Zápis z 15. zasedání
konaného dne 10. 11. 2010 v zasedací síni krajského úřadu
(zahájení zasedání v 9:00, ukončení ve 12:45)
Přítomni:
- 60 členů zastupitelstva kraje
- ředitelka krajského úřadu
- 16 vedoucích odborů
- tisková mluvčí
- 3 poslanci Parlamentu České republiky
- 3 senátoři Parlamentu České republiky
- zástupci Hasičského záchranného sboru Moravskoslezského kraje, Letiště Ostrava, a.s., a Regionální rady regionu soudržnosti Moravskoslezsko
Neomluveni:
- Ing. Tadeáš Cichy
- Petr Jalowiczor
- Pavol Lukša
- Ing. Zbyněk Stanjura
- Ladislav Velebný
15. zasedání zastupitelstva kraje zahájil hejtman kraje Ing. Jaroslav Palas. Přivítal všechny přítomné a uvedl, že z celkového počtu 65 členů zastupitelstva kraje je do této doby přítomno 48 členů, takže zasedání je schopno platně jednat a usnášet se. Sdělil, že 1. náměstek hejtmana kraje Miroslav Novák se dostaví na zasedání zastupitelstva později z důvodu, že právě zahajuje konferenci o dopravě zde v Ostravě.
Dále uvedl, že zápis z 15. zasedání zastupitelstva kraje provedou pracovnice odboru právního a organizačního krajského úřadu Hana Novotná a Renáta Dračková.
Ověření zápisu ze 14. zasedání zastupitelstva kraje:
Ověřovateli zápisu ze 14. zasedání zastupitelstva kraje, konaného dne 20. 10. 2010, byli paní Dagmar Adamová a pan Petr Gawlas. Oba ověřovatelé zápisu uvedli, že zápis souhlasí s průběhem zasedání a nemají k němu žádné připomínky.
Zpráva o ověření tohoto zápisu byla pak členy zastupitelstva kraje vzata na vědomí (48 pro, 0 proti, 0 se zdrž.) – přij. usn. č. 15/1263 (pořadové hlasování č. 1 – text uveden v příloze č. 2).
Zápis je k nahlédnutí na odboru právním a organizačním krajského úřadu.
Volba ověřovatelů zápisu z 15. zasedání zastupitelstva kraje:
Za ověřovatele zápisu z 15. zasedání zastupitelstva kraje byli navrženi:
- Bc. Jiří Absolon
- Ing. Marek Vavrečka
Oba navržení ověřovatelé zápisu byli schváleni (52 pro, 0 proti, 0 se zdrž.) – přij. usn. č. 15/1264 (pořadové hlasování č. 2 – text uveden v příloze č. 2).
Hejtman kraje Ing. Jaroslav Palas sdělil, že členové zastupitelstva kraje mohou své dotazy, připomínky a podněty vznášet ústně, nebo je předkládat písemně. Písemné dotazy, připomínky a podněty členů zastupitelstva kraje budou soustřeďovány u náměstkyně hejtmana kraje Mgr. Věry Palkové.
Volba návrhové komise:
Za členy návrhové komise byli navrženi:
- Mgr. Ing. Iva Tichá – předsedkyně
- Dušan Doležel
- Ing. Petr Adamec
- Ing. Petr Podstavka
- za zapisovatele komise byl navržen JUDr. Miroslav Býma, Ph.D., vedoucí odboru právního a organizačního krajského úřadu.
Návrhová komise v tomto složení byla schválena (54 pro, 0 proti, 0 se zdrž.) – přij. usn. č. 15/1265 (pořadové hlasování č. 3 – text uveden v příloze č. 2).
Zpráva o činnosti rady kraje
Podle zákona o krajích podal hejtman kraje Ing. Jaroslav Palas zprávu o činnosti rady kraje. Od minulého zasedání zastupitelstva kraje dne 20. 10. 2010 se konala 1 schůze rady kraje.
Na této schůzi rada kraje mj.:
- souhlasila s 1. zněním návrhu rozpočtu Moravskoslezského kraje na rok 2011 a rozhodla o blokování části výdajů v rozpočtu na rok 2010 v celkovém objemu 400 miliónů Kč, které budou využity jako zdroj dofinancování návrhu rozpočtu na rok 2011
- rozhodla vyhlásit dotační programy pod názvy "Podpora aktivit v oblasti sportu pro rok 2011" a "Podpora aktivit v oblastech využití volného času dětí a mládeže a celoživotního vzdělávání osob se zdravotním postižením pro rok 2011"
- a schválila Vyhodnocení a aktualizaci 1. Akčního plánu realizace Koncepce kvality sociálních služeb v Moravskoslezském kraji (včetně transformace pobytových sociálních služeb).
Hejtman kraje Ing. Jaroslav Palas dále sdělil, že rada kraje předkládá zastupitelstvu "Návrh programu 15. zasedání zastupitelstva kraje", který obdrželi členové zastupitelstva dnes na stůl a ve kterém jsou uvedeny všechny body navržené radou kraje k zařazení do programu k dnešnímu dni, tj. 10. 11. 2010.
Na základě schůze rady kraje konané dne 3. 11. 2010 obdrželi členové zastupitelstva na stůl ještě materiály pod číslem 58 až 66 a dodatek k materiálu č. 45. Dále bylo na stůl předloženo písemné stanovisko výboru finančního k materiálům předloženým dnešnímu zasedání.
Připomínky k návrhu programu:
Mgr. Ivan Týle – za politický klub ODS navrhl doplnění návrhu programu o bod "Volba člena výboru kontrolního" v závěru zasedání, kdy rezignací Ing. Zbyňka Stanjury klesl počet zástupců uvedeného politického klubu o jednoho člena,
Ing. Jaroslav Palas – dal hlasovat o celém takto doplněném návrhu programu dnešního zasedání – schválen (55 pro, 0 proti, 0 se zdrž.) – přij. usn. č. 15/1266 (pořadové hlasování č. 4 – text uveden v příloze č. 2).
Hejtman kraje Ing. Jaroslav Palas dále sdělil, že přibližně po dvou hodinách jednání vyhlásí hodinovou přestávku, tzn. od 11 do 12 hodin. Další přestávka bude pak vyhlášena po dalších dvou hodinách jednání, tj. cca ve 14 hodin.
K projednávaným materiálům:
K materiálu č. 1
Informace o úpravách rozpočtu Moravskoslezského kraje na rok 2010 a informace o plnění příjmů a čerpání výdajů rozpočtu k 30. 9. 2010
Předkladatel materiálu: Ing. Jaroslav Palas, hejtman kraje
- bez úvodního slova
Návrh usnesení byl bez připomínek schválen (52 pro, 0 proti, 0 se zdrž.) – přij. usn. č. 15/1267 (pořadové hlasování č. 5 – text uveden v příloze č. 2).
K materiálu č. 2
Poskytnutí dotací Regionální radě regionu soudržnosti Moravskoslezsko, Hrabákova 1/1861, 702 00 Ostrava-Moravská Ostrava, IČ 75082616
Předkladatel materiálu: Ing. Jaroslav Palas, hejtman kraje
- bez úvodního slova
Návrh usnesení byl bez připomínek schválen (51 pro, 0 proti, 0 se zdrž.) – přij. usn. č. 15/1268 (pořadové hlasování č. 6 – text uveden v příloze č. 2).
K materiálu č. 3
Uzavření dodatku č. 6 ke smlouvě o kontokorentním úvěru č. 2035/04/LCD ze dne 17. 1. 2005 mezi Moravskoslezským krajem a Českou spořitelnou, a. s.
Předkladatel materiálu: Ing. Jaroslav Palas, hejtman kraje
- bez úvodního slova
Návrh usnesení byl bez připomínek schválen (50 pro, 0 proti, 0 se zdrž.) – přij. usn. č. 15/1269 (pořadové hlasování č. 7 – text uveden v příloze č. 2).
K materiálu č. 4
Návrh na uzavření smlouvy o financování projektu Moravia-Silesia Regional Infra II (CZ) mezi Evropskou investiční bankou a Moravskoslezským krajem
Předkladatel materiálu: Ing. Jaroslav Palas, hejtman kraje
- bez úvodního slova
Návrh usnesení byl bez připomínek schválen (53 pro, 0 proti, 1 se zdrž.) – přij. usn. č. 15/1270 (pořadové hlasování č. 8 – text uveden v příloze č. 2).
K materiálu č. 5
Návrh na neposkytnutí dotace městu Krnov na repasi hydraulických hadic nástavby automobilového žebříku
Předkladatel materiálu: Ing. Jaroslav Palas, hejtman kraje
- bez úvodního slova
Návrh usnesení byl bez připomínek schválen (50 pro, 0 proti, 3 se zdrž.) – přij. usn. č. 15/1271 (pořadové hlasování č. 9 – text uveden v příloze č. 2).
K materiálu č. 6
Informace o odstranění havarijních stavů v odvětví školství a dopravy
Předkladatel materiálu: Ing. Jaroslav Palas, hejtman kraje
- bez úvodního slova
Návrh usnesení byl bez připomínek schválen (54 pro, 0 proti, 0 se zdrž.) – přij. usn. č. 15/1272 (pořadové hlasování č. 10 – text uveden v příloze č. 2).
K materiálu č. 7
Změna usnesení zastupitelstva kraje ve věci poskytnutí účelové dotace z rozpočtu Moravskoslezského kraje v roce 2009 obci Dolní Moravice
Předkladatel materiálu: Miroslav Novák, 1. náměstek hejtmana kraje
- bez úvodního slova
Návrh usnesení byl bez připomínek schválen (53 pro, 0 proti, 1 se zdrž.) – přij. usn. č. 15/1273 (pořadové hlasování č. 11 – text uveden v příloze č. 2).
K materiálu č. 8
Poskytnutí finančních prostředků z rozpočtu Moravskoslezského kraje na úhradu nákladů spojených s odstraněním následků závadného stavu městu Český Těšín
Předkladatel materiálu: Miroslav Novák, 1. náměstek hejtmana kraje
- bez úvodního slova
Návrh usnesení byl bez připomínek schválen (55 pro, 0 proti, 0 se zdrž.) – přij. usn. č. 15/1274 (pořadové hlasování č. 12 – text uveden v příloze č. 2).
K materiálu č. 9
Dohoda o narovnání práv ke smlouvě o poskytnutí dotace z rozpočtu Moravskoslezského kraje, ev. č. 02439/2009/ŽPZ, uzavřené s právním subjektem VaK Bruntál a.s.
Předkladatel materiálu: Miroslav Novák, 1. náměstek hejtmana kraje
- bez úvodního slova
Návrh usnesení byl bez připomínek schválen 51 pro, 0 proti, 4 se zdrž.) – přij. usn. č. 15/1275 (pořadové hlasování č. 13 – text uveden v příloze č. 2).
K materiálu č. 10
Příspěvky na hospodaření v lesích v roce 2010
Předkladatel materiálu: Miroslav Novák, 1. náměstek hejtmana kraje
- bez úvodního slova
Návrh usnesení byl bez připomínek schválen (56 pro, 0 proti, 0 se zdrž.) – přij. usn. č. 15/1276 (pořadové hlasování č. 14 – text uveden v příloze č. 2).
K materiálu č. 11
Žádost o poskytnutí finančních prostředků z rozpočtu kraje v oblasti sportu
Předkladatel materiálu: Mgr. Věra Palková, náměstkyně hejtmana kraje
- bez úvodního slova
Návrh usnesení byl bez připomínek schválen (52 pro, 1 proti, 3 se zdrž.) – přij. usn. č. 15/1277 (pořadové hlasování č. 15 – text uveden v příloze č. 2).
K materiálu č. 12
Žádosti příjemců veřejné finanční podpory z rozpočtu Moravskoslezského kraje o prominutí odvodu a penále za porušení rozpočtové kázně
Předkladatel materiálu: Mgr. Věra Palková, náměstkyně hejtmana kraje
- bez úvodního slova
Návrh usnesení byl bez připomínek schválen (54 pro, 0 proti, 1 se zdrž.) – přij. usn. č. 15/1278 (pořadové hlasování č. 16 – text uveden v příloze č. 2).
K materiálu č. 13
Návrh na neprominutí povinnosti odvodu za porušení rozpočtové kázně a penále z odvodu za porušení rozpočtové kázně u dotace poskytnuté obci Staré Heřminovy v rámci "Programu na zvýšení absorpční kapacity obcí a měst do 10 tis. obyvatel"
Předkladatel materiálu: doc. Ing. Marian Lebiedzik, Ph.D., náměstek hejtmana kraje
- bez úvodního slova
Návrh usnesení byl bez připomínek schválen (55 pro, 0 proti, 0 se zdrž.) – přij. usn. č. 15/1279 (pořadové hlasování č. 17 – text uveden v příloze č. 2).
K materiálu č. 14
Návrh na poskytnutí dotací z rozpočtu Moravskoslezského kraje pro rok 2010 v rámci "Programu na zvýšení absorpční kapacity obcí a měst do 10 tis. obyvatel" – 9. skupina
Předkladatel materiálu: doc. Ing. Marian Lebiedzik, Ph.D., náměstek hejtmana kraje
- bez úvodního slova
Návrh usnesení byl bez připomínek schválen (54 pro, 0 proti, 0 se zdrž.) – přij. usn. č. 15/1280 (pořadové hlasování č. 18 – text uveden v příloze č. 2).
K materiálu č. 15
Návrh na uzavření dodatku č. 2 ke smlouvě o poskytnutí dotace Vysoké škole báňské – Technické univerzitě Ostrava
Předkladatel materiálu: doc. Ing. Marian Lebiedzik, Ph.D., náměstek hejtmana kraje
- bez úvodního slova
Návrh usnesení byl bez připomínek schválen (55 pro, 0 proti, 0 se zdrž.) – přij. usn. č. 15/1281 (pořadové hlasování č. 19 – text uveden v příloze č. 2).
K materiálu č. 16
"Program na zvýšení absorpční kapacity obcí a měst do 10 tis. obyvatel" – úprava podmínek
Předkladatel materiálu: doc. Ing. Marian Lebiedzik, Ph.D., náměstek hejtmana kraje
- bez úvodního slova
Návrh usnesení byl bez připomínek schválen (55 pro, 0 proti, 0 se zdrž.) – přij. usn. č. 15/1282 (pořadové hlasování č. 20 – text uveden v příloze č. 2).
K materiálu č. 17
Návrh na poskytnutí finanční podpory v rámci 2. kola výzvy globálního grantu v oblasti podpory 3.2 Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Předkladatel materiálu: Mgr. Věra Palková, náměstkyně hejtmana kraje
- bez úvodního slova
Návrh usnesení byl bez připomínek schválen (54 pro, 0 proti, 1 se zdrž.) – přij. usn. č. 15/1283 (pořadové hlasování č. 21 – text uveden v příloze č. 2).
K materiálu č. 18
Zahájení realizace, profinancování a kofinancování a předložení žádosti o dotaci projektu "Moravskoslezský kraj – kraj plný zážitků II" v rámci 3. výzvy Regionálního operačního programu NUTS II Moravskoslezsko pro oblast podpory 2.4 Marketing regionu
Předkladatel materiálu: doc. Ing. Marian Lebiedzik, Ph.D., náměstek hejtmana kraje
- bez úvodního slova
Návrh usnesení byl bez připomínek schválen (56 pro, 0 proti, 0 se zdrž.) – přij. usn. č. 15/1284 (pořadové hlasování č. 22 – text uveden v příloze č. 2).
K materiálu č. 19
Návrh na zahájení přípravy, profinancování a kofinancování projektu "Nepovolená skládka Bohumín – Kopytov: analýza rizik" předkládaného do Operačního programu Životní prostředí
Předkladatel materiálu: doc. Ing. Marian Lebiedzik, Ph.D., náměstek hejtmana kraje
- bez úvodního slova
Návrh usnesení byl bez připomínek schválen (55 pro, 0 proti, 0 se zdrž.) – přij. usn. č. 15/1285 (pořadové hlasování č. 23 – text uveden v příloze č. 2).
K materiálu č. 20
Návrh na zahájení přípravy, profinancování a kofinancování a předložení žádostí o dotaci projektu "Vzdělávání zaměstnanců územní veřejné správy MSK" do Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost
Předkladatel materiálu: doc. Ing. Marian Lebiedzik, Ph.D., náměstek hejtmana kraje
- bez úvodního slova
Návrh usnesení byl bez připomínek schválen (56 pro, 0 proti, 0 se zdrž.) – přij. usn. č. 15/1286 (pořadové hlasování č. 24 – text uveden v příloze č. 2).
K materiálu č. 21
Návrh na zahájení přípravy, změnu názvu, vyčlenění a ukončení přípravy projektů v oblasti školství a zahájení projektu "Krajský standardizovaný projekt zdravotnické záchranné služby Moravskoslezského kraje"
Předkladatel materiálu: doc. Ing. Marian Lebiedzik, Ph.D., náměstek hejtmana kraje
- bez úvodního slova
Diskuse:
PhDr. Jaroslava Wenigerová – vznesla dotaz ke dvěma projektům navrženým k ukončení – jedná se jí především o projekt "Artinterest", kde mělo dojít u 39 základních uměleckých škol a střediska volného času k vybavení hudebními nástroji, tanečních sálů apod.,
- sdělila, že důvodem k vyřazení tohoto projektu je omezené uplatnění absolventů základních uměleckých škol na trhu práce i ekonomický přínos projektu a definované strategické cíle a záměry kraje,
- poznamenala, že kdyby byl pro vyřazení projektu uveden nějaký jiný důvod, byla by ochotna to vyřazení možná akceptovat, ale u absolventů ZUŠ nemůžeme hovořit v platném slova smyslu o uplatnění na trhu práce, protože několik z nich samozřejmě odejde na školy uměleckého směru, ale drtivá většina těchto dětí pokračuje na středních a posléze vysokých školách,
- dotázala se proto, jaké jsou tedy skutečné důvody k vyřazení uvedeného projektu – uvedený argument je dle jejího názoru naprosto lichý,
- dále se dotázala, co se dá udělat, aby tento projekt byl vzat zpět do hry,
doc. Ing. Marian Lebiedzik, Ph.D. – odpověděl, že na zpracovávání a výběru těchto projektů spolupracuje odbor evropských projektů s jinými odvětvovými odbory a že pokud k tomuto závěru došel odbor školství, mládeže a sportu, reagoval na to odbor evropských projektů tím, že se dohodnou o ukončení prací a případném zahájení dalšího projektu,
- požádal o podrobnější odpověď náměstkyni hejtmana kraje Mgr. Věru Palkovou,
Mgr. Věra Palková – sdělila, že celý tento materiál v podstatě jakoby přehodnocuje pohled na finanční zdroje, které je možno získat do oblasti školství z Regionálního operačního programu – jedná se o přehodnocení vzhledem k tomu, že projekty, o kterých dneska rozhodujeme, byly podávány před několika lety a ukazuje se, že peníze, které jsou rezervovány právě pro oblast školství, bychom potřebovali mít právě tak dvojnásobně velké,
- uvedla, že souhlasí s názorem PhDr. Jaroslavy Wenigerové, avšak ve středních školách jsou potřeby, jako je výstavba sportovišť a oprava tělocvičen a hřišť, kterým byla dána přednost, protože zdroje jsou omezené,
PhDr. Jaroslava Wenigerová – uvedla, že ve výboru pro výchovu, vzdělávání a zaměstnanost o této záležitosti nebylo jednáno a že požaduje, aby na tyto základní umělecké školy bylo, pokud to bude možné, pamatováno,
doc. Ing. Marian Lebiedzik, Ph.D. – sdělil, že by se přikláněl k takovému řešení, že by v tuto chvíli byla příprava uvedeného projektu pozastavena, tato záležitost byla projednána v příslušném výboru zastupitelstva kraje a v případě úspory finančních prostředků byl tento projekt zařazen jako náhradní,
Mgr. Věra Palková – podpořila doc. Ing. Mariana Lebiedzika, Ph.D., s tím, že tento projekt bude pozastaven, a uvedla, že pro jednání výboru připraví komplexní materiál, o kterém bude diskutováno,
PhDr. Jaroslava Wenigerová – uvedla, že v tuto chvíli je to rozumné řešení,
doc. Ing. Marian Lebiedzik, Ph.D. – doporučil navrhované usnesení ponechat v původním znění s výjimkou v bodě 4), kde bude uvedeno, že "Zastupitelstvo kraje rozhodlo o pozastavení přípravy projektu Moravskoslezského kraje financovatelného z evropských finančních zdrojů připravovaného k předložení do Regionálního operačního programu NUTS II Moravskoslezsko "Artinterest", předpokládané náklady 30.500.000 Kč, předpokládaná doba realizace v letech 2012-2014",
PhDr. Jaroslava Wenigerová – poznamenala, že tedy v podtextu vnímáme to, že budeme hledat další cestu,
Ing. Jaroslav Palas – dal hlasovat o výše uvedeném návrhu usnesení pozměněném náměstkem hejtmana kraje doc. Ing. Marianem Lebiedzikem, Ph.D. – schválen (57 pro, 0 proti, 0 se zdrž.) – přij. usn. č. 15/1287 (pořadové hlasování č. 25 – text uveden v příloze č. 2).
K materiálu č. 22
Změna názvu projektu a navýšení profinancování a kofinancování projektu z oblasti eGovernmentu
Předkladatel materiálu: doc. Ing. Marian Lebiedzik, Ph.D., náměstek hejtmana kraje
- bez úvodního slova
Návrh usnesení byl bez připomínek schválen (54 pro, 0 proti, 0 se zdrž.) – přij. usn. č. 15/1288 (pořadové hlasování č. 26 – text uveden v příloze č. 2).
K materiálu č. 23
Návrh na profinancování a kofinancování projektu "Sportovní výměny mládeže z Moravskoslezského kraje a departementu Morbihan" spolufinancovaného z programu Mládež v akci
Předkladatel materiálu: doc. Ing. Marian Lebiedzik, Ph.D., náměstek hejtmana kraje
- bez úvodního slova
Návrh usnesení byl bez připomínek schválen (56 pro, 0 proti, 0 se zdrž.) – přij. usn. č. 15/1289 (pořadové hlasování č. 27 – text uveden v příloze č. 2).
K materiálu č. 24
Návrh na poskytnutí účelových investičních dotací v odvětví zdravotnictví
Předkladatel materiálu: Ing. RSDr. Karel Konečný, náměstek hejtmana kraje
- bez úvodního slova
Návrh usnesení byl bez připomínek schválen (55 pro, 0 proti, 0 se zdrž.) – přij. usn. č. 15/1290 (pořadové hlasování č. 28 – text uveden v příloze č. 2).
K materiálu č. 25
Žádost Fakultní nemocnice Ostrava o poskytnutí mimořádné účelové dotace z rozpočtu Moravskoslezského kraje
Předkladatel materiálu: Ing. RSDr. Karel Konečný, náměstek hejtmana kraje
- bez úvodního slova
Návrh usnesení byl bez připomínek schválen (50 pro, 0 proti, 3 se zdrž.) – přij. usn. č. 15/1291 (pořadové hlasování č. 29 – text uveden v příloze č. 2).
K materiálu č. 26
Informace o výplatě státního příspěvku pro zřizovatele zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc
Předkladatel materiálu: Ing. RSDr. Svatomír Recman, náměstek hejtmana kraje
- bez úvodního slova
Návrh usnesení byl bez připomínek schválen (53 pro, 0 proti, 0 se zdrž.) – přij. usn. č. 15/1292 (pořadové hlasování č. 30 – text uveden v příloze č. 2).
K materiálu č. 27
Snížení návratných finančních výpomocí schválených příspěvkovým organizacím kraje v odvětví sociálních věcí na rok 2010
Předkladatel materiálu: Ing. RSDr. Svatomír Recman, náměstek hejtmana kraje
- bez úvodního slova
Návrh usnesení byl bez připomínek schválen (55 pro, 0 proti, 0 se zdrž.) – přij. usn. č. 15/1293 (pořadové hlasování č. 31 – text uveden v příloze č. 2).
K materiálu č. 28
Žádost Sdružení členů a přátel folklorního souboru Jackové o prominutí odvodu za porušení rozpočtové kázně a penále u poskytnuté dotace
Předkladatel materiálu: Ing. RSDr. Svatomír Recman, náměstek hejtmana kraje
- bez úvodního slova
Návrh usnesení byl bez připomínek schválen (55 pro, 0 proti, 1 se zdrž.) – přij. usn. č. 15/1294 (pořadové hlasování č. 32 – text uveden v příloze č. 2).
K materiálu č. 29
Návrh na poskytnutí dotací z rozpočtu Moravskoslezského kraje na rok 2010
Předkladatel materiálu: Ing. RSDr. Svatomír Recman, náměstek hejtmana kraje
- bez úvodního slova
Návrh usnesení byl bez připomínek schválen (52 pro, 0 proti, 3 se zdrž.) – přij. usn. č. 15/1295 (pořadové hlasování č. 33 – text uveden v příloze č. 2).
K materiálu č. 30
Návrh na poskytnutí dotace z rozpočtu Moravskoslezského kraje pro rok 2010 v rámci programu "Program podpory tvorby územních plánů obcí"
Předkladatel materiálu: Ing. Jiří Vzientek, náměstek hejtmana kraje
- bez úvodního slova
Návrh usnesení byl bez připomínek schválen (53 pro, 0 proti, 0 se zdrž.) – přij. usn. č. 15/1296 – 15/1298 (pořadové hlasování č. 34 – text uveden v příloze č. 2 – bylo hlasováno o všech částech usnesení najednou s tím, že každá část bude mít své číslo usnesení).
K materiálu č. 31
Návrh na částečné prominutí povinnosti odvodu za porušení rozpočtové kázně a prominutí penále z odvodu za porušení rozpočtové kázně u dotací poskytnutých v rámci dotačního programu "Podpora turistických informačních center v Moravskoslezském kraji" v roce 2009
Předkladatel materiálu: Ing. Jiří Vzientek, náměstek hejtmana kraje
- bez úvodního slova
Návrh usnesení byl bez připomínek schválen (54 pro, 0 proti, 1 se zdrž.) – přij. usn. č. 15/1299 (pořadové hlasování č. 35 – text uveden v příloze č. 2).
K materiálu č. 32
Návrh na poskytnutí individuální dotace v oblasti rozvoje cestovního ruchu
Předkladatel materiálu: Ing. Jiří Vzientek, náměstek hejtmana kraje
- bez úvodního slova
Diskuse:
Ing. Josef Jalůvka – dotázal se, jaký je systém a zda se do budoucna uvažuje o tom, že v oblasti cestovního ruchu si může každý podat žádost; zda jsou nějaké priority, či zda se chystá nějaký dotační program třeba v souvislosti s přípravou rozpočtu na příští rok, protože těch potřebných žadatelů by bylo určitě hodně, a zda bylo předloženo v této oblasti více žádostí o dotaci,
Ing. Jiří Vzientek – odpověděl, že nebylo předloženo více žádostí a že situace v tom regionu Poodří je specifická, protože zrovna tato turistická oblast jako jediná má fungující systém destinačního managementu; Úřad Regionální rady regionu soudržnosti Moravskoslezsko vyhlásil a na posledním jednání byla i zhodnocena výzva na tvorbu akčních plánů destinačního managementu i v ostatních turistických oblastech – předpokládá, že až se tyto akční plány a ty jednotlivé strategie těch turistických oblastí vytvoří, tak bude vytvořen systémový dotační program právě na podporu jednotlivých turistických oblastí,
- dodal, že na prosincovém jednání komise rady kraje pro rozvoj Moravskoslezského kraje a cestovní ruch bude podána komplexní zpráva k tomu, jak se cestovní ruch v našem kraji vyvíjí a jaké jsou předpoklady do budoucna,
Ing. Jaroslav Palas – dal hlasovat o předloženém návrhu usnesení – schválen (47 pro, 0 proti, 9 se zdrž.) – přij. usn. č. 15/1300 (pořadové hlasování č. 36 – text uveden v příloze č. 2).
K materiálu č. 33
Darování přebytečného movitého majetku Moravskoslezského kraje – osobního automobilu České republice – Krajskému ředitelství policie Moravskoslezského kraje
Předkladatel materiálu: Ing. Jaroslav Palas, hejtman kraje
- bez úvodního slova
Diskuse:
Ing. David Maňas – sdělil, že už na minulém zasedání se tento problém řešil a nebylo k němu přijato žádné usnesení,
- dotázal se, zda proběhla na tomto voze nějaká větší údržba v hodnotě nad 100 tis. Kč a pokud ano, tak zda posudek na tento vůz byl zpracován před nebo po tomto servisním zásahu,
- podotkl, že dnes policie už přece nemá ani benzin na to, aby jezdily vozy na normální hlídky a že nerozumí tomu, proč by měla mít v této fázi auto s motorem 4,2, které má spotřebu minimálně 12 litrů,
- domnívá se, že auto staré 5 let, které má najeto sice 300 tis. km, ale u tohoto motoru to moc neznamená, by bylo lepší výhodně prodat,
PhDr. Jaroslava Wenigerová – uvedla, že cena automobilu je určena na 221 tis. Kč, a navrhla změnu usnesení – prodat toto auto za 221 tis. Kč Policii České republiky a získané finanční prostředky využít na nákup klavíru a všech dalších možných hudebních nástrojů tak, aby tyto prostředky byly efektivně využity,
Ing. Jaroslav Palas – sdělil, je pravdou, že to nebyl krajský úřad, který nabídl toto vozidlo Policii České republiky, ale policie požádala krajský úřad o bezplatný převod, neboť se dozvěděla, že vyřazujeme v rámci obměny vozidlo tohoto typu – toto vozidlo bylo součástí Integrovaného záchranného systému a je vybaveno majákem; Policie České republiky má podobný typ vozidla, které používá jako doprovodné vozidlo při návštěvě vysokých ústavních činitelů tohoto kraje,
- dodal, že pro Policii České republiky je takovýto typ vozidla podle jejich vyjádření nezbytný, že toto vozidlo vyjede do terénu dvakrát až třikrát v roce a že současné vozidlo ve vlastnictví policie je v horším stavu než to krajské,
- sdělil, že samozřejmě rozumí návrhu PhDr. Jaroslavy Wenigerové na nákup klavíru do některé z hudebních škol, ale měli bychom také vzít v úvahu požadavky Policie České republiky, která se dozvěděla o vyřazování uvedeného vozidla,
Ing. David Maňas – zopakoval svůj dotaz týkající se provedených oprav uvedeného vozidla, které měly vyšší hodnotu než 100 tis. Kč,
- podpořil návrh PhDr. Jaroslavy Wenigerové na prodej tohoto automobilu a použití získaných prostředků na účely, o kterých hovořila,
Ing. Jaroslav Palas – předal slovo vedoucímu odboru kancelář ředitelky krajského úřadu Ing. Leo Nevřelovi,
Ing. Leo Nevřela – sdělil, že v poslední době byly na uvedeném vozidle provedeny dvě opravy – jedna byla v hodnotě 30 tis. Kč a druhá ve výši 150 tis. Kč,
- dodal, že posudek byl zpracován až po těchto opravách,
Ing. Jaroslav Palas – dal hlasovat:
- o návrhu PhDr. Jaroslavy Wenigerové na prodej automobilu za 221 tis. Kč – neschválen (20 pro, 7 proti, 19 se zdrž.) – usnesení nepřijato – pořadové hlasování č. 37,
- o původním návrhu usnesení – schválen (37 pro, 9 proti, 11 se zdrž.) – přij. usn. č. 15/1301 (pořadové hlasování č. 38 – text uveden v příloze č. 2).
K materiálu č. 34
Návrh na darování materiálu v majetku kraje Krajskému ředitelství policie Moravskoslezského kraje
Předkladatel materiálu: Ing. Jaroslav Palas, hejtman kraje
- bez úvodního slova
Návrh usnesení byl bez připomínek schválen (47 pro, 1 proti, 7 se zdrž.) – přij. usn. č. 15/1302 (pořadové hlasování č. 39 – text uveden v příloze č. 2).
K materiálu č. 35
Návrh prodeje pozemku v Průmyslové zóně Nošovice
Předkladatel materiálu: Ing. Jaroslav Palas, hejtman kraje
- bez úvodního slova
Návrh usnesení byl bez připomínek schválen (55 pro, 0 proti, 0 se zdrž.) – přij. usn. č. 15/1303 (pořadové hlasování č. 40 – text uveden v příloze č. 2).
K materiálu č. 36
Nakládání s nemovitým majetkem kraje v odvětví dopravy – návrhy přímých prodejů
Předkladatel materiálu: Ing. Jaroslav Palas, hejtman kraje
- bez úvodního slova
Návrh usnesení byl bez připomínek schválen (55 pro, 0 proti, 0 se zdrž.) – přij. usn. č. 15/1304 (pořadové hlasování č. 41 – text uveden v příloze č. 2).
K materiálu č. 37
Nakládání s nemovitým majetkem v odvětví sociálních věcí – návrhy na odkoupení nemovitostí
Předkladatel materiálu: Ing. Jaroslav Palas, hejtman kraje
- bez úvodního slova
Návrh usnesení byl bez připomínek schválen (54 pro, 0 proti, 0 se zdrž.) – přij. usn. č. 15/1305 (pořadové hlasování č. 42 – text uveden v příloze č. 2).
K materiálu č. 38
Návrh směny nemovitostí v odvětví dopravy
Předkladatel materiálu: Ing. Jaroslav Palas, hejtman kraje
- bez úvodního slova
Návrh usnesení byl bez připomínek schválen (55 pro, 0 proti, 0 se zdrž.) – přij. usn. č. 15/1306 (pořadové hlasování č. 43 – text uveden v příloze č. 2).
K materiálu č. 39
Návrh na koupi pozemků v areálu Letiště Ostrava – Mošnov
Předkladatel materiálu: Ing. Jaroslav Palas, hejtman kraje
- bez úvodního slova
Návrh usnesení byl bez připomínek schválen (54 pro, 0 proti, 0 se zdrž.) – přij. usn. č. 15/1307 (pořadové hlasování č. 44 – text uveden v příloze č. 2).
K materiálu č. 40
Návrh na nákup spoluvlastnického podílu na budově v areálu Nemocnice Třinec
Předkladatel materiálu: Ing. Jaroslav Palas, hejtman kraje
- bez úvodního slova
Návrh usnesení byl bez připomínek schválen (52 pro, 0 proti, 0 se zdrž.) – přij. usn. č. 15/1308 (pořadové hlasování č. 45 – text uveden v příloze č. 2).
K materiálu č. 41
Návrh na nabytí a převod nemovitostí pro majetkové vypořádání staveb silnic II. a III. tříd včetně součástí a příslušenství
Předkladatel materiálu: Miroslav Novák, 1. náměstek hejtmana kraje
- bez úvodního slova
Návrh usnesení byl bez připomínek schválen (52 pro, 0 proti, 0 se zdrž.) – přij. usn. č. 15/1309 (pořadové hlasování č. 46 – text uveden v příloze č. 2).
K materiálu č. 42
Návrh na předání nemovitého majetku k hospodaření Masarykovu gymnáziu, Příbor, příspěvkové organizaci, včetně návrhu dodatku zřizovací listiny
Předkladatel materiálu: Mgr. Věra Palková, náměstkyně hejtmana kraje
- bez úvodního slova
Návrh usnesení byl bez připomínek schválen (51 pro, 0 proti, 0 se zdrž.) – přij. usn. č. 15/1310 – 15/1311 (pořadové hlasování č. 47 – text uveden v příloze č. 2 – bylo hlasováno o všech částech usnesení najednou s tím, že každá část bude mít své číslo usnesení).
K materiálu č. 43
Dálnice D1 – výzva k ministru dopravy
Předkladatel materiálu: Dušan Doležel, předseda výboru pro životní prostředí
- bez úvodního slova
Návrh usnesení byl bez připomínek schválen (52 pro, 0 proti, 0 se zdrž.) – přij. usn. č. 15/1312 (pořadové hlasování č. 48 – text uveden v příloze č. 2).
K materiálu č. 44
Návrh na uzavření partnerské smlouvy k vybudování Integrovaného výjezdového centra Ostrava-Jih
Předkladatel materiálu: Ing. Jaroslav Palas, hejtman kraje
- bez úvodního slova
Návrh usnesení byl bez připomínek schválen (52 pro, 0 proti, 0 se zdrž.) – přij. usn. č. 15/1313 (pořadové hlasování č. 49 – text uveden v příloze č. 2).
K materiálu č. 45 + dodatek vč. nového návrhu usnesení
Přehled o došlých dopisech adresovaných orgánům kraje v období od 6. 10. 2010 do 2. 11. 2010 vč. informace o tom, kterému odboru krajského úřadu byly postoupeny k přípravě návrhu odpovědi
Předkladatel materiálu: Ing. Jaroslav Palas, hejtman kraje
- bez úvodního slova
Nový návrh usnesení byl bez připomínek schválen (52 pro, 0 proti, 0 se zdrž.) – přij. usn. č. 15/1314 (pořadové hlasování č. 50 – text uveden v příloze č. 2).
K materiálu č. 46
Informace o vyřízení dotazu a podnětu vznesených členy zastupitelstva kraje na 13. zasedání zastupitelstva kraje, konaném dne 22. 9. 2010
Předkladatel materiálů: Ing. Jaroslav Palas, hejtman kraje
- bez úvodního slova
Návrh usnesení byl bez připomínek schválen (53 pro, 0 proti, 0 se zdrž.) – přij. usn. č. 15/1315 (pořadové hlasování č. 51 – text uveden v příloze č. 2).
K materiálu č. 47
Informace o došlých peticích adresovaných orgánům kraje za období od 18. 8. 2010 do 13. 10. 2010, vč. vyřízení petic adresovaných orgánům kraje za období od 31. 8. 2010 do 14. 10. 2010
Předkladatel materiálu: Ing. Jaroslav Palas, hejtman kraje
- bez úvodního slova
Návrh usnesení byl bez připomínek schválen (53 pro, 0 proti, 0 se zdrž.) – přij. usn. č. 15/1316 (pořadové hlasování č. 52 – text uveden v příloze č. 2).
K materiálu č. 48
Dodatky zřizovacích listin příspěvkových organizací kraje působících v oblasti školství
Předkladatel materiálu: Mgr. Věra Palková, náměstkyně hejtmana kraje
- bez úvodního slova
Návrh usnesení byl bez připomínek schválen (53 pro, 0 proti, 0 se zdrž.) – přij. usn. č. 15/1317 – 15/1322 (pořadové hlasování č. 53 – text uveden v příloze č. 2 – bylo hlasováno o všech dodatcích najednou s tím, že každý dodatek bude mít své číslo usnesení z důvodu zápisu do Obchodního rejstříku).
K materiálu č. 49
Zrušení organizace kraje Základní škola, Ostrava-Vítkovice, Halasova 30, příspěvková organizace, v souvislosti s převodem její činnosti
Předkladatel materiálu: Mgr. Věra Palková, náměstkyně hejtmana kraje
- bez úvodního slova
Návrh usnesení byl bez připomínek schválen (53 pro, 0 proti, 0 se zdrž.) – přij. usn. č. 15/1323 (pořadové hlasování č. 54 – text uveden v příloze č. 2).
K materiálu č. 50
Zrušení organizace kraje Středisko volného času, Opava, příspěvková organizace, v souvislosti s převodem její činnosti
Předkladatel materiálu: Mgr. Věra Palková, náměstkyně hejtmana kraje
- bez úvodního slova
Návrh usnesení byl bez připomínek schválen (53 pro, 0 proti, 0 se zdrž.) – přij. usn. č. 15/1324 (pořadové hlasování č. 55 – text uveden v příloze č. 2).
K materiálu č. 51
Dohoda o společném postupu při řešení převodu části činností zabezpečovaných příspěvkovou organizací kraje v oblasti školství
Předkladatel materiálu: Mgr. Věra Palková, náměstkyně hejtmana kraje
- bez úvodního slova
Návrh usnesení byl bez připomínek schválen (50 pro, 0 proti, 0 se zdrž.) – přij. usn. č. 15/1325 (pořadové hlasování č. 56 – text uveden v příloze č. 2).
K materiálu č. 52
Dodatky ke zřizovacím listinám příspěvkových organizací kraje působících v oblasti zdravotnictví
Předkladatel materiálu: Ing. RSDr. Karel Konečný, náměstek hejtmana kraje
- bez úvodního slova
Návrh usnesení byl bez připomínek schválen (54 pro, 0 proti, 0 se zdrž.) – přij. usn. č. 15/1326 – 15/1327 (pořadové hlasování č. 57 – text uveden v příloze č. 2 – bylo hlasováno o všech dodatcích najednou s tím, že každý dodatek bude mít své číslo usnesení z důvodu zápisu do Obchodního rejstříku).
K materiálu č. 53
Informace o hospodaření a produkci zdravotnických zařízení – nemocnic zřizovaných a založených Moravskoslezským krajem za I. pololetí 2010
Předkladatel materiálu: Ing. RSDr. Karel Konečný, náměstek hejtmana kraje
- bez úvodního slova
Diskuse:
Ing. Jiří Veverka – sdělil, že ho překvapuje, že tak závažný materiál je předložen bez úvodního slova předkladatele a že takovýto materiál, ve kterém je řada již známých skutečností, je předkládán zastupitelstvu teprve teď, když už po zveřejnění výsledků v I. kvartále se dala očekávat taková čísla, jaká jsou, a to vzhledem k tomu, že tam bylo navýšení tarifních platů i další věci, které nebyly řešeny – neříká to nic nového, je to otázka nedůsledného finančního řízení, špatného vykazování zdravotní péče, toho, že se do dneška neprovádí společná investiční politika, společné nákupy, přestože byly před 2,5 lety připraveny ke spuštění – to je dle jeho názoru zásadní chyba, ale že nějaká snaha zde je,
- vznesl dotaz k příloze č. 2 týkající se dílčích úkolů pro ředitele nemocnic ve správě Moravskoslezského kraje, kdy je u prvních dvou úkolů uveden termín "30. 9. 2010" – jaké jsou tedy výsledky, jak bude uspořádán lůžkový fond a jak bude kraj reagovat na různé výzvy lékařů k odchodu z nemocnic,
- dále vznesl dotaz ke str. 18 předloženého materiálu, a to k zakázce, kterou vyhrála společnost RGM medical, s. r. o., z Frýdku‑Místku – jak je možné, že byla vybrána firma, která byla do Obchodního rejstříku zapsána v den, kdy vyšel požadavek na veřejnou zakázku, tzn. 23. 9. 2010, jaké může mít tato společnost reference, když fakticky předtím neměla vůbec žádnou činnost a podle všeho nemá v této oblasti žádné zkušenosti, dále proč nebyly obeslány jiné opravdu renomované firmy, které by to udělaly pravděpodobně lépe a zcela určitě by o nich nebyly žádné pochybnosti, a pak k čemu byla pracovní skupina, která pracovala celý rok na analýze a která měla prakticky stejné zadání, jako je tato veřejná zakázka – k čemu tam ti lidé pracovali a za co dostávali odměny,
PhDr. Jaroslava Wenigerová – dotázala se, do kterého data má ta uvedená firma podle smlouvy dokončit tuto práci,
Ing. RSDr. Karel Konečný – k dotazu Ing. Jiřího Veverky uvedl, že pokud jde o opatření, která byla přijata v radě kraje po vyhodnocení výsledků I. pololetí, tak je zde celá řada bodů, které byly konkretizovány na podmínky jednotlivých nemocnic – pokud se týká analýzy osobních nákladů, tak bylo vycházeno z toho, že u těchto vyjmenovaných nemocnic dochází k největšímu nárůstu těchto nákladů a je proto zapotřebí okamžitě přijmout určitá opatření – dotýká se to samozřejmě všech nemocnic souběžně, ale u těchto je požadováno konkrétní vyhodnocení osobních nákladů a je třeba k tomu zpracovat i příslušný materiál,
- sdělil, že pokud jde o reprofilizaci a optimalizaci, tam byl samozřejmě ten úkol pro všechny ředitele nemocnic, kteří měli zpracovat vlastní postup, jakési hledání vnitřních rezerv jednotlivých nemocnic cestou zvyšování efektivnosti jednotlivých oddělení, hledání úspor v rámci vlastních nákladů a řešení ekonomiky v oblasti nákladů,
- uvedl, že do konce října byly uvedené věci vyhodnoceny a v současném období, protože není spokojenost s postupem jednotlivých ředitelů, tak jdou dopisy na jednotlivé ředitele, ve kterých je podrobně reagováno na jejich vyjádření k těmto úkolům a je poukazováno na nedostatky, které v těch opatřeních byly a které je nutno dopracovat tak, aby ty úkoly, které byly dány do konce roku, byly pokud možno beze zbytku naplněny, tzn. aby byly naplněny především hospodářské výsledky, ale aby nebyla samozřejmě dotčena i činnost jednotlivých nemocnic,
- na základě těchto výsledků se ukazuje, že kromě nemocnic Nový Jičín a Karviná, kde jsou skutečně hospodářské výsledky v současném období velmi slabé vlivem různých okolností, tak u ostatních nemocnic se ukazuje, že je určitě nějaký posun a že by výsledek roku 2010 měl skončit nějak kolem kladné nuly,
- dodal, že to bude podrobně probráno ve výboru zdravotním,
- pokud by měl vyhodnotit jednotlivá opatření, uvedl, že poměrně velmi dobře k těmto úkolům přistoupily nemocnice v Karviné, Havířově a Krnově – u ostatních nemocnic skutečně muselo být konstatováno, že to neodpovídá záměrům a přijatému usnesení a že to bude v tomto směru i vyhodnoceno,
- souběžně s uvedenými úkoly samozřejmě běží i úkoly, které schválilo zastupitelstvo z analýzy zpracované pracovní skupinou pro optimalizaci procesů a činností zabezpečovaných nemocnicemi zřizovanými Moravskoslezským krajem – zde jde především v současném období o dopracování jednotné struktury řízení, probíhají zde poslední práce, které by měly od 1. 1. 2011 skutečně spustit jednotné struktury řízení ve všech nemocnicích – mělo by být nastaveno jednotné účetnictví, s odborem informatiky se pracuje na zprovoznění provozního skladu a managerské aplikace,
- pokud jde o realizaci společných nákupů, bylo ukončeno výběrové řízení a vybrána firma na multilicenci pro společné nákupy – jedná se o firmu Stapro, kde v současném období probíhají velmi intenzivní jednání a je žádoucí, aby požadované parametry byly skutečně naplněny,
- pokud se jedná o jednotnou politiku v oblasti vyjednávání se zdravotními pojišťovnami, jsou zpracovávány měsíční analýzy produkce jednotlivých zdravotnických zařízení, čímž je reagováno na změny v pohybech mezi pojišťovnami z hlediska počtu pojištěnců při naplňování produkce našich nemocnic a je žádoucí udržet ty úhrady, které byly nastaveny pro letošní rok,
- pro informaci uvedl, že podle předběžných zpráv za 3. čtvrtletí je hospodářský výsledek nemocnic v tuto chvíli minus 90 mil. Kč, a to zejména v důsledku negativního hospodaření nemocnic Karviná a Nový Jičín; u ostatních nemocnic se očekává, že do konce roku bude provedeno nezbytné opatření, aby jejich hospodářský výsledek nebyl negativní,
- pokud jde o společnou investiční politiku, provádí se v rámci provedené koncepce a analýzy to, aby investice, které jdou do těch nemocnic, s touto analýzou korespondovaly a aby nedocházelo k investicím, které by do budoucna byly zmařeny,
- v oblasti přístrojové techniky je rovněž snahou, aby při nákupu bylo prováděno určité ekonomické vyhodnocení,
- co se týče opatření, která se chystají pro rok 2011, bylo vypsáno výběrové řízení, jehož hlavním cílem je zmapovat veškeré organizační, technické a nejenom lékařské procesy, které dnes v nemocnicích probíhají, a navrhnout do jednání rady kraje jakýsi postup, který bude směřovat ke změně řízení nemocnic,
- uvedené výběrové řízení proběhlo standardním způsobem a nebyl zde pokus o diskriminování některých dalších firem; co se týče firmy Stapro, analýz o této firmě je poměrně dost,
- k dotazu na termín dokončení uvedeného úkolu uvedl, že původně byl nastaven na konec listopadu, ale že obdržel od zástupce uvedené firmy písemnou žádost o prodloužení tohoto termínu, o které se bude jednat v radě kraje,
- dodal, že co se týče příjmů a produkce nemocnic za III. čtvrtletí 2010, byla tato produkce navýšena o 80 mil. Kč, což je dáno restriktivními záležitostmi, které uplatňují zdravotní pojišťovny; na druhé straně vzrostly mzdové náklady o 180 mil. Kč,
- co se týče dotazu k lékařům, kteří chtějí podat výpovědi – ukazuje se, že do této výzvy se přihlásilo zhruba 50 až 60 % lékařů našich nemocnic; k 31. 10. 2010 nebyla ale podána žádná písemná výpověď v našich nemocnicích a tato situace se bude nadále neustále monitorovat; závažná je skutečnost, že jde o lékaře především na odděleních chirurgie, interny a gynekologie, kde jsou deklarovány až stoprocentní přihlášky do této výzvy,
- uvedl, že se v minulých dnech setkal se zástupci Lékařského odborového klubu a Okresního sdružení Českého lékařského klubu, kteří uvedli, že pokud nebude vláda a Ministerstvo zdravotnictví reagovat na požadavky lékařů, očekává se, že by výpovědi mohly být podávány do konce roku 2010, což znamená, že kritický stav může nastat k 1. 3. 2011; rovněž potvrdili, že tato iniciativa není naměřena proti managementu jednotlivých nemocnic ani proti zřizovateli,
- dodal, že je nezbytné jednat se zdravotními pojišťovnami, zejména s VZP, RBP a ČPZP, protože by se i ony měly zapojit do aktivit, které budou garantovat jejich pojištěncům dostupnou zdravotnickou péči,
- poznamenal, že postoj Ministerstva zdravotnictví a především ministra zdravotnictví vnímá jako nebezpečné podceňování současného stavu,
Ing. Petr Podstavka – uvedl, že neslyšel odpověď na některé závažné dotazy týkající se auditu,
- hovořil o současných výsledcích ve zdravotnických zařízeních, které dokumentují jejich současný žalostný stav, který se neustále zhoršuje – situace je za období III. čtvrtletí t. r. daleko horší než byla za I. pololetí, a to především ve zdravotnickém zařízení Nový Jičín, ale začínají se k němu přidávat i zdravotnická zařízení v Karviné, Opavě a Havířově; v Třinci a Krnově je situace celkem stabilizovaná a poměrně dobrá,
- sdělil, že současný hospodářský výsledek v nemocnicích, především v Karviné, tj. minus 58 mil. Kč za leden až září, se radikálně zhoršil a opatření, o kterých hovořil náměstek hejtmana kraje, nejsou dle jeho názoru dostatečná; současně narostly jejich závazkové vztahy,
- domnívá se, že nemocnice nejsou v současné době schopny plnit závazky včas a v termínech,
- v nemocnici v Novém Jičíně je situace dlouhodobě špatná a závazkové vztahy tady překročily už 200 mil. Kč, tzn. že je evidentní, že tato nemocnice není schopna splácet a zhoršuje se neustále i hospodářský výsledek – tuto situaci je tedy zapotřebí řešit jinak a radikálněji, než hovořil náměstek hejtmana kraje,
- rovněž se zhoršuje situace v Havířově, v Opavě se ten výsledek momentálně trochu zlepšil, ve Frýdku‑Místku je hospodářský výsledek 22 mil. Kč; neustále stoupají platy, personální situace není dobrá a současně není vůbec žádný nárůst výkonů,
- uvedl, že by znal rád naprosto zásadní řešení,
Ing. Jaroslav Palas – sdělil, že pokládá zdravotnictví za velmi citlivou oblast, a vrátil se trochu do historie, kdy současná opozice konala pokusy ke zlepšení celkové situace nemocnic, např. založením Moravské servisní společnosti, která nakonec skončila v likvidaci, a dále založením akciových společností,
- uvedl, že překlopení majetku krajských nemocnic do akciových společností se současné koalici nejevilo jako příliš bezpečné z pohledu budoucí privatizace,
- poznamenal, že pracovní skupina pro optimalizaci ve zdravotnictví odvedla dobrou práci, popsala stav, jaký je, a uvedla, jaké kroky se mají udělat, aby tento stav nepřetrvával – ovšem učinit tyto kroky je poměrně složitá záležitost, která naráží na neochotu managementu, pojišťoven, municipality aj.,
- sdělil, že stav v nemocnicích je samozřejmě nedobrý, a to z toho důvodu, že některé věci zasahující do ekonomiky těchto subjektů nejsme schopni ovlivnit; jedná se především o mzdy, které jsou dány nařízením – vyhláškou Ministerstva zdravotnictví – bylo by dle jeho názoru dobré, aby členové zastupitelstva, kteří jsou zároveň poslanci Parlamentu České republiky, iniciovali, aby co se týká krajských nemocnic, existovaly krajské tabulky, aby tento úřad mohl podle výkonu nemocnic rozhodovat o platech v těchto nemocnicích,
- uvedl, že nejvážnější situace je opravdu v Novém Jičíně – popsal problematiku této nemocnice a sdělil, že bude zapotřebí se nad touto situací zamyslet,
- k auditu, který by měl skončit k 24. 11. 2010 a možná, že bude tento termín i prodloužen vzhledem k významu těchto prací, sdělil, že je přesvědčen, že v těchto nemocnicích lze najít řadu úspor; tento audit má za úkol popsat současný stav a provést takové organizační změny, které provedou k těmto úsporám – možná to bude o tom, že bude jeden účetní systém, některé nákupy aby byly zcentralizovány a bylo dosaženo patřičných úspor, např. u energie a u některých druhů materiálů; skutečně musí dojít k holdingovému řízení těchto nemocnic – součástí tohoto auditu bude také doporučení, co se stane s nemocnicí v Novém Jičíně, aby se z peněz daňových poplatníků nemusely do této nemocnice vkládat stovky milionů korun – hovořil na toto téma i s šéfem Onko Centra fakultní nemocnice,
- ujistil, že cílem je ušetřit peníze v systému, zpřehlednit ho a zracionalizovat, i když to bude velmi složitá věc,
Ing. Jiří Veverka – souhlasil s názorem, že to není jednoduchá záležitost, a uvedl, že své dotazy vznesl z důvodu, že členové zastupitelstva kraje z klubu ODS mají obavy o další vývoj ve zdravotnictví a že z obdržených informací nebyli přesvědčeni o tom, že se jde správným směrem,
- sdělil, že bude velmi rád, když na zdravotním výboru požadované informace obdrží a budou o nich diskutovat,
- upozornil, že nemocnice v minulosti přebíral kraj se ztrátou 320 mil. Kč, dosáhlo se nakonec nuly a musely se také dělat úspory,
PhDr. Jaroslava Wenigerová – dotázala se vedoucího odboru kancelář ředitelky krajského úřadu na datum vzniku firmy, která vyhrála veřejnou zakázku, a do kdy má uvedený úkol splnit, protože zde skutečně rok pracovala určitě kvalitně skupina, která dostávala nějaké odměny, a jakým způsobem to spolu koresponduje,
Ing. Igor Svoják, MBA – dotázal se hejtmana kraje, v jakém stavu přebírala současná rada kraje nemocnice, v jaké kondici se nemocnice tehdy nacházely,
- co se týče apelu hejtmana kraje na poslance Parlamentu České republiky, aby intervenovali z důvodu překlopení tabulek z celokrajské působnosti na krajskou, poradil hejtmanovi kraje, aby se krajské nemocnice překlopily na akciové společnosti, určitě se to nebude týkat privatizace, je to strukturální změna; pokud bude jediným akcionářem kraj, nejde o privatizaci a v tom okamžiku je možno řídit i mzdovou politiku v jednotlivých nemocnicích – takových nemocnic je celá řada, např. v Bohumíně to funguje bez nějakých problémů,
Ing. Jaroslav Palas – odpověděl, že kondice nemocnic při přebírání byla v zásadě stejná, a to především v Novém Jičíně, kde se odkryly nesplácené faktury, nepořádek v účetnictví, a podobně je tomu i v nemocnici v Karviné, což se postupně řeší,
- předal slovo vedoucímu odboru kancelář ředitelky krajského úřadu Ing. Leo Nevřelovi,
Ing. Leo Nevřela – k výběru uvedené firmy na provedení auditu sdělil, že kvalifikace může být samozřejmě posuzována jak ve vztahu k firmě, tak ve vztahu k jednotlivcům, kteří buď jsou v této firmě zaměstnáni, nebo s ní mají uzavřenou smlouvu; v tomto případě tato kvalifikace byla takto naplněna a v den, kdy se konala uzávěrka přihlášek, tak došel výpis z Obchodního rejstříku, čímž bylo doloženo, že tato firma právně existovala a mohla plnit svoje úkoly,
PhDr. Jaroslava Wenigerová – sdělila, že žádala ještě uvedení výše částky za provedený audit a termínu jeho ukončení,
Ing. Leo Nevřela – odpověděl, že částka je v řádu 2 mil. Kč a termín ukončení auditu je 24. 11. 2010,
Ing. Jaroslav Palas – upozornil, že po této analýze budou následovat další kroky, což je realizace jednotlivých kroků, vznik holdingového řízení aj.,
Mgr. Věra Palková – objasnila situaci v nemocnici v Bohumíně – tato akciová společnost byla založena po organizační restrukturalizaci, kdy byly zrušeny neproduktivní obory, což se mohlo provést i z toho důvodu, že v okolí Bohumína jsou silné nemocnice; bylo zrušeno plicní, dětské a porodnické oddělení, což nebylo jednoduché,
- dodala, že hospodaření nemocnice je dnes opravdu vyrovnané, avšak za jedné podmínky, že do investic dává peníze město a poslední dva roky přispívá i na mzdy; jsou tam však i jiné důvody,
- domnívá se proto, že je správné, že se kraj vrátil k příspěvkovým organizacím,
Ing. Andreas Hahn – uvedl, že termín pro dokončení auditu byl stanoven na 24. 11. 2010, již teď je však na stole žádost o prodloužení tohoto termínu; dotázal se proto, zda to nebylo jedno z hodnotících kritérií při výběrovém řízení,
Ing. Jaroslav Palas – odpověděl, že toto nebylo hodnotící kritérium,
- uvedl, že zde jde především o to, aby byly zjištěny objektivní informace a že nevidí problém v tom, že se stanovený termín o měsíc posune,
Ing. Andreas Hahn – sdělil, že je to tak závažná věc a že termín jednoho nebo dvou měsíců je příliš krátká doba,
Ing. RSDr. Karel Konečný – souhlasil s tím, že pokud se máme dostat dále v řízení a ekonomice nemocnic, potřebujeme poměrně zásadní restrukturalizaci a optimalizaci, a to za podmínky zachování dostupné lékařské péče,
- uvedl, že u našich nemocnic by k pokrytí požadavků lékařů bylo zapotřebí 250 mil. Kč, což samozřejmě není akceptovatelné a bude se to muset z pozice centra nastavit jinak,
- zdůraznil, že jediná cesta pro naše nemocnice je skutečně zefektivnit tyto procesy,
- co se týče dotazu k výši nákladů na pracovní skupinu, která se zabývala optimalizací procesů a činností v nemocnicích, uvedl, že tyto činily asi 250 tis. Kč a týkaly se odměn, které byly v průběhu více jak jednoho roku poskytnuty některým členům této skupiny za práci, kterou vykonávali,
- pokud jde o náklad na auditorskou firmu, o které jsme dnes hovořili, tak vysoutěžená cena byla 1.860 tis. Kč,
PhDr. Jaroslava Wenigerová – upozornila, že zdravotnictví bude vždy problémem, že nezpochybňuje audity, které přispějí k zefektivnění, ale že tím, co vzbuzuje obavy, je to, že byla vybrána firma, která nemá historii, že se jedná o zakázku kolem 1.800 tis. Kč a že tato firma má pouze 48 dnů na tak zásadní věc, a to v souvislosti s více než roční prací pracovní skupiny, jejíž výsledky již byly a byly také honorovány,
Mgr. Alena Krušinová – jako předsedkyně výboru zdravotního uvedla, že uvedený výbor o vyhlášení auditu neví a že nedával ani žádné doporučení k tomu, aby tento audit proběhl,
- sdělila, že jako členka pracovní skupiny pro optimalizaci neobdržela za svoji činnost žádnou odměnu,
- domnívá se, že práce této skupiny byla odvedena a hodnocena velice dobře,
- upozornila, že má od ředitelů tří nemocnic informace, že vybraná auditorská firma si najímá další podfirmy, které docházejí na oddělení a chtějí úplně stejná čísla i stejné výsledky, které po nich již požadovala expertní skupina, a ptají se, proč k tomu dochází již podruhé, když to kraj již má,
- uvedla, že se tomu bude věnovat na dalším jednání výboru zdravotního, protože jí to připadá jako zbytečná práce a vyhozené 2 mil. Kč,
- požádala o ukončení diskuse s tím, že až bude tato problematika probrána ve zdravotním výboru, bude pak podána jakási zpráva,
Ing. Jaroslav Palas – sdělil, že je rád, že se tím bude výbor zdravotní konečně zabývat a že rád počká na jeho výstupy,
Ing. Petr Podstavka – uvedl, že je dobře, že se věnovalo problematice uvedeného auditu více pozornosti a že se mu rovněž nelíbí, že firma bez historie dělá tak významný audit a že nakonec pan hejtman již z toho auditu citoval, že bude navržena společnost nebo řízení holdingového typu, takže něco se kolem toho prostě ví,
- sdělil, že je pro to, aby se udělala akce tak, jak to tady popsala náměstkyně hejtmana kraje Mgr. Věra Palková,
- souhlasil s vyjádřením Ing. Igora Svojáka, MBA, který hovořil o způsobu řízení navrhovaném dříve ze strany ODS – že není pravdou, že privatizace je převod na akciové společnosti – je to skutečně jiný způsob řízení a to, jak to tenkrát bylo navrhováno, byl způsob, který umožňoval, jak se vyhnout zvýšeným nákladům, které dneska v těch nemocnicích jsou,
- co se týče toho auditu uvedl, že se skutečně prokazuje, že to byla dvojí práce vystavovaná téměř dva roky jak tím výborem, tak momentálně dublovaná tímto auditem,
Ing. Jaroslav Palas – odpověděl, že to není dublováno, ale že nyní se dělají detailní věci, jde to do ekonomiky, do které ta první skupina nešla, a znovu uvedl, že bude navazovat realizační část, která provede systémové změny v těchto nemocnicích, bude poukázáno na věci, které nejsou v pořádku, např. ve stravovacích provozech,
PhDr. Jaroslava Wenigerová – sdělila Mgr. Aleně Krušinové, že teprve teď si ověřila, že pouze předseda komise pro optimalizaci dostal za práci nějaké ocenění, a omluvila se za to, protože ta práce byla velice dobře odvedena, a že se domnívala, že bude využita,
Mgr. Ivan Týle – poznamenal, že ta skupina pro optimalizaci pracovala dva roky a vybraná auditní skupina s jednodenní zkušeností má provést za 48 dnů hloubkové detailní posouzení ekonomické situace v krajských nemocnicích,
- požádal, aby tedy výsledky této skupiny byly zařazeny neprodleně na nejbližší jednání zastupitelstva kraje, protože už budou muset být evidentně známy, i kdyby se termín dokončení prodloužil o dalších 48 dnů,
Ing. Jaroslav Palas – odpověděl, že výsledky budou samozřejmě určitě předloženy,
- dal hlasovat o předloženém návrhu usnesení – schválen (36 pro, 1 proti, 18 se zdrž.) – přij. usn. č. 15/1328 (pořadové hlasování č. 58 – text uveden v příloze č. 2).
(přestávka)
K materiálu č. 54
Projednání žádostí o zřízení zařízení pro výkon pěstounské péče Moravskoslezským krajem v roce 2011
Předkladatel materiálu: Ing. RSDr. Svatomír Recman, náměstek hejtmana kraje
- bez úvodního slova
Diskuse:
PhDr. Jaroslava Wenigerová – dotázala se na tu poslední pěstounskou rodinu uvedenou v materiálu, která vyhověla úplně všem podmínkám – zda je příčinou toho, že nemohou dostat ten statut, o který žádají, to, že nemohou přijmout postižené dítě,
Ing. RSDr. Svatomír Recman – odpověděl, že problém spočívá v tom, že uvedená rodina už měla značný počet dětí a že by to překročilo určité únosné parametry vzhledem k počtu místností v jejich rodinném domku,
- požádal o podrobnější odpověď vedoucího odboru sociálních věcí Mgr. Daniela Rychlika,
Mgr. Daniel Rychlik – konstatoval, že zřízená pracovní skupina se velmi detailně zabývala všemi čtyřmi žádostmi s tím, že v tom dalším období není obecně prostor podle stanoviska orgánů sociálně právní ochrany pro to, aby ty rodiny mohly přijmout další děti; za předpokladu, že dojde ke změně té situace v následujícím roce, tak určitě není problém, aby tu žádost podali znovu,
PhDr. Jaroslava Wenigerová – sdělila, že uvedená rodina splňovala dle důvodové zprávy předloženého materiálu úplně všechny předpoklady a že jen upozorňovala na rozdíl mezi důvodovou zprávou a tím zamítnutím,
- dodala, že je přesvědčena, že pro příště, až se bude rozhodovat o dalším zařízení pro výkon pěstounské péče, že nějaká rodina projde, protože to je velmi správná cesta Moravskoslezského kraje,
Mgr. Ivan Týle – sdělil, že to není jen cesta Moravskoslezského kraje, ale že to je současně celostátní trend umístit děti spíše do rodin než do dětských domovů, a že by ho zajímalo, jaká je např. průměrná naplněnost dětských domovů a kolik dětí žije třeba v jedné místnosti – v porovnání s tím se domnívá, že pokud je v jednom rodinném domku o velikosti 5+1 6 nebo 8 dětí, tak je to daleko výhodnější než v dětském domově,
- dodal, že spíše ho zarazilo to, že není splněno kritérium možnosti přijetí těžce umístitelných dětí, tzn. že by ho to spíše nasměrovávalo k tomu, že děti, které jsou v současné době v rodině, jsou děti, které jsou hůře zvládnutelné, a tudíž by bylo možná těžké přijmout tam další dítě, které je těžce zvládnutelné, což by znamenalo komplikaci spíše než kapacitní problémy,
Mgr. Věra Palková – odpověděla, že dětské domovy spadají do gesce školství a nikoli do oblasti sociální péče a že v minulém volebním období prošly naše dětské domovy obrovskou rekonstrukcí a jsou všechny rodinného typu a každá ta jednotka má maximálně 8 dětí v jedné té rodinné buňce; naplněnost se pohybuje kolem 90 %,
Ing. Jaroslav Palas – dal hlasovat o předloženém návrhu usnesení – schválen (50 pro, 0 proti, 0 se zdrž.) – přij. usn. č. 15/1329 (pořadové hlasování č. 59 – text uveden v příloze č. 2).
K materiálu č. 55
Návrh dodatků ke zřizovacím listinám příspěvkových organizací kraje působících v oblasti sociálních věcí
Předkladatel materiálu: Ing. RSDr. Svatomír Recman, náměstek hejtmana kraje
- bez úvodního slova
Návrh usnesení byl bez připomínek schválen (52 pro, 0 proti, 0 se zdrž.) – přij. usn. č. 15/1330 – 15/1333 (pořadové hlasování č. 60 – text uveden v příloze č. 2 – bylo hlasováno o všech dodatcích najednou s tím, že každý dodatek bude mít své číslo usnesení z důvodu zápisu do Obchodního rejstříku).
K materiálu č. 56
Návrh na zvolení přísedících Krajského soudu v Ostravě
Předkladatel materiálu: Ing. Jaroslav Palas, hejtman kraje
- bez úvodního slova
Návrh usnesení byl bez připomínek schválen (54 pro, 0 proti, 0 se zdrž.) – přij. usn. č. 15/1334 (pořadové hlasování č. 61 – text uveden v příloze č. 2).
K materiálu č. 57
Návrh na změnu usnesení o profinancování a kofinancování projektu "Letiště Leoše Janáčka Ostrava, odbavovací plocha" předkládaného do Regionálního operačního programu NUTS II Moravskoslezsko
Předkladatel materiálu: doc. Ing. Marian Lebiedzik, Ph.D., náměstek hejtmana kraje
- bez úvodního slova
Návrh usnesení byl bez připomínek schválen (55 pro, 0 proti, 0 se zdrž.) – přij. usn. č. 15/1335 (pořadové hlasování č. 62 – text uveden v příloze č. 2).
K materiálu č. 58
Návrh na prodloužení časové použitelnosti poskytnuté dotace z rozpočtu Moravskoslezského kraje České republice – Hasičskému záchrannému sboru Moravskoslezského kraje
Předkladatel materiálu: Ing. Jaroslav Palas, hejtman kraje
- bez úvodního slova
Návrh usnesení byl bez připomínek schválen (54 pro, 0 proti, 0 se zdrž.) – přij. usn. č. 15/1336 (pořadové hlasování č. 63 – text uveden v příloze č. 2).
K materiálu č. 59
Návrh na koupi pozemku v k. ú. Sedlnice v rámci stavby "Letiště Leoše Janáčka Ostrava, kolejové napojení"
Předkladatel materiálu: Ing. Jaroslav Palas, hejtman kraje
- bez úvodního slova
Návrh usnesení byl bez připomínek schválen (55 pro, 0 proti, 0 se zdrž.) – přij. usn. č. 15/1337 (pořadové hlasování č. 64 – text uveden v příloze č. 2).
K materiálu č. 60
Prominutí odvodu za porušení rozpočtové kázně a prominutí penále z odvodu za porušení rozpočtové kázně obci Štáblovice
Předkladatel materiálu: Miroslav Novák, 1. náměstek hejtmana kraje
- bez úvodního slova
Návrh usnesení byl bez připomínek schválen (53 pro, 0 proti, 1 se zdrž.) – přij. usn. č. 15/1338 (pořadové hlasování č. 65 – text uveden v příloze č. 2).
K materiálu č. 61
Poskytnutí neinvestiční dotace subjektům ČSOP Onyx a Občanskému sdružení Hájenka na kofinancování projektů a poskytnutí účelové investiční dotace na podporu výstavby a obnovy vodohospodářské infrastruktury obci Palkovice
Předkladatel materiálu: Miroslav Novák, 1. náměstek hejtmana kraje
- bez úvodního slova
Návrh usnesení byl bez připomínek schválen (55 pro, 0 proti, 0 se zdrž.) – přij. usn. č. 15/1339 (pořadové hlasování č. 66 – text uveden v příloze č. 2).
K materiálu č. 62
Změna usnesení zastupitelstva kraje ve věci poskytnutí účelové investiční dotace na podporu výstavby a obnovy vodohospodářské infrastruktury obci Návsí
Předkladatel materiálu: Miroslav Novák, 1. náměstek hejtmana kraje
- bez úvodního slova
Návrh usnesení byl bez připomínek schválen (51 pro, 0 proti, 0 se zdrž.) – přij. usn. č. 15/1340 (pořadové hlasování č. 67 – text uveden v příloze č. 2).
K materiálu č. 63
Návrh na uzavření dodatku č. 3 ke Smlouvě o poskytnutí dotace v rámci programu "Podpora obnovy a rozvoje venkova MSK 2007" s obcí Darkovice
Předkladatel materiálu: doc. Ing. Marian Lebiedzik, Ph.D., náměstek hejtmana kraje
- bez úvodního slova
Návrh usnesení byl bez připomínek schválen (51 pro, 0 proti, 0 se zdrž.) – přij. usn. č. 15/1341 (pořadové hlasování č. 68 – text uveden v příloze č. 2).
K materiálu č. 64
Návrh na změnu podmínek poskytnutí dotace a uzavření dodatku k dotační smlouvě uzavřené se subjektem Česká republika – Hasičský záchranný sbor Moravskoslezského kraje
Předkladatel materiálu: doc. Ing. Marian Lebiedzik, Ph.D., náměstek hejtmana kraje
- bez úvodního slova
Návrh usnesení byl bez připomínek schválen (50 pro, 0 proti, 0 se zdrž.) – přij. usn. č. 15/1342 (pořadové hlasování č. 69 – text uveden v příloze č. 2).
K materiálu č. 65
Návrh na zahájení přípravy, profinancování a kofinancování projektu "Realizace zmírňujících opatření negativních vlivů provozu na silnici č. II/464 (Studénka – Nová Horka) na CHKO Poodří" do Operačního programu Životní prostředí
Předkladatel materiálu: doc. Ing. Marian Lebiedzik, Ph.D., náměstek hejtmana kraje
- bez úvodního slova
Diskuse:
Ing. Václav Pomikálek – sdělil, že k uvedenému programu by měl připomínku nebo spíše doplnění – jedná se zde o zmírnění dopadu vlivu dopravy na ose Studénka – Nová Horka, tj. propojka dálnice a rychlostní komunikace na CHKO Poodří,
- uvedl, že ho celkem udivuje, že naměřené hodnoty vlivu dopravy na CHKO Poodří vyšly jako negativní, kdežto v sousedství, kde je Nová Horka, kde žijí obyvatelé, je všechno v pořádku,
- poznamenal, že to bere jako určitou úlitbu i ochranářům, nicméně dopad na tu obec tam je,
- dotázal se, zda by nemohl být zahájen projekt na zmírnění negativních vlivů provozu na silnici Studénka – Nová Horka na obec Nová Horka, a uvedl, že to předkládá jako návrh na doplnění navrženého usnesení,
Miroslav Novák – odpověděl, že v té obecné rovině s názorem Ing. Václava Pomikálka naprosto souhlasí; problém je samozřejmě v tom, jakým způsobem jsou nastaveny limity a co je možno financovat,
- sdělil, že všichni víme, že tato investiční akce je dlouhodobě připravována a souvisí s rozvojem Letiště Mošnov – jedná se v podstatě o přímé napojení kvalitní silniční infrastruktury na dálnici D47, tzn. do Studénky, kde je následně dálniční přivaděč, a při projektování a v rámci územního řízení byla uplatněna námitka, že musí být vystavěny ochranné bariéry, aby nebylo rušeno ptactvo a ostatní lesní zvěř, které je možno financovat z Operačního programu Životní prostředí,
- uvedl, že dnešní materiál hovoří o tom, že podáme v případě vyhlášení výzvy, která se očekává, jako Moravskoslezský kraj žádost na cca 9 mil. Kč do Operačního programu Životní prostředí tak, abychom tyto prostředky mohli do toho projektu vložit – jinak budeme povinni tam vložit prostředky vlastní, tzn. z rozpočtu Moravskoslezského kraje, nebo tuto investiční akci vůbec nebudeme realizovat,
- co se týče obyvatel obce Nová Horka, sdělil, že to vnímá jako oprávněný požadavek, ale nemůžeme to přidat do dnešního usnesení, protože ochrana obyvatel proti hluku nepodléhá podpoře z Operačního programu Životní prostředí; je věcí projektové přípravy samotného projektu a schváleného rozpočtu kraje na další léta, zda tato akce bude realizována – je to na rozpočtových možnostech kraje,
Ing. Václav Pomikálek – sdělil, že je to sice nelogické, že chráníme ptactvo a nechráníme lidi, ale že tomu rozumí a stahuje svůj návrh,
Ing. Jaroslav Palas – dal hlasovat o předloženém návrhu usnesení – schválen (50 pro, 0 proti, 0 se zdrž.) – přij. usn. č. 15/1343 (pořadové hlasování č. 70 – text uveden v příloze č. 2).
K materiálu č. 66
Návrh na neposkytnutí dotace z rozpočtu Moravskoslezského kraje Vysoké škole báňské – Technické univerzitě Ostrava
Předkladatel materiálu: doc. Ing. Marian Lebiedzik, Ph.D., náměstek hejtmana kraje
- bez úvodního slova
Návrh usnesení byl bez připomínek schválen (49 pro, 0 proti, 0 se zdrž.) – přij. usn. č. 15/1344 (pořadové hlasování č. 71 – text uveden v příloze č. 2).
K materiálu č. 67
Volba člena výboru kontrolního
Předkladatel: Mgr. Ivan Týle, předseda politického klubu ODS
Mgr. Ivan Týle – za klub ODS požádal ještě o jednu mimořádnou vstřícnost, a to o rozšíření tohoto bodu programu o "Volbu člena výboru pro tělovýchovu a sport", protože z tohoto výboru odstoupil Ing. Igor Svoják, MBA,
Ing. Jaroslav Palas – odpověděl, že v tom nevidí problém a že to můžeme pojmout jako jedno hlasování, a požádal o návrhy,
Mgr. Ivan Týle – navrhl za klub ODS zvolit členem výboru pro tělovýchovu a sport Ing. Františka Kopeckého a členem výboru kontrolního Ing. Zbyňka Stanjuru, který rezignoval na post předsedy výboru a tímto přestal být i členem uvedeného výboru,
Ing. Jaroslav Palas – přečetl návrh usnesení: "Zastupitelstvo kraje volí členem výboru kontrolního Ing. Zbyňka Stanjuru a stanoví neuvolněnému členu zastupitelstva kraje Ing. Zbyňku Stanjurovi ode dne 10. 11. 2010 měsíční odměnu za výkon funkce člena výboru kontrolního ve výši stanovené usnesením zastupitelstva kraje č. 3/125 ze dne 18. 2. 2009" a "Zastupitelstvo kraje volí členem výboru pro tělovýchovu a sport Ing. Františka Kopeckého",
- dal hlasovat o výše uvedeném návrhu usnesení – schválen (55 pro, 0 proti, 0 se zdrž.) – přij. usn. č. 15/1345 (pořadové hlasování č. 72 – text uveden v příloze č. 2).
Dotazy, připomínky a podněty:
Náměstkyně hejtmana kraje Mgr. Věra Palková sdělila, že na tomto zasedání obdržela 1 písemný dotaz od členky zastupitelstva kraje Mgr. Dany Váhalové týkající se chronologie kauzy v Dětském domově v Novém Jičíně. Na tento dotaz bude odpovězeno písemně.
Přehled přijatých usnesení:
Předsedkyně návrhové komise Mgr. Ing. Iva Tichá sdělila, návrhová komise konstatuje, že usnesení ke všem bodům programu, projednaným na dnešním zasedání, byla platně přijata,
- dodala, že v průběhu jednání nebyly návrhové komisi doručeny žádné návrhy na změnu nebo úpravu přijatých usnesení, ani nové návrhy usnesení, o kterých by mělo zastupitelstvo kraje jednat a hlasovat.
Závěr:
Ing. Jaroslav Palas poděkoval všem členům zastupitelstva kraje za účast, sdělil, že další jednání se bude konat dne 22. prosince 2010, a ukončil jednání.
Přílohy:
- Schválený program 15. zasedání zastupitelstva kraje
- Usnesení č. 15/1263 – 15/1345
- Přehled hlasování
- Listiny přítomných
Zapsaly:
Hana Novotná
Renáta Dračková
odbor právní a organizační krajského úřadu
V Ostravě dne 19. 11. 2010
Zápis včetně příloh ověřili:
Bc. Jiří Absolon
Ing. Marek Vavrečka
Ing. Jaroslav Palas
hejtman kraje
Úřední hodiny pro veřejnost:
Po, St: 8:00‑17:00 hod.
Út, Čt: 8:00‑14:30 hod.
Pá: 8:00‑13:00 hod.