Pravidla pro přijímání a vyřizování stížností
Stížnost je písemné nebo ústní podání, kterým občané upozorňují na nedostatky či závady, nebo kterým poukazují na nevhodné chování úředních osob nebo nesprávný postup správního orgánu.
Stížnost mohou podat:
- fyzické a právnické osoby,
- skupiny osob.
Řešení stížností pak náleží do působnosti orgánů kraje.
Za stížnost se považují:
- stížnosti proti nevhodnému chování úředních osob nebo proti postupu správního orgánu, ve smyslu ustanovení § 175 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů,
- stížnosti směřující proti postupu poskytovatele zdravotních služeb při poskytování zdravotních služeb nebo proti činnostem souvisejícím se zdravotními službami ve smyslu § 93 a násl. zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování,
- ostatní stížnosti, podněty, oznámení či jiné písemnosti sloužící k ochraně zájmů pisatele nebo upozorňující na nedostatky či závady, jejichž řešení náleží do působnosti orgánů kraje, nebo příspěvkových organizací kraje, nejsou‑li upraveny jinými právními předpisy.
Za stížnost se nepovažuje:
- podnět k zahájení řízení z moci úřední dle § 42 správního řádu,
- oznámení o přestupku nebo o jiném správním deliktu,
- podnět k provedení kontroly podle zákona č. 255/2012 Sb., kontrolní řád, v platném znění nebo podle zvláštního předpisu,
- podnět k provedení dozoru dle zákona o obcích a jiných právních předpisů,
- podání podle § 37 a § 45 správního řádu (žádosti, odvolání, námitky, vyjádření, stanoviska, podněty k přezkumu, žádosti o obnovu, podnět k opatření proti nečinnosti a další,
- námitky proti vyjádření, osvědčení nebo sdělení správního orgánu (§ 156 správního řádu),
- podání, která jsou postupována jiným správním orgánům nebo podněty předávané jiným správním orgánům.
Související dokumenty
Úřední hodiny pro veřejnost:
Po, St: 8:00‑17:00 hod.
Út, Čt: 8:00‑14:30 hod.
Pá: 8:00‑13:00 hod.