadatel splnil kulturně‑realizační test, pokud je odpověď ano u všech čtyř otázek.
    6. Animovaný film
      1. Zajištění distributora, vysílatele
      2. Zajištění financování výroby k datu podání žádosti minimálně z 60 %
      3. Žadatel měl ve své produkci (majoritní nebo delegovaný producent) v posledních šesti letech minimálně jeden animovaný film uvedený na třech mezinárodních filmových festivalech mimo Českou a Slovenskou republiku (výjimku tvoří MFF Anifest a Fest Anča, které jsou rovněž uznatelné), nebo návštěvnost minimálně 20.000 diváků v českých kinech na jednom či více projektech.
      4. Spoluúčast na financování projektu v Moravskoslezském kraji 10 a více % způsobilých výdajů.

XVII. Výběr žádostí

  1. Žádosti, které splní kontrolu formálních náležitostí a přijatelnosti, jsou administrátorem zpracovány do písemného vyhodnocení složeného ze seznamu žadatelů, kterým se navrhuje dotace poskytnout, a seznamu žadatelů, kterým se poskytnutí dotace nenavrhuje, s uvedením důvodu(ů) neposkytnutí dotace.
  2. Hodnoticí činnost je prováděna průběžně, maximálně do 75 pracovních dní od data registrace žádosti. Lhůta uvedená v první větě tohoto odstavce se vztahuje čistě k procesu hodnocení, nevztahuje se na procesní lhůty spojené s projednáváním žádosti v orgánech kraje.
  3. Písemné vyhodnocení dle odst. 1 předkládá administrátor příslušnému orgánu kraje dle jeho pravomocí vymezených zákonem č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení), ve znění pozdějších předpisů (dále jen "zákon o krajích"). Zastupitelstvo poskytovatele si dle § 37 zákona o krajích vyhradilo rozhodování o poskytování dotací v rámci dotačních programů vyhlášených poskytovatelem.
  4. Příslušný orgán kraje rozhoduje:
    1. o poskytnutí dotace na předložené projekty a uzavření smlouvy o poskytnutí dotace s žadateli,
    2. o neposkytnutí dotace žadatelům s uvedením důvodu(ů), a to v pořadí dle pořadového čísla žádosti.
  5. Podpořeny budou, až do vyčerpání alokace Programu, ty žádosti, které splní formální náležitosti, kritéria přijatelnosti a budou schváleny příslušným orgánem Moravskoslezského kraje. Výsledky rozhodnutí budou uveřejněny na webových stránkách kraje v sekci týkající se zastřešujícího projektu do 10 kalendářních dnů ode dne rozhodnutí příslušného orgánu kraje. S vybranými úspěšnými příjemci dotace uzavře poskytovatel dotace (kraj) smlouvu o poskytnutí dotace (dále jen "smlouva"). Příjemce je povinen důkladně pročíst celé znění smlouvy a podepsat ji způsobem uvedeným v doručeném oznámení o schválení žádosti. Součástí smlouvy jsou závazné podmínky poskytnutí dotace a ostatní povinnosti konečného příjemce.

XVIII. Právní akt (smlouva o poskytnutí dotace)

  1. Poskytnutí dotace je podmíněno povinností žadatele doložit společně s podepsaným písemným návrhem smlouvy o poskytnutí dotace z rozpočtu kraje do 2 měsíců od rozhodnutí zastupitelstva kraje o poskytnutí dotace:
    1. originály nebo úředně ověřené kopie originálů dokladů, ve kterých místně příslušný finanční úřad a okresní správa sociálního zabezpečení potvrdí skutečnost, že žadatel u těchto orgánů nemá žádné závazky po lhůtě splatnosti (bezdlužnost). Předložené doklady musí prokazovat bezdlužnost k dni, od něhož v den jejich předložení neuplynul více než 1 měsíc. Rozhodnutí o povolení posečkání s úhradou nedoplatků nebo rozhodnutí o povolení splátkování je považováno za splnění podmínky bezdlužnosti,
    2. úředně ověřené kopie dokladů o názvu/obchodní firmě a právní formě, sídle a IČO (společenskou smlouvu, stanovy, statut, zřizovací listinu, apod.), pokud tyto údaje nevyplývají z veřejných rejstříků dle zákona č. 304/2013 Sb., o veřejných rejstřících právnických a fyzických osob a o evidenci svěřenských fondů, ve znění pozdějších předpisů, z rejstříků dle zákona č. 3/2002 Sb. o svobodě náboženského vyznání a postavení církví a náboženských společností a o změně některých zákonů (zákon o církvích a náboženských společnostech), ve znění pozdějších předpisů, nebo ze základních registrů dle zákona č. 111/2009 Sb., o základních registrech, ve znění pozdějších předpisů [např. obchodní rejstřík, spolkový rejstřík, rejstříky registrovaných církví a náboženských společností a dalších právnických osob založených registrovanými církvemi a náboženskými společnostmi a registrovaných nebo evidovaných podle zákona č. 3/2002 Sb. o církvích a náboženských společnostech (dále jen "veřejný rejstřík")],
    3. úředně ověřené kopie dokladů o volbě nebo jmenování člena statutárního orgánu a o tom, zda je oprávněn zastupovat žadatele samostatně, nebo společně s jiným členem statutárního orgánu (jen v případě, že tento údaj nevyplývá z veřejného rejstříku nebo žadatelem předložených výše uvedených dokladů); byla‑li smlouva podepsána na základě pověření nebo plné moci, rovněž originál nebo úředně ověřenou kopii tohoto pověření nebo plné moci. Pokud se zástupce, který podepsal smlouvu na základě pověření nebo plné moci, neliší od zástupce, který podepsal na základě pověření nebo plné moci žádost o poskytnutí dotace, není žadatel povinen opětovně předložit již dříve předložené pověření nebo plnou moc, je‑li i nadále platné(á) a zahrnuje‑li oprávnění podepsat smlouvu o poskytnutí dotace,
    4. kopie smlouvy o zřízení běžného účtu u peněžního ústavu nebo písemné potvrzení peněžního ústavu o vedení běžného účtu žadatele.
    V případě nejasností si administrátor může vyžádat doložení dokladů případně dalších údajů uvedených v odst. 1tohoto článku.
  2. Předložení dokladů uvedených v odst. 1 písm. a. tohoto článku není vyžadováno u žadatelů, kterým nevzniká zákonná povinnost plnit skutečnosti, jejichž potvrzení je vyžadováno. V takovém případě žadatel skutečnost potvrdí čestným prohlášením.
  3. Žadatel může předložit potřebné doklady formou neověřených kopií v případě, že administrátorovi osobně doloží originály nebo úředně ověřené kopie originálů těchto dokladů k ověření shody.
  4. V případě, že žadatel nedoloží doklady podle odst. 1 tohoto článku ve stanovené lhůtě nebo z předložených dokladů nebo zjištění administrátora vyplyne, že u předmětných orgánů nebo kraje má nesplacené závazky po lhůtě splatnosti, nebude s ním smlouva uzavřena a dotace mu nebude poskytnuta.
  5. Smlouva je závazná a není možné ji měnit takovým způsobem, který by ovlivnil přijatelnost projektu konečného příjemce nebo byl v rozporu s podmínkami Programu.

XIX. Změny v projektu příjemce

  1. Změny v projektu je možné provádět až po uveřejnění smlouvy v registru smluv. Změny se dle závažnosti dělí na změny projektu podstatné a nepodstatné.
    1. Nepodstatné, formální změny nepodléhají schválení ze strany poskytovatele dotace. Příjemce je povinen nepodstatné změny zaslat poskytovateli elektronicky prostřednictvím datové schránky na předem stanoveném formuláři, a to bez zbytečného odkladu, nejpozději však při podání závěrečné zprávy. Za nepodstatné změny se považuje:
      1. změna kontaktní osoby projektu (vč. změny kontaktních údajů) či adresy pro doručení písemností;
      2. změna v osobách vykonávajících funkci statutárního orgánu konečného příjemce;
      3. změna adresy realizace projektu (touto změnou však musí být zachováno místo dopadu realizace projektu na území kraje);
      4. změna harmonogramu realizace projektu, která neovlivní cíle, výstupy projektu, rozpočet projektu a celkovou délku realizace projektu;
      5. úprava postupu realizace projektu, který však neovlivní charakter, cíle, rozpočet a celkovou délku realizace projektu;
      6. vzájemné finanční úpravy jednotlivých výdajových položek v rámci jednoho druhu způsobilého výdaje;
      7. navýšení jednotlivých druhů způsobilých výdajů o 30 % z částky dotace přiznané na tento druh výdaje za předpokladu, že bude dodržena celková výše poskytnuté dotace, stanovený procentuální podíl dotace na celkových způsobilých výdajích projektu a provedené změny nebudou mít vliv na účelové určení; na snižování způsobilých výdajů v jednotlivých druzích výdajů se omezení nevztahuje,
      8. změna účtu příjemce (příjemce je povinen doložit vlastnictví k účtu, a to kopií příslušné smlouvy nebo potvrzením peněžního ústavu),
    2. Ostatní změny jsou považovány za podstatné, tj. takové změny, které mají dopad na charakter, cíle, rozpočet či výši podílu dotace na celkových způsobilých výdajích, celkovou délku realizace projektu (pouze v případě prodloužení realizace projektu – závěrečnou zprávu je možné podat dříve, než bylo plánováno) a časový posun realizace projektu, na předpokládané datum ukončení projektu či termín doložení závěrečné zprávy. Tyto změny lze akceptovat jen v době realizace projektu.
      V rámci podstatné změny a na základě řádně zdůvodněné žádosti o změnu ze strany příjemce, může poskytovatel prodloužit délku nebo posunout období realizace projektu. Podstatnou změnou není možné zvýšit délku realizace projektu nad maximální možnou délku realizace projektu příjemce.
      Podstatné změny vždy vyžadují schválení poskytovatelem dotace a uzavření dodatku, anebo dohody o narovnání (v případě více dodatků / dohod o narovnání, je nutné je vzestupně číslovat) ke smlouvě o poskytnutí dotace. Účinnost podstatné změny projektu nastává dnem účinnosti písemného dodatku / dohody o narovnání ke smlouvě o poskytnutí dotace. O podstatnou změnu projektu žádá příjemce prostřednictvím písemné a odůvodněné žádosti elektronicky prostřednictvím datové schránky. Poskytovatel může schválit změnu projektu příjemce výlučně v rozsahu snížení podpořených aktivit, a to pouze v případě, že bude zachován smysl a účel projektu a též minimální výše dotace. Po příjemci není nutné znovu vyžadovat, aby doložil veškerou dokumentaci, která nesouvisí s relevantní změnou.
      Příjemce má povinnost tyto změny ihned po zjištění jejich potřeby, nejpozději však den před datem předpokládaného ukončení projektu, hlásit poskytovateli dotace, zejména hrozbu nenaplnění všech aktivit projektu či změny v rozpočtu projektu, které jsou podstatnými změnami.
  2. Schválená výše rozpočtu dle smlouvy je dána jako nejvýše přípustná a nelze požádat o její navýšení.
  3. Poskytovatel dotace má právo posoudit změnu projektu příjemce nad rámec změn uvedených v odst. 1 písm. a) pod body i. – viii. jako změnu nepodstatnou.

XX. Závěrečná a průběžná zpráva

  1. Po ukončení realizace projektu je příjemce povinen zpracovat a předložit poskytovateli závěrečnou zprávu spolu s přílohami ve lhůtě do 30 kalendářních dnů od ukončení realizace projektu.
  2. Příjemce vyplní formulář závěrečné zprávy v elektronickém systému ePodatelna, připojí k němu požadované přílohy a odešle jej způsobem uvedeným v tomto formuláři.
  3. Závěrečná zpráva musí být zpracována na formulářích předepsaných pro tento dotační program, musí být úplná (musí obsahovat všechny náležitosti vyžadované předepsanými formuláři včetně příloh, pokud se vztahují k danému příjemci a projektu) a bezchybná.
  4. Přílohou závěrečné zprávy mohou být další materiály a dokumenty (např. fotografie, články, plakáty, další audiovizuální materiál atd.) dokládající realizaci projektu.
  5. V průběhu realizace projektu je příjemce povinen zpracovat a předložit poskytovateli průběžnou zprávu ve lhůtě uvedené ve smlouvě. Ustanovení tohoto článku upravující závěrečnou zprávu se použijí na průběžnou zprávu obdobně.

XXI. Proplacení dotace

  1. Poskytnutí dotace proběhne jednorázově formou ex‑post, tj. zpětného proplacení finančních prostředků (předpokladem je počáteční plné předfinancování výdajů projektu z vlastních zdrojů příjemce), které byly příjemcem doloženy účetními doklady a dalšími povinnými doklady po ukončení realizace projektu, a jsou způsobilé. Příjemci bude dotace proplacena jednorázově bankovním převodem na jeho účet ve lhůtě do 75 dnů po předložení úplné a bezchybné závěrečné zprávy.
  2. Poskytovatel je oprávněn nevyplatit dotaci v případě, že bylo u příjemce zahájeno insolvenční řízení nebo vzniklo podezření na jiný typ nesrovnalosti (porušení podmínek podpory anebo jiných právních předpisů ČR a EU ze strany konečného příjemce, které může mít finanční dopad).

XXII. Kontrola použití dotace

  1. Ověřování správnosti použití poskytnuté dotace, zejména zda byla hospodárně a účelně využita, podléhá kontrole poskytovatele podle zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole), ve znění pozdějších předpisů. Po obdržení závěrečné zprávy bude provedena kontrola:
    1. formální správnosti,
    2. dodržení účelového určení,
    3. dodržení podmínek,
    4. celkové evidence projektu,
    5. uznatelnosti výdajů v rámci realizace projektu.
  2. Neoprávněné použití dotace nebo zadržení dotace bude klasifikováno jako porušení rozpočtové kázně podle § 22 zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů.
  3. Příjemce podpory z Programu je rovněž povinen strpět kontrolu i z úrovně ostatních subjektů, konkrétně Ministerstva financí, Evropské komise, Evropského účetního dvora, příp. Nejvyššího kontrolního úřadu. Uvedené subjekty mohou provést kontrolu na místě přímo u příjemce.

XXIII. Závěrečné ustanovení

  1. Dotaci lze použít pouze na úhradu účelově určených způsobilých výdajů v souladu s obsahem projektu, smlouvou, podmínkami Programu a strukturou rozpočtu projektu, který tvoří přílohu smlouvy.
  2. Dotace nesmí být použita na ty výdaje projektu, na které byla anebo bude použita jiná podpora z veřejných zdrojů, a to včetně podpory z prostředků EU.
  3. Realizace projektu ani dotace není převoditelná na jiný právní subjekt. Příjemce je povinen projekt realizovat vlastním jménem, na vlastní účet a na vlastní odpovědnost.
  4. Na poskytnutí dotace není právní nárok.
  5. Realizace dotačního programu je podmíněna vydáním Rozhodnutí o financování projektu "Filmové vouchery v Moravskoslezském kraji", reg. č. CZ.10.03.01/00/23_046/0000414 v rámci Operačního programu Spravedlivá transformace ze strany Ministerstva životního prostředí.

XXIV. Seznam příloh dotačního programu

XXV. Seznam pravidel Operačního programu Spravedlivé transformace, která je nezbytné dodržovat (aktuální verze)

XXVI. Účinnost dotačního programu

Tento dotační program byl schválen usnesením Rady Moravskoslezského kraje č. 111/7691 ze dne 16. 9. 2024 a nabývá účinnosti dnem zveřejnění na úřední desce. Vyhlašovatel programu / Poskytovatel dotace si vyhrazuje právo jednostranně doplnit podmínky Programu, v případě změn podmínek realizace projektu "Filmové vouchery v Moravskoslezském kraji" ze strany Ministerstva životního prostředí. Pokud tak učiní, zveřejní nové znění Podmínek na své úřední desce způsobem umožňujícím dálkový přístup po dobu nejméně 90 dnů ode dne zveřejnění. Nové znění podmínek Programu nabude účinnosti 40 dnů po jeho zveřejnění.


1 Peněžní prostředky z veřejných rozpočtů poskytnuté za podmínek uvedených ve smlouvě krajem příjemci dotace ve smyslu ZoRP. Jedná se o nenávratnou formu podpory.

2 Předpokladem je počáteční plné předfinancování výdaje projektu z vlastních zdrojů příjemce.

3 Včetně uhrazení všech výdajů.

4 Všechny došlé žádosti o podporu a všechny jejich přílohy se archivují krajem a konečným žadatelům se nevracejí. Kraj nehradí žadatelům náklady spojené se zpracováním a předložením žádosti.

5 Může být i distribuční smlouva.

6 V případě, že smlouva obsahuje informace, které žadatel nesmí zveřejnit, může tyto informace začernit či jinak ze smlouvy vynechat.

7 Může být i distribuční smlouva.

8 V případě, že smlouva obsahuje informace, které žadatel nesmí zveřejnit, může tyto informace začernit či jinak ze smlouvy vynechat.

9 Může být i koprodukční smlouva.

10 V případě, že smlouva obsahuje informace, které žadatel nesmí zveřejnit, může tyto informace začernit či jinak ze smlouvy vynechat.

11 Zdroj:

  • Kritérium i: Dle kritérií přijatelnosti – oprávnění žadatelé
  • Kritérium ii–xi: Žádost a její přílohy
  • Kritérium xii: Čestné prohlášení
  • Kritérium xiii–xv: Žádost a její přílohy

12 Metodická příručka ÚOHS (formát PDF) k aplikaci pojmu "jeden podnik" z pohledu pravidel podpory de minimis.

13 Zdroj:

  • Kritérium i–iv: Žádost a její přílohy

14 Dle přílohy Stanovení velikosti a ekonomické skupiny podniku

15 Zdroj: Žádost a podporu a její přílohy a obchodní rejstřík

16 Zdroj: Obchodní rejstřík

17 Zdroj: Insolvenční rejstřík

18 Zdroj: Čestné prohlášení

19 Zdroj: Výpis z evidence Rejstříku trestů právnických osob – výpis nesmí být starší než 3 měsíce k datu podání žádosti.

20 Zdroj: Čestné prohlášení či kraj ověří jiným vhodným způsobem. Kraj je povinen také provést kontrolu na vzorku projektů žadatelů před uzavřením smlouvy o poskytnutí dotace za účelem ověření této podmínky dle kap. 1.3.2.1 Kontrola od stolu.

21 Zdroj: Obchodní rejstřík

22 I v případě podpory de minimis.

24 Zdroj: Čestné prohlášení

25 Zdroj: Výpis z Evidence skutečných majitelů, a to ve formě úplného výpisu platných údajů a údajů, které byly vymazány bez náhrady nebo s nahrazením novými údaji (pokud konečným žadatelem je právnická osoba).

26 Zdroj: Přílohy žádosti a Evidence svěřenských fondů

27 Zdroj: Čestné prohlášení

28 Zdroj: Čestné prohlášení

29 Zdroj: Čestné prohlášení

30 Zdroj: Žádost

31 Zdroj:

  • Kritérium a: Kulturně‑realizační test – podmínky viz níže
  • Kritérium b–j: Žádost a její přílohy
  • Kritérium k–l: Čestné prohlášení
  • Kritérium m–o: Žádost a její přílohy, veřejné rejstříky.

32 Seznam uznatelných festivalů je zveřejněn na webu Moravskoslezského kraje. Pro podanou žádost je relevantní vždy aktuální verze platná ke dni podání žádosti.

33 Seznam uznatelných festivalů je zveřejněn na webu Moravskoslezského kraje. Pro podanou žádost je relevantní vždy aktuální verze platná ke dni podání žádosti.

34 Tuto podmínku lze splnit i splněním podmínky 3 u kategorie Celovečerní dokumentární film a Celovečerní hraný film.

Úřední hodiny pro veřejnost:

Po, St: 8:00‑17:00 hod.

Út, Čt: 8:00‑14:30 hod.

Pá: 8:00‑13:00 hod.