Půjčka LIBERTY
Menu

Podmínky dotačního programu Asistenční vouchery Moravskoslezského kraje

Banner – EU, MŠMT, MSK

I. Název programu

Asistenční vouchery Moravskoslezského kraje (RRC/12/2024)

II. Vyhlašovatel programu, poskytovatel dotace

Vyhlašovatelem programu Asistenčních voucherů Moravskoslezského kraje (dále jen "Program") a poskytovatelem dotace je Moravskoslezský kraj, 28. října 2771/117, 702 00 Ostrava, IČ 70890692 (dále jen "MSK"), zastoupený hejtmanem kraje. Partnerem je společnost Moravskoslezské inovační centrum Ostrava, a. s., se sídlem Technologická 372/2, 708 00 Ostrava–Pustkovec, IČ: 2537963 (dále jen "MSIC").

Program je vyhlašován v rámci projektu Smart Akcelerátor MSK, reg. č. CZ.02.01.02/00/22_009/0008169 realizovaného prostřednictvím výzvy Operačního programu Jan Amos Komenský (dále jen "OP JAK") č. 02_22_009 "Smart Akcelerátor+ I", a je spolufinancován z tohoto programu.

III. Cíle a priority programu (účelové určení)

Cílem dotačního programu je poskytnutí účelové neinvestiční dotace formou tzv. asistenčního voucheru, a to veřejným vysokým školám na území MSK na zpracování projektového záměru tak, aby byl v souladu s krajskou RIS3 strategií dostupnou na RIS-MSK-2021–2027.pdf (rismsk.cz) (a/nebo Národní RIS3 strategií), a zároveň aby:

  1. mohl být v podobě žádosti o podporu podán do relevantní výzvy vhodného mezinárodního/ národního / regionálního programu podpory, nebo
  2. byl v podobě extenzivní projektové fiše (studie proveditelnosti) připraven k realizaci z jiných finančních zdrojů (např. místní rozpočty, vlastní prostředky příjemce voucheru apod.).

Hlavním záměrem poskytovatele je prostřednictvím poskytování voucherů zajistit systematickou podporu budování absorpční kapacity v MSK v souladu s potřebami RIS3 strategií na národní i krajské úrovni a koordinace přípravy projektových záměrů v kraji.

Dotačním programem budou podpořeny projektové záměry splňující definici strategického projektu.

Charakteristika strategického projektového záměru:

Jedná se o takový projektový záměr, který splňuje v souladu s aktuálním konceptem RIS3 strategie alespoň následující kritéria strategičnosti:

  1. prokazatelně a významnou měrou přispívá k dosažení strategického cíle Krajské RIS3 strategie a má jasný a významný dopad do výzkumně‑inovačního prostředí MSK (tj. buďto posiluje jeho silné stránky, potenciál či příležitosti nebo přispívá k eliminaci jeho slabých stránek, problémů či rizik)
    a současně
  2. posiluje spolupráci mezi subjekty výzkumně‑inovačního prostředí v MSK (nebo subjektů inovačního prostředí v MSK se subjekty mimo kraj)
    a současně
  3. existují odůvodněné předpoklady, že bude mít přínosy/dopady pro firemní (hospodářský) sektor v MSK nebo mimo kraj v ČR, tj. např. musí prokazatelně prostřednictvím podpory VaV/inovací či lidských zdrojů pro ně přispívat k růstu konkurenceschopnosti firem (přičemž platí, že intervence/projekt na podporu lidských zdrojů musí směřovat k intenzivnější spolupráci a propojení školství/vzdělávání/výzkumné sféry s potřebami firemního sektoru, jejichž výsledkem by měl být růst produktivity firemního sektoru)
    nebo (ve smyslu 3 nebo 4)
  4. slouží k posílení domén specializace MSK nebo ČR nebo misí definovaných v Národní RIS3, přičemž posílením domény specializace se myslí přínos v oblasti výzkumu, vývoje nebo inovací (či lidských zdrojů pro ně) přispívající/ mající potenciál pro to přispět k vytváření konkrétních nových či významně změněných produktů, technologií, postupů (obchodních, řídicích a jiných) či vlastností výrobků, které vedou/mají potenciál vést k většímu úspěchu firem v dané doméně specializace na trhu a zpravidla vedou k růstu produktivity a růstu obratu firem v dané doméně specializace.

Typově se může jednat především o následující projekty:

IV. Vymezení okruhu žadatelů o dotaci a lokalizace programu

Žadatelem o dotaci může být veřejná vysoká škola se sídlem na území MSK (dále jen "žadatel"). Projekt musí být realizován a zároveň mít dopad na území MSK.

V. Podmínky pro poskytování dotací

  1. Maximální výše dotace je 500.000 Kč, minimální výše dotace je 100.000 Kč na 1 voucher.
  2. Jeden žadatel může podat max. 5 žádostí v celkové výši max. 1.000.000 Kč.
  3. Dotace bude poskytována na základě zjednodušené metody vykazování (dále jen "ZMV"), kdy bude využita metoda tzv. jednorázové částky. Tato metoda je založena na metodice řídicího orgánu OP JAK. Pro každou jednorázovou částku jsou definovány výstupy, jejichž realizaci tento náklad pokrývá, jedná se o alternativní metodu pro výpočet způsobilých nákladů projektu oproti metodě skutečně vzniklých nákladů. Konkrétně se pro stanovení výše jednorázové částky používá nástroj zvaný Kalkulačka jednorázové částky.
  4. Dotace je poskytována jako jednorázová (pevná) částka dle § 10a odst. 8 písm. c) zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů, určená na pokrytí veškerých nákladů spojených s rozpracováním projektového záměru dle čl. III (dále též "projekt"). Její výše bude stanovena prostřednictvím Kalkulačky jednorázové částky, která je přílohou č. 4 Programu.
  5. Poskytovatel se podílí na úhradě nákladů projektu maximálně 85 % (z toho 85 % budou tvořit prostředky pocházející z OP JAK, a 15 % vlastní prostředky MSK) a příjemce se podílí na úhradě nákladů projektu minimálně 15 %, to znamená, že poskytnutá dotace bude činit maximálně 85 % z celkových nákladů projektu vycházejících z Kalkulačky jednorázové částky, nemůže však překročit výši stanovenou dle odst. 1 a 2 tohoto článku.
  6. Vybraným žadatelům bude poskytnuta dotace na základě smlouvy o poskytnutí dotace z rozpočtu kraje (dále jen "Smlouva"), uzavřené mezi žadatelem a MSK. Převod na účet příjemce proběhne ve dvou splátkách, a to úhradou první splátky ve výši 80 % schválené částky dotace do 30 dnů od nabytí účinnosti Smlouvy a úhradou zbývající části dotace do 60 dnů ode dne předložení výstupu projektu.
  7. Poskytnutí dotace je podmíněno povinností žadatele doložit společně s podepsaným písemným návrhem smlouvy o poskytnutí dotace do 2 měsíců od rozhodnutí příslušného orgánu kraje o poskytnutí dotace, u případných náhradních žadatelů do 2 měsíců od zaslání informace o poskytnutí dotace poskytovatelem:
    1. originály nebo úředně ověřené kopie originálů dokladů ne starších jednoho měsíce v den doložení těchto dokladů poskytovateli, ve kterých místně příslušný finanční úřad a okresní správa sociálního zabezpečení potvrdí skutečnost, že žadatel u těchto orgánů nemá žádné závazky po lhůtě splatnosti (rozhodnutí o povolení posečkání s úhradou nedoplatků nebo rozhodnutí o povolení splátek se považují za vypořádané nedoplatky),
    2. úředně ověřené kopie dokladů o jmenování rektora, pokud údaj o rektorovi není dohledatelný v Registru vysokých škol a uskutečňovaných studijních programů; byla‑li smlouva o poskytnutí dotace podepsána na základě pověření nebo plné moci, předloží žadatel rovněž originál nebo úředně ověřenou kopii tohoto pověření nebo plné moci. Pokud se zástupce, který podepsal smlouvu na základě pověření nebo plné moci, neliší od zástupce, který podepsal na základě pověření nebo plné moci žádost o poskytnutí dotace, není žadatel povinen opětovně předložit již dříve předložené pověření nebo plnou moc, je‑li i nadále platné(á),
    3. kopie dokladu o přidělení IČO,
    4. kopie smlouvy o zřízení běžného účtu u peněžního ústavu nebo písemné potvrzení peněžního ústavu o vedení běžného účtu žadatele.
  8. Žadatel může předložit potřebné doklady formou neověřených kopií v případě, že administrátorovi osobně doloží originály nebo úředně ověřené kopie originálů těchto dokladů k ověření shody.
  9. V případě, že žadatel nedoloží doklady podle odst. 7 tohoto článku ve stanovené lhůtě nebo z předložených dokladů nebo zjištění administrátora vyplyne skutečnost, že u předmětných orgánů nebo kraje má nesplacené závazky po lhůtě splatnosti, nebude s ním smlouva o poskytnutí dotace uzavřena a dotace mu nebude poskytnuta.
  10. Pokud poskytovatel posoudí, že poskytnutí dotace by představovalo pro příjemce veřejnou podporu, může být poskytovatelem poskytnuta jen jako podpora de minimis [ve smyslu Nařízení komise (EU) 2023/2831 ze dne 13. 12. 2023, o použití článků 107 a 108 Smlouvy o fungování Evropské unie na podporu de minimis (publikováno v Úředním věstníku Evropské unie řady L dne 15. 12. 2023)], a to za předpokladu splnění všech požadavků zmíněného nařízení (včetně dodržení maximálních stropů).
  11. Realizace projektu může být zahájena nejdříve od 23. 5. 2024 a ukončena do 30. 6. 2026.
  12. Příjemce je povinen poskytovateli ve lhůtě do 31. 7. 2026 písemně doložit:
    1. podání projektové žádosti strategického projektu včetně všech relevantních příloh do konkrétního mezinárodního/národního/regionálního dotačního programu a doklad o úspěšném splnění podmínek formálních náležitostí a kritérií přijatelnosti tohoto programu (př. print screen obrazovky), u vícekolových soutěží příjemce prokáže, že výstup je např. akceptován k věcnému hodnocení v daném kole),
      nebo
    2. zpracovanou extenzivní projektovou fiši v minimálním rozsahu 10 normostran ve struktuře:
      • Identifikace příjemce voucheru / partnerů projektu;
      • Abstrakt projektu;
      • Výchozí stav projektu – nulová varianta;
      • Detailní popis aktivit a způsob dosažení cílového stavu (včetně technického/technologického řešení, pokud relevantní);
      • Cílový stav projektu;
      • Popis cílových skupin a identifikace dopadů projektu;
      • Harmonogram projektu;
      • Detailní rozpočet projektu;
      • Potřeba a zajištění majetku, pokud relevantní;
      • Finanční plán;
      • Personální zajištění;
      • Kvantifikované výstupy projektu;
      • Cost‑benefit analýza, je‑li relevantní;
      • Analýza rizik.
    A rovněž relevantní doklad o tom, že financování realizace projektového záměru je potvrzeno z jiných zdrojů např. z vlastních zdrojů, krajského/obecního rozpočtu, z budoucí výzvy aj. (př. usnesení o rozhodnutí místních orgánů samosprávy aj.)
    V opačném případě je příjemce povinen v téže lhůtě poskytnutou dotaci vrátit. Nedodržení této povinnosti bude poskytovatelem posuzováno jako porušení rozpočtové kázně.
  13. Podpořené projekty musí zachovat horizontální principy OP JAK, tedy jsou v souladu s podporou rovných příležitostí a nediskriminace a s podporou udržitelného rozvoje.

VI. Způsobilé náklady projektu

  1. Způsobilý náklad projektu musí splňovat všechny níže uvedené podmínky:
    • vyhovuje zásadám účelnosti, efektivnosti a hospodárnosti podle zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole), ve znění pozdějších předpisů;
    • musí být v souladu s právními předpisy EU a s českou legislativou;
    • musí být v souladu s aktuálně platnými pravidly pro žadatele a příjemce OP Jan Amos Komenský, dostupné na webu řídícího orgánu OP JAK – Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Výzva č. 02_22_009 Smart Akcelerátor+ I – OP JAK.
  2. Způsobilými náklady se rozumí náklady způsobilé pro zahrnutí do Kalkulačky jednorázové částky (dále jen "kalkulačka"), která je přílohou č. 4 Programu.

    Výpočet jednorázové částky:

    Žadatel vyplní adekvátní výši přepočtených úvazků a počet plánovaných měsíců práce na projektovém záměru pro vybrané potřebné a odůvodněné typové pozice členů týmu (bližší popis pracovních pozic je uveden v příloze č. 5 Programu), přičemž žadatel nemusí zvolit všechny typové pozice:

    • Administrativní pracovník
    • Výzkumník – klíčový člen
    • Výzkumník – řadový člen
    • Technik
    • Překladatel
    • Specialista pro tvorbu vzdělávacího obsahu

    Dále žadatel doplní do kalkulačky další externí náklady, které jsou z jeho pohledu nezbytné pro dosažení účelu projektu.

    Na základě těchto vstupů dochází k výpočtu jednorázové částky pro daný projektový záměr (veškeré osobní náklady včetně zákonných odvodů a další externí náklady) a to včetně automatického dopočtu paušálních nákladů ve výši 15 % z částky osobních nákladů.

    Požadované externí náklady nesmí být v překryvu s osobními náklady (tedy se všemi výše uvedenými typovými pozicemi, a to bez ohledu na skutečnost, zda je žadatel ve své kalkulaci zvolí či nikoliv) a paušálními náklady využitými pro výpočet jednorázové částky. Např. není možné mezi externí náklady zahrnout služby právního poradenství, služeb překladatele, technika apod. Podrobné členění nákladů je vymezeno v příloze č. 6 Programu a v aktuální verzi Pravidel pro žadatele a příjemce – specifická část pro výzvu Smart Akcelerátor+ I, dostupné na: Výzva č. 02_22_009 Smart Akcelerátor+ I – OP JAK.

VII. Podmínky použití dotace

  1. Dotaci lze použít pouze za účelem realizace projektu, tedy dosažení jeho výstupu, jímž je rozpracovaný projektový záměr, který je v souladu s žádostí o poskytnutí dotace, smlouvou o poskytnutí dotace a podmínkami tohoto Programu.
  2. Realizace projektu není převoditelná na jiný právní subjekt. Žadatel je povinen projekt realizovat vlastním jménem, na vlastní účet a na vlastní odpovědnost.

VIII. Předkládání žádostí o dotace

  1. Žadatel podává žádost v elektronické podobě prostřednictvím elektronického systému ePodatelna dle odstavců 2–5 tohoto článku a následně, nevyužil‑li možnost opatřit žádost podávanou prostřednictvím elektronického systému ePodatelna uznávaným elektronickým podpisem, způsobem uvedeným v odst. 6 tohoto článku.
  2. Žadatel se nejprve zaregistruje v elektronickém systému ePodatelna Moravskoslezského kraje prostřednictvím e‑podání. Při registraci žadatel vyplní základní údaje o své osobě včetně hesla. Pokud se již žadatel zaregistroval v minulosti, není nutná nová registrace. Pokud se žadatel chce přihlásit do elektronického systému ePodatelna pomocí vlastní datové schránky, není registrace nutná.
  3. Poté se žadatel přihlásí uživatelským jménem a heslem, nebo pomocí vlastní datové schránky a v elektronickém systému ePodatelna vyplní žádost o poskytnutí dotace.
  4. Následně vloží do systému povinné přílohy:
    1. Kalkulačku jednorázových částek (soubor ke stažení v rámci elektronické žádosti) – editovatelný soubor ve formátu .xls, .xlsx nebo .ods,
    2. životopisy všech osob na typových pozicích, uvedených v Kalkulačce jednorázových částek,
    3. indikativní fiši strategického projektu,
    4. doklad o přidělení IČO, pokud údaj o IČO není dohledatelný v Registru vysokých škol a uskutečňovaných studijních programů,
    5. doklad o jmenování rektora, pokud údaj o rektorovi není dohledatelný v Registru vysokých škol a uskutečňovaných studijních programů,
    6. smlouvu o zřízení běžného účtu u peněžního ústavu nebo písemné potvrzení peněžního ústavu o vedení běžného účtu žadatele ve formátu .pdf.
  5. Po vyplnění celé žádosti žadatel svou žádost včetně požadovaných příloh odešle v elektronickém systému, čímž bude žádosti vygenerován čárový kód (PID). Má‑li žadatel (rektor žadatele) uznávaný elektronický podpis (§ 6 zákona č. 297/2016 Sb., o službách vytvářejících důvěru pro elektronické transakce, ve znění pozdějších předpisů) a opatřil‑li tímto podpisem žádost v souladu s podmínkami odeslání žádosti uvedenými v elektronickém systému, je žádost považována za podepsanou a žadatel nemusí postupovat dle odstavce 6 tohoto článku. Avšak:
    • je‑li žadatel zastoupen na základě pověření nebo plné moci, nebo
    • nevlastní‑li žadatel uznávaný elektronický podpis, nebo
    • žadatel žádost v elektronickém systému uznávaným nebo kvalifikovaným elektronickým podpisem neopatřil,
    postupuje žadatel vždy dále dle odstavce 6 tohoto článku.
  6. Následně žadatel zašle žádost (bez příloh) prostřednictvím informačního systému datových schránek do datové schránky Moravskoslezského kraje (název datové schránky: Moravskoslezský kraj, identifikátor datové schránky: 8x6bxsd, do buňky "předmět" uveďte: RRC – Asistenční vouchery Moravskoslezského kraje). V případě doručení prostřednictvím informačního systému datových schránek se může uplatnit zákonná fikce podpisu. Je‑li žadatel zastoupen na základě pověření nebo plné moci, musí být přílohou žádosti buď datový soubor vytvořený autorizovanou konverzí originálu nebo úředně ověřené kopie listinné plné moci nebo pověření tohoto zástupce včetně konverzní doložky (služba Czechpoint), nebo plná moc nebo pověření v elektronické podobě podepsaná(é) uznávaným elektronickým podpisem žadatele (rektora žadatele).
  7. Žadatel může v rámci Programu podat maximálně pět žádostí. V případě podání více žádostí bude posuzováno pouze prvních pět doručených žádostí žadatele (rozhodující je doba podání žádosti prostřednictvím elektronického systému ePodatelna). Žádosti doručené nad rámec tohoto omezení budou z dalšího posuzování vyloučeny.
  8. Z dalšího posuzování budou rovněž vyloučeny žádosti:
    • předložené v rozporu s podmínkami Programu,
    • které nebyly předloženy prostřednictvím elektronického systému ePodatelna a následně způsobem uvedeným v odst. 6 tohoto článku (pokud nebyly v elektronickém systému ePodatelna podepsány uznávaným nebo kvalifikovaným elektronickým podpisem),
    • nepodepsané osobou oprávněnou zastupovat žadatele,
    • podané mimo lhůtu pro předložení žádosti,
    • žadatelů, kteří budou mít k termínu podání žádosti vůči poskytovateli neuhrazené finanční závazky po lhůtě splatnosti,
    • pokud by poskytnutím dotace v požadované výši došlo k překročení hranice podpory de minimis, pokud bude projekt vyhodnocen jako zakládající tuto podporu.
  9. Pokud bude žádost podaná v souladu s odst. 1 až 7 tohoto článku vykazovat jiné nedostatky, vyzve poskytovatel žadatele k jejich odstranění v náhradním termínu. Pokud tak žadatel neučiní, bude jeho žádost z hodnocení vyloučena. Poskytovatel vyzve žadatele k doplnění žádosti pouze jednou.
  10. Všechny došlé žádosti včetně jejich příloh se archivují a žadatelům se nevracejí.
  11. Žadatel má povinnost minimálně 1 x před podáním žádosti o dotaci konzultovat projektový záměr v rámci bezplatné konzultace s RIS3 manažerem, popř. jím pověřeným RIS3 developerem, který je odpovědný za posouzení strategičnosti projektu a jeho předložení Radě pro inovace ke schválení. RIS3 manažer/developer je zástupce partnera projektu, kterým je MSIC. Ke konzultaci žadatel předloží indikativní fiši strategického projektu, která je podkladem pro posouzení strategičnosti projektu, dle přílohy č. 3 tohoto Programu.

IX. Kontaktní osoba a lhůta pro předkládání žádostí

  1. Lhůta pro podávání žádostí je od 24. 6. 2024 do 31. 12. 2025. Administrátorem Programu je Moravskoslezský kraj, Krajský úřad – Odbor regionálního rozvoje a cestovního ruchu.
  2. Kontaktní osoby:

X. Vyhodnocování a výběr žádostí o dotaci

  1. Kontrola formálních náležitostí a přijatelnosti bude probíhat na odboru regionálního rozvoje a cestovního ruchu dle hodnoticích kritérií, uvedených v příloze č. 7 Programu.
  2. Kontrola strategičnosti projektu bude probíhat na MSIC prostřednictvím RIS3 manažera, příp. odborně příslušného RIS3 developera, dle hodnoticích kritérií, uvedených v příloze č. 7 Programu.
  3. Následně proběhne věcné hodnocení projektu prostřednictvím dvou nezávislých externích hodnotitelů. Hodnotitelé vyhodnotí kvalitu projektu na základě systému bodového hodnocení dle hodnoticích kritérií, uvedených v příloze č. 7 Programu. Bodové hodnocení každého hodnoceného projektu bude aritmetickým průměrem celkového počtu bodů obdržených od každého z hodnotitelů. Hlavním podkladem pro hodnocení bude zpracovaná indikativní fiše strategického projektu (příloha č. 3 Programu). Na základě výše dosažených bodů při vyhodnocení bude projekt doporučen/nedoporučen k rozhodnutí o poskytnutí dotace. Doporučeny budou projekty, které dosáhnou minimálně 22 bodů z 34 možných.
  4. Po ukončení hodnoticího procesu budou žádosti předloženy ke schválení krajské Radě pro inovace, jejíž usnesení bude podkladem pro schválení příslušnými orgány kraje.
  5. Příslušný orgán kraje rozhodne o poskytnutí dotace na předložené projekty a o neposkytnutí dotace neúspěšným žadatelům nejpozději do 28. 2. 2026.
  6. Výsledky rozhodnutí příslušného orgánu kraje budou uveřejněny na webové stránce kraje do 10 kalendářních dnů po jeho rozhodnutí. S žadateli, jimž budou dotační prostředky schváleny, uzavře kraj Smlouvu o poskytnutí dotace dle přílohy č. 1 Programu, v souladu s platnými obecně závaznými právními předpisy.

XI. Závěrečné vyúčtování

  1. Po ukončení realizace projektu je příjemce povinen zpracovat a předložit poskytovateli závěrečné vyúčtování celého realizovaného projektu ve lhůtě uvedené ve smlouvě smlouvě (do posledního dne měsíce následujícího po měsíci, v němž byla ukončena realizace projektu, připadl‑li by poslední den lhůty na sobotu, neděli nebo svátek, uvede se nejbližší následující pracovní den).
  2. Příjemce vyplní formulář závěrečného vyúčtování v elektronickém systému ePodatelna, připojí k němu požadované přílohy a odešle jej v tomto systému. Má‑li příjemce (rektor nebo jiný zástupce příjemce) uznávaný elektronický podpis (§ 6 zákona č. 297/2016 Sb., o službách vytvářejících důvěru pro elektronické transakce, ve znění pozdějších předpisů) a opatřil‑li tímto podpisem závěrečné vyúčtování v souladu s podmínkami odeslání závěrečného vyúčtování uvedenými v elektronickém systému, je závěrečné vyúčtování považováno za podepsané a příjemce nemusí postupovat dle odstavce 3 tohoto článku. Je‑li příjemce zastoupen na základě pověření nebo plné moci, ledaže oprávnění zastupovat příjemce vyplývá z již dříve předloženého pověření nebo plné moci, nebo zástupce příjemce nemá uznávaný elektronický podpis, postupuje příjemce vždy dle odstavce 3 tohoto článku.
  3. Následně příjemce zašle závěrečné vyúčtování (bez příloh, resp. s přílohami, které je možno dle formuláře závěrečného vyúčtování zaslat do datové schránky) prostřednictvím informačního systému datových schránek do datové schránky Moravskoslezského kraje (název datové schránky: Moravskoslezský kraj, identifikátor datové schránky: 8x6bxsd, do buňky "k rukám" se uvede "RRC", do buňky "předmět" se uvede "Závěrečné vyúčtování dotace – Asistenční vouchery Moravskoslezského kraje". Je‑li příjemce zastoupen na základě pověření nebo plné moci, musí být přílohou závěrečného vyúčtování buď datový soubor vytvořený autorizovanou konverzí originálu nebo úředně ověřené kopie listinné plné moci nebo pověření tohoto zástupce včetně konverzní doložky (služba Czechpoint), nebo plná moc nebo pověření v elektronické podobě podepsaná uznávaným elektronickým podpisem příjemce (rektora příjemce), ledaže oprávnění zastupovat příjemce vyplývá z již dříve předloženého pověření nebo plné moci.
  4. Závěrečné vyúčtování se považuje za předložené poskytovateli odesláním v systému ePodatelna Moravskoslezského kraje s uznávaným elektronickým podpisem nebo dodáním do datové schránky poskytovatele.
  5. Závěrečné vyúčtování musí být zpracováno na formulářích předepsaných pro tento dotační program, musí být úplné (musí obsahovat všechny náležitosti vyžadované předepsanými formuláři včetně příloh, pokud se vztahují k danému příjemci a projektu) a bezchybné.

XII. Kontrola použití dotace

  1. Ověřování správnosti použití poskytnuté dotace, zejména zda byla hospodárně a účelně využita, podléhá kontrole poskytovatele podle zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole), ve znění pozdějších předpisů. Po obdržení závěrečného vyúčtování bude provedena administrativní kontrola:
    • výstupu projektu,
    • závěrečné zprávy, která je součástí závěrečného vyúčtování
    • dodržení publicity projektu dle Smlouvy o poskytnutí dotace

XIII. Výše rozpočtových prostředků

V rozpočtu poskytovatele jsou na poskytování dotací v rámci tohoto dotačního programu vyčleněny peněžní prostředky ve výši 3.000.000 Kč.

XIV. Závěrečné ustanovení

  1. Na poskytnutí dotace není právní nárok.

XV. Seznam příloh dotačního programu

XVI. Účinnost

Tento Program byl schválen usnesením Rady Moravskoslezského kraje č. 97/7073 ze dne 20. 5. 2024 a nabývá účinnosti dne 23. 5. 2024.

Úřední hodiny pro veřejnost:

Po, St: 8:00‑17:00 hod.

Út, Čt: 8:00‑14:30 hod.

Pá: 8:00‑13:00 hod.